بهترین خردکن برقی موجود در بازار
بهترین خردکن برقی موجود در بازار
در راهنمای بهترین خردکن برقی بهترین برندها و مدل‌ها را معرفی کرده‌ایم. بازار خردکن‌های برقی با برندها و مدل‌های مختلف پر شده است و هر برند و مدل دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی است

امروزه بازار ایران از خردکن‌های برقی با برندها، مدل‌ها و ویژگی‌های مختلف پر شده است. هر مدل ویژگی‌ و قابلیت منحصربفردی دارد به طور مثال برخی دارای سیستم‌های هوشمند و تنظیمات گوناگون و برخی از نظر تعداد تیغه‌ها و ظرفیت مخزن متفاوت هستند. در این بین همه برندها ادعا می‌کنند که بهترین خردکن برقی در بازار هستند. در ادامه تصمیم داریم ویژگی‌های بهترین خردکن برقی را بیان کنیم و مشخصات چند مدل از آنها را به شما بگوییم تا بتوانید براحتی بهترین مارک خردکن برقی در بازار را تشخیص و مدل دلخواه را انتخاب کنید.

در‌صورتی‌که از برندهای باکیفیت خردکن مانند فیلیپس، بوش، کنوود، فلر، هملیتون، پارس خزر و … بخرید می‌توانید چندسال با خیال راحت از دستگاه استفاده کنید. اما برندهای متفرقه که اکثرا ارزان قیمت هستند بعد از چند بار استفاده خراب می‌شوند. در اینصورت باید برای تعمیر خردکن برقی اقدام کنید.

معرفی و بررسی بهترین خردکن برقی در بازار

ویژگی بهترین خردکن برقی در بازار

برای اینکه بتوانید بهترین خردکن برقی در بازار را انتخاب کنید باید با ویژگی‌های مهم این محصول آشنا باشید تا در زمان خرید آنها را در نظر بگیرید. این ویژگی‌های کلیدی عبارتند از:

برند خردکن برقی

انتخاب بهترین برند خردکن برقی، می‌تواند تأثیر بسزایی در عملکرد و کارایی و عمر دستگاه داشته باشد. برندهای مختلفی در بازار خردکن‌های برقی وجود دارند و هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. برندهای معتبر و باکیفیتی همچون فیلیپس، بوش، مولینکس، پارس خزر و … در این زمینه شناخته شده و بسیار پرطرفدار هستند. این برندها با توجه به نیازهای مصرف کنندگان، خردکن‌ها با ویژگی‌‌های مختلف و تنوع قیمتی فراوان را به بازار عرضه می‌کنند.

به عنوان مثال برند فیلیپس خردکن‌های برقی با قطعات فلزی و بدنه مستحکم عرضه می‌کند که این موضوع باعث می‌شود محصولات این برند برای آشپزخانه‌های صنعتی، حرفه‌ای به حساب بیاید. انتخاب بهترین برند خردکن برقی باید با توجه به نیازهای شما و محدودیت‌های بودجه‌ای شما انجام شود. همچنین، می‌توانید با خواندن نظرات کاربران و مطالعه بررسی‌های مختلف، از عملکرد و کیفیت برندهای مختلف خردکن برقی آگاه شوید و بهترین مارک خردکن برقی در بازار را انتخاب کنید.

نوع خردکن

خردکن‌های برقی به دو دسته اصلی خردکن‌های گردشی با یک شفت، خردکن‌های با چندین شفت تقسیم می‌شوند که هرکدام مزایا و معایبی دارند.

شما می‌توانید با توجه به کاربری، توقعات از خردکن، میزان استفاده و بودجه‌، بهترین خردکن برقی بازار را انتخاب کنید.

خردکن‌های گردشی برای خرد کردن موادی همچون سبزیجات، پیاز، سیر، گوشت و … مناسب هستند. اما خردکن‌هایی با چندین شفت برای خرد کردن مواد سخت مناسب هستند، در برخی مدل‌ها برای تهیه سس‌ها و پوره‌های بسیار نرم هم می‌توانید از آنها استفاده کنید.

تعداد تیغه‌ها

تعداد تیغه‌های خردکن برقی می‌تواند بین یک تا شش تیغه متفاوت باشد. خردکن‌هایی با تعداد تیغه کمتر، اغلب برای خرد کردن موادی همچون سبزیجات، پیاز، هویج و… استفاده می‌شوند. درحالی‎‌که خردکن‌هایی با تعداد تیغه بیشتر، برای خرد کردن مواد سفت‌تر مانند بادام، گردو و سبوس برنج و … استفاده می‌شوند.

تیغه خرد کن به مرور زمان کند می‌شود؛ بنابراین برندی را انتخاب کنید که قطعات آن در کشور موجود باشد تا بتوانید درصورت نیاز تیغه دستگاهتان را تعویض کنید. البته برخی موادغذایی مانند پیاز، سیر و … سرعت کند شدن را بسیار بیشتر می‌کنند؛ در نتیجه بهتر است آنها را کمتر در دستگاه بریزید.

تعداد تیغه ها

سرعت خردکن

سرعت خردکن برقی، به تعداد دور در دقیقه (RPM) چرخش پره‌ها، اشاره دارد. خردکن‌هایی با سرعت پایین‌تر برای خرد کردن مواد نرم انتخاب می‌شوند، مثلاً سبزیجات و میوه‌ها؛ اما خردکن‌هایی که سرعت بیشتری دارند برای خرد کردن مواد سفت‌تر مانند گردو، بادام و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. سرعت بیشتر خردکن می‌تواند باعث افزایش سرعت روند کارها شود؛ بنابراین اگر برای فعالیت‌های آشپزی سرعت اهمیت زیادی برایتان دارد، بهتر است به این مورد توجه ویژه‌ای داشته باشید.

