اولین پرنده دو رگه الکتریکی ساخته شد + فیلم
اولین پرنده دو رگه الکتریکی ساخته شد + فیلم

شش ماه پس از افشای اولین طرح تولید تاکسی هوایی الکتریکی eVTOL، شرکت هوایی آرچر اولین هواپیما – هلیکوپتر کاربردی خود به نام میدنایت (Midnight) را به نمایش گذاشت که آزمایش‌های پروازی آن در ماه‌های آینده آغاز می‌شود.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، هلیکوپتر میدنایت یکی از نسل‌های جدید تاکسی‌های هوایی برقی آینده نگر است که برای پرواز از پشت بام ساختمان‌ها در سراسر شهر‌های جهان با همان سرعت یک هلیکوپتر طراحی شده است. جالب اینجاست که این پرنده بسیار ساکت‌تر و بسیار ارزان‌تر از هلیکوپتر بوده و دارای آلایندگی صفر است. این هلیکوپتر چهار مسافر و یک خلبان را تا مسافت ۱۶۰ کیلومتر با یک بار شارژ سریع باتری، حمل می‌کند.

به گفته شرکت سازنده، نمونه اولیه برای آزمایش پرواز داخلی طراحی شده است. آرچر می‌گوید در حال حاضر قطعات مختلف برای نمونه اولیه در حال تولید هستند. هدف از ساخت قطعات این است که این مدل تا پایان سال جاری به طور کامل ساخته شود و آزمایش پرواز خلبانی را در اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز کند. به این ترتیب، با هدف اولین پرواز در تابستان امسال و یک برنامه آزمایشی پرواز بدون سرنشین، آرچر آزمایش‌های زمینی را به زودی آغاز خواهد کرد.
 
آدام گلدشتاین (Adam Goldstein) مدیر عامل شرکت آرچر، گفت: امروز میزان پیشرفت هیجان انگیز خود را اعلام کردیم که اکنون مونتاژ نهایی اولین هلیکوپتر میدنایت ما کامل شده و این پرنده در حال آماده شدن برای برنامه آزمایش پرواز خود است. 

نسخه فعلی میدنایت، شرکت آرچر را به عنوان سومین شرکت سازنده هواپیما و هلیکوپتر‌های الکتریکی در بازار در مقیاس انبوه، فهرست می‌کند. گفتنی است که هواپیما‌های آینده نگر این شرکت احتمالا تا سال ۲۰۲۵ به طور کامل تولید شده و صنعت و خدمت رسانی می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
منبع: Archer Aviation