خواص ماست و دارچین که نمی‌دانستید
خواص ماست و دارچین که نمی‌دانستید

استفاده از ماست و دارچین فایده هایی دارد که شاید تا کنون نشنیده باشید.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، دارچین در تمام قسمت‌های داخلی بدن تاثیر می‌گذارد، عملکرد کبد را تحریک می‌کند و سموم را از بین می‌برد و خون را پاک می‌کند.
دارچین یک ادویه بسیار قوی در کاهش چربی های بدن است. با افزودن نصف قاشق چایخوری دارچین به یک کاسه کوچک ماست، میتوانید ارزش غذایی این میان وعده ساده را چند برابر کنید. ترکیب ماست و دارچین میتواند به کاهش سطح کلسترول LDL، پایین نگه داشتن سطح قند خون و حتی تقویت حافظه و عملکرد مغز کمک کند.
 
ماسک صورت ماست و دارچین
دلیل اصلی که ماسک ماست و دارچین توصیه می‌شود این است که ماست ساده حاوی اسید لاکتیک است که به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می‌کند و همچنین کمک می‌کند به حذف کامل آکنه تا زخم‌های آکنه ترمیم شده و پوست تان نرم شود.
پودر دارچین ارگانیک را با ¼ فنجان ماست ساده مخلوط کنید و بر روی صورت خود قرار دهید. اجازه دهید تا حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوست قرار گرفته و خشک شود، سپس آن را با استفاده از حرکات دایره‌ای شستشو دهید. برای شست و شوی آسان از آب گرم استفاده کنید.
 این ماسک صورت را هر ۳ روز یک بار، به مدت ۱۴ روز برای حذف کامل آکنه اعمال کنید.
 

روشن کردن مو با دارچین و ماست
رنگ کردن مو با مواد طبیعی خیلی هیجان انگیز به نظر می‌رسد برای این کار چهار قاشق غذاخوری دارچین را با ۲۵۰ گرم ماست ترکیب کنید و روی سر خود ماساژ دهید. این ترکیب باید به مدت حداقل سی دقیقه روی موهایتان بماند. و اگر می‌خواهید قسمت‌هایی از موهایتان هایلایت قرمز رنگ داشته باشد باید نصف فنجان چغندر و نصف فنجان آب هویج را با هم ترکیب کنید. این ترکیب را روی قسمت‌هایی که می‌خواهید هایلایت کنید قرار دهید و بگذارید یک ساعت روی موهایتان بماند.
 
کاهش وزن به کمک ماست و دارچین
برای تهیه ماست دارچین در یک کاسه متوسط ماست بریزید و ۲ قاشق مرباخوری دارچین اضافه کنید و سپس هم بزنید تا یکدست شوند.
برای کاهش وزن غذاها را به قسمت‌های زیاد تقسیم می‌کنند و آن‌ها را میان وعده می‌نامند. ماست ساده و بدون چربی در کاهش وزن موثر است، اما رژیم‌گیرندگان به نداشتن طعم آن معترض هستند. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم که به ماست خود دارچین اضافه کنید.
در تحقیقات اخیر محققین به این نتیجه رسیده‌اند که ماست احساس سیری را در افراد افزایش می‌دهد. همچنین کلسیم موجود در شیر و ماست سبب افزایش متابولیسم شده و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و در درازمدت سبب کاهش وزن بدن می‌گردد.
حال اگر به این میان وعده دارچین نیز اضافه کنید، درصد سوخت و ساز بدن را تا حد قابل توجهی بالا می‌برد.
 
شفاف کردن رنگ صورت
انواع زیادی ماسک وجود دارد، ولی جالب است بدانید دارچین به لطف ضد قارچ و ضد باکتری بودن به بهبود رنگ پوست صورت کمک می‌کند. یک موز کوچک را پوره کنید و به آن ماست ساده، دارچین، و آب لیمو اضافه کنید و خمیر نرم و یکدستی تهیه کنید. این خمیر را روی صورت تمیز بگذارید و قبل از شستن آن با آب ولرم اجازه بدهید که به مدت ۱۵ دقیقه بماند.
پودر دارچین می‌تواند شگفتی ساز باشد اگر آن را با دوز مناسب مصرف کنید. آب دارچین یعنی ترکیب پودر دارچین و آب را دو بار در روز بنوشید تا سالم بمانید و وزن خود را کنترل کنید.

درمان اگزما با عسل و دارچین
راه حل‌های متفاوتی برای درمان اگزما وجود دارد. برای از بین بردن اگزما، یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری دارچین را با هم مخلوط کنید. یک لایه‌ی نازک از این خمیر را در مناطق آسیب دیده بمالید. برای رسیدن به بهترین نتیجه‌ی ممکن، درمان را به مدت یک هفته ادامه بدهید.
 

 
 
 
منبع: افکار نیوز/ دلگرم