طرز تهیه کوکو برنج و دستور پخت کوکوی برنج مجلسی و خوشمزه
طرز تهیه کوکو برنج و دستور پخت کوکوی برنج مجلسی و خوشمزه

کوکو برنج کوکو برنج یکی از کوکوهای خوشمزه و سنتی است. در صورتی که برنج تهیه کرده اید و مقداری از آن باقیمانده است می توانید آنرا به کوکوی برنج تبدیل کنید و علاوه برصرفه جویی یک غذای خوشمزه داشته باشید. در ادامه با طرز تهیه کوکوی برنج با می پاتوق همراه باشید. مواد لازم […]

کوکو برنج

کوکو برنج,کوکوی برنج,طرز تهیه کوکو برنج,دستور پخت کوکو برنج

کوکو برنج یکی از کوکوهای خوشمزه و سنتی است. در صورتی که برنج تهیه کرده اید و مقداری از آن باقیمانده است می توانید آنرا به کوکوی برنج تبدیل کنید و علاوه برصرفه جویی یک غذای خوشمزه داشته باشید. در ادامه با طرز تهیه کوکوی برنج با می پاتوق همراه باشید.

کوکو عدس,کوکوی عدس,طرز تهیه کوکو عدس,دستور پخت کوکو عدس

مواد لازم برای ۶ نفر

برنج پخته شده :•: ۲ پیمانه

تخم مرغ :•: ۴ عدد

پیازچه :•: ۵ عدد

سیب زمینی نیم پز :•: ۱ عدد

پودر سوخاری :•: ۱ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل و زعفران :•: به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو برنح

ابتدا برنجی که از قبل پخته شده را باید به وسیله غذاساز یا گوشتکوب کاملا له کنیم. سپس سیب زمینی نیم پز شده را به همراه تخم مرغ ، پودر سوخاری ، نمک ، فلفل و زعفران دم کرده به برنج اضافه می کنیم پیازچه را هم خرد می کنیم و اضافه می کنیم.

می توانیم نسبت به ذائقه هم مقداری پودر سیر ، پودر زیره و ادویه های دلخواه اضافه کنید. مواد را خوب مخلوط می کنیم تا مایه کوکو یکدست شود. برای اطمینان بیشتر یک سفید تخم مرغ جلوی دستمان قرار می دهیم.

دستمان را در سفیده تخم مرغ می زنیم و مقداری از مایه کوکو به اندازه فلافل بر می داریم و شکل می دهیم ، سپس در روغن داغ سرخ می کنیم. بعد از سرخ شدن یک سمت کوکو ، سمت دیگرش نیز سرخ شد.

کوکو سبزی ساده,کوکو سبزی مجلسی,کوکو سبزی خوشمزه,کوکوی سبزی,کوکو سبزی

3.6/5 - (8 امتیاز)