آموزش کامل طرز تهیه قارچ پلو مجلسی و خوشمزه با مرغ و گوشت
آموزش کامل طرز تهیه قارچ پلو مجلسی و خوشمزه با مرغ و گوشت

طرز تهیه قارچ پلو قارچ پلو یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی است که شباهت زیادی به غذاهای پلویی معروف مثل عدس پلو ، لوبیا پلو و … دارد که به جای عدس یا لوبیا در آن از قارچ استفاده می شود. این غذای خوشمزه را به علاقمندان قارچ توصیه می کنیم. در ادامه با طرز […]

طرز تهیه قارچ پلو

قارچ پلو , طرز تهیه قارچ پلو , دستور پخت قارچ پلو

قارچ پلو یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی است که شباهت زیادی به غذاهای پلویی معروف مثل عدس پلو ، لوبیا پلو و … دارد که به جای عدس یا لوبیا در آن از قارچ استفاده می شود. این غذای خوشمزه را به علاقمندان قارچ توصیه می کنیم. در ادامه با طرز تهیه قارچ پلو با می پاتوق همراه باشید.

مواد لازم قارچ پلو
برنج۲ پیمانه
پیاز۲ عدد
قند۲ حبه
مرغ یا گوشت۴۰۰ گرم
قارچ۳۰۰ گرم
کره۵۰ گرم
آبلیمو۲ قاشق سوپخوری
کنسرو ذرت۱/۲ پیمانه
جعفری خرد شده۱ قاشق سوپخوری
نمک و روغنبه میزان لازم

طرز تهیه قارچ پلو

برای تهیه قارچ پلو ابتدا در کاسه ای برنج را ریخته و روی آن آب بریزید و اجازه دهید تا حدودا ۱ ساعت خیس بخورد.سپس در قابلمه ای دیگر مرغ را بگذارید

و روی آن ۲الی۳لیوان آب بریزید و یک عدد پیاز کوچک را پوست بگیرید و خرد کنید و داخل قابلمه بریزید تا بوی مرغ را بگیرد و حرارت را متوسط کنید تا سریعتر مرغ پخته شود.

سپس مرغ پخته شده را در صافی یا آبکشی قرار دهید تا کمی خنک شود و با دست آن را ریش ریش کنیدو در بشقابی بریزید و کناری بگذارید.

آب اضافه برنج خیس خورده را خالی کنید و پیاز متوسط را پوست بگیرید و بشورید و روی تخته آشپزخانه با چاقو نگینی خرد کنید.در قابلمه ای روغن مایع بریزید و صبر کنید تا داغ شود

سپس پیاز را بریزید و کمی تفت دهید و اجازه دهید تا پیازها نرم شوند،سپس نمک و قند پودر شده را اضافه کنید

و در همان زمان مرغ های ریش شده را نیز بیفزایید و با هم مخلوط کنید و در قابلمه را بگذارید تا کته شما دم بکشد.

در زمانی که داریم قارچها را پوست بگیرید و بشورید و در صافی قرار دهید تا آب اضافه آنها در بیاید سپس روی تخته آشپزخانه قارچها را با چاقو خرد کنید.

در تابه ای کوچک کره را قرار دهید تا با حرارت کم آب شود سپس قارچها خرد شده را در کره بریزید و تفت دهید و آبلیمو را نیز بیفزایید و مجددا تفت دهید و ذرت را نیز اضافه کنید و زیر شعله را خاموش کنید و تفت دهید.

در آخر زمانی که پلو دم کشید مواد داخل تابه را آرام به آن اضافه کنید و همچنین جعفری رانیز بیفزایید و قارچ پلو در دیسی بکشید و نوش جان کنید.(اگر دوست ندارید جعفری نپخته را میتوانید با مواد در تابه تفت دهید)


همچنین ببینید : آلبالو پلو » لوبیا پلو » استانبولی پلو » باقالی پلو با ماهیچه » کشمش پلو

4.3/5 - (38 امتیاز)