قابلیت شستشو خردکن

قابلیت شستشو خردکن برقی، یکی دیگر از عوامل تأثیر گذار برای خریدن بهترین خردکن برقی است. هنگامی‌که از خردکن برقی استفاده می‌کنید، باقیمانده‌های مواد غذایی روی تیغه‌ها و داخل پره‌ها باقی می‌ماند که به مرور زمان باعث تشکیل رسوبات و بوی بد داخل دستگاه می‌شود. پس قابلیت شستشوی آسان خردکن برقی، در طولانی مدت بسیار مهم خواهد بود. بعضی از خردکن‌های برقی دارای قطعات قابل تعویض و قابل شستشو هستند، که باعث می‌شود پس از استفاده، آسان‌تر شسته شوند. همچنین اگر برای شستن ظروف از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید، باید در نظر داشته باشید که مخزن و قطعات خردکن امکان شستشو در ظرفشویی را دارند یا خیر. زیرا برخی از وسایل بعد از شسته شدن با ماشین ظرفشویی آسیب می‌بینند.

ابعاد خردکن

اگر حجم موادغذایی که می‌خواهید با خردکن آنها را ریز کنید همیشه زیاد است؛ بهتر است محصولی را انتخاب کنید که ابعاد بزرگتری دارد. با استفاده از خردکن‌های بزرگتر دیگر نیازی نیست زمان بیشتری را برای خردکردن مواد غذایی در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر هدف شما خرد کردن ۱۰ کیلوگرم سبزی باشد با استفاده از خرد کنی با ابعاد بزرگتر ممکن است در یک ساعت عمل خرد کردن به اتمام برسد اما اگر ابعاد خرد کن کوچک باشد این پروسه ممکن است حدود سه الی چهار ساعت طول می‌کشد. البته با توجه به اینکه حجم کار زیاد است باید مدتی هم دستگاه را خاموش کنید تا موتور آن استراحت کند و آسیب نبیند.

آشنایی با بهترین خردکن برقی در بازار

معرفی چند مدل از بهترین خردکن برقی در بازار

در این قسمت چند مدل از پرفروش‌ترین و بهترین خردکن‌های برقی از نظر کاربران بیان شده است.

خرد کن برقی بوش مدل MMR 15A1

قدرت و طراحی فوق العاده از جمله ویژگی‌های محصولات شرکت معتبر و جهانی بوش است. خردکن برقی مدل MMR 15A1 یکی از محصولات حرفه‌ای این برند شناخته می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید مواد غذایی مختلفی نظیر یخ را خرد کنید یا برای هم زدن خامه و تخم مرغ از آن استفاده کنید. توان این دستگاه حدود ۵۵۰ وات و ظرفیت آن ۱٫۵ لیتر است.

خردکن برقی فلر مدل CH 501

حمل آسان، وزن کم، عملکرد آسان از جمله ویژگی‌های خردکن برقی فلر مدل CH 501 است. این خردکن ویژگی‌های متنوع دیگری نظیر پشتیبانی از دو سرعت کم و زیاد، کیفیت فوق العاده و … دارد. اگر برای خریدن این محصول به اطلاعات مختلفی نظیر، حجم یا ظرفیت، توان و… نیاز دارید باید بگوییم که:

  • توان: ۵۰۰ وات
  • تیغه: ۲ پره استیل ضد زنگ
  • جنس بدنه: پیرکس
  • وزن: ۱٫۶۲ گرم
  • جنس ظرف: شیشه

خردکن چند تیغه کنوود CH250

کنوود یکی دیگر از برندهای معتبر در تولید خردکن است که محصولی فوق‌العاده با مدل CH250 به‌صورت چند تیغه به بازار ارائه کرده است. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول:

  • وزن: ۱٫۶ کیلوگرم
  • توان: ۵۰۰ وات
  • ظرفیت ظرف: ۰٫۵ لیتر
  • جنس تیغه: فولاد

خردکن فیلیپس مدل HR2505

HR2505 یکی از دستگاه‌های فوق‌العاده برند فیلیپس است که مواد غذایی مختلف را در ابعاد یکسان و متناسب برای پخت، خرد می‌کند. در طراحی این محصول از تیغه استیل با کیفیت عالی استفاده شده تا برای استفاده از این محصول با مشکل مواجه نشوید. برخی از مشخصات مهم این محصول:

  • برند: فیلیپس
  • کشور تولید کننده: چین
  • توان مصرفی: ۵۰۰ وات
  • حجم خردکن: ۱۱۰۰ میلی لیتر
  • نوع کنترل: دکمه فشاری

در سال‌های اخیر، استفاده از وسایلی که به سرعت بخشیدن کارها کمک می‌کند رواج یافته است. یکی از این وسایل کاربردی خردکن‌های برقی هستند که اکثر افراد در آشپزخانه خود به آن نیاز پیدا می‌کنند. برای انتخاب بهترین خردکن برقی موجود در بازار لازم است تا فیلترهای مختلف آن نظیر سرعت، قدرت، نوع تیغه‌ها و… مورد بررسی قرار گیرد. در بخش نظرات می‌توانید برای بررسی جزئیات و پرسش و پاسخ با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (2 امتیاز)