این پاپوش جدید سرعت راه رفتن تان را سه برابر می‌کند! + فیلم
این پاپوش جدید سرعت راه رفتن تان را سه برابر می‌کند! + فیلم

محققان به تازگی دستگاهی ابداع کرده اند که با بند روی کفش بسته می شود و می تواند سرعت راه رفتن شما را سه برابر افزایش دهد.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، تصور کنید بتوانید با سرعتی بسیار بالا راه بروید یا بدوید و خیلی سریع از نقطه ای به نقطه دیگر برسید. محققان استارتاپ آمریکایی Shift Robotics دستگاه جدیدی را ابداع کرده اند که روی کفش بسته می شود تا سرعت راه رفتن شما را تا ۲۵۰ درصد بالا ببرد.

شما قادر خواهید بود با بستن این دستگاه روی کفشتان، تا سرعت ۱۱ کیلومتر در ساعت راه بروید که حدود سه برابر سریع تر از حالت راه رفتن عادی یک انسان است. این دستگاه که به Moonwalkers شناخته می شود، ظاهری شبیه به اسکیت دارد اما چرخ آزاد در زیر آن تعبیه نشده ، بنابراین نگران بر هم خوردن تعادلتان هنگام راه رفتن نباشید.
محققان این شرکت استارتاپی به لطف بهره مندی از الگوریتم های یادگیری ماشینی، این دستگاه را به گونه ای تنظیم کرده اند که هر زمانی شما راه بروید، شروع به حرکت می کند و هر زمانی که شما بخواهید، می ایستد؛ در هنگام بالا و پایین رفتن از پله ها هم قفل می شود تا مانع از لیز خوردن شما شود. این دستگاه همچنین هنگام پایین رفتن از سراشیبی سرعت شما را تنظیم می کند.
برای سوار شدن به اتوبوس کافی است تنها پاشنه راست خود را بلند کنید و سپس آن را روی زمین بگذارید تا ترمز الکترونیکی، چرخ ها را کاملا قفل کند. برای بازگشتن به راه رفتن پرسرعت، در حالی که انگشت شست پای خود را روی زمین نگه داشته اید، پاشنه پای راست را از زمین بلند کنید و آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا از «حالت قفل» خارج شود.
مؤسس این شرکت استارتاپی عنوان می کند که بعد از تصادفی که هنگام رفتن به محل کارش با اسکوتر داشته، تصمیم به ساخت این دستگاه گرفته است.
گروهی از مهندسان مؤسسه رباتیک Carnegie Mellon و متخصصان رباتیک و طراحان کفش کتانی حدود ۵ سال را صرف طراحی و ساخت سریع ترین کفش جهان کرده اند. سازندگان این دستگاه معتقدند: برخلاف اسکیت که افراد برای راه رفتن با آن باید حتما آموزش ببینند، استفاده از این کفش به آموختن هیچ مهارتی نیاز ندارد.
هوش مصنوعی به کار رفته در این کفش، با نوع راه رفتن هر کاربری سازگار می شود و تنها با برداشتن  قدم، الگوریتم های لازم برای یادگیری الگوی راه رفتن فرد طراحی می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع:  euronews