همه چیز درباره سایت سازها
همه چیز درباره سایت سازها
اگر کمی درباره طراحی و ساخت سایت تحقیق کرده باشید، احتمالا با سرویس‌های سایت ساز نیز برخورد کرده‌اید، اما چیز زیادی از آن متوجه نشده‌اید.

اگر کمی درباره طراحی و ساخت سایت تحقیق کرده باشید، احتمالا با سرویس‌های سایت ساز نیز برخورد کرده‌اید، اما چیز زیادی از آن متوجه نشده‌اید.

با گذر زمان و پیشرفت اینترنت، ساخت سایت نیز بسیار راحت‌تر از گذشته شده است. در سالیان اخیر سرویس‌هایی تحت عنوان سایت ساز شروع به فعالیت کرده‌اند و کاربران بسیاری نیز توانسته‌اند با استفاده از آن‌ها به سادگی برای خود سایت ایجاد کنند. اگر می‌خواهید همه چیز درباره سایت سازها را بدانید و مقایسه سایت سازها با یکدیگر را انجام دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مقاله را از دست ندهید.

همه چیز درباره سایت سازها

چرا باید از یک سایت ساز استفاده کنیم؟

سرویس‌های سایت ساز به افراد کمک می‌کند تا بدون دانش فنی یک سایت حرفه‌ای برای خود طراحی کنند. اول از همه بیشتر سایت سازهای خوب و حرفه‌ای، قالب‌های زیادی برای کسب و کارهای مختلف ارائه می‌دهند. سایت ساز به یک نفر اجازه می‌دهد تا محدودیت‌های یک فروشگاه فیزیکی را پشت سر بگذارد و همه چیز را خودش در سایت خودش قرار دهد. به همین دلیل با استفاده از سایت ساز بدون کمک یک متخصص، می‌توانید کارهای سایتتان را خودتان انجام دهید.

مزیت مهم دیگری که در سایت ساز وجود دارد، مقرون به صرفه بودن آن است. شما با استفاده از سایت ساز همه چیزهایی که نیاز دارید را در قالب یک پکیج کامل با قیمت مناسب دریافت می‌کنید. به طور کلی می‌توان گفت با سایت ساز می‌توانید در زمان صرفه جویی کنید و با قیمتی مناسب، یک سایت قدرتمند را ایجاد کنید. اکنون که فهمیدیم چرا باید از سایت ساز استفاده کرد، نگاهی به چگونگی کار یک سایت ساز بیندازیم.

یک سایت ساز چگونه کار می‌کند؟

برای استفاده از سایت سازها لازم نیست خودتان کار خیلی زیادی انجام دهید؛ چرا که در سایت سازها همه چیز به طور آماده وجود دارد. از طرفی از آنجایی که این سرویس‌ها برای هم کاربران حرفه‌ای و هم کاربران مبتدی ایجاد شده است، رابط کاربری ساده‌ای دارند و کار کردن با آن راحت‌تر از سایر سیستم‌های مدیریت محتوای سایت است.

سایت سازها همچنین معمولا یک ویرایشگر دارند که با استفاده از آن می‌توان ظاهر سایت را ویرایش کرد. تغییر سرفصل‌ها، متن‌ها، اسلایدر، رنگ بخش‌های مختلف سایت و مواردی این چنینی را معمولا می‌توان به سادگی با استفاده از ویرایشگرهای سایت ساز تغییر داد. خوبی این ویرایشگرها این است که فورا نتیجه تغییرات خود را می‌بینید و می‌توانید عناصر مختلف را در سایت تنظیم کنید.

سایت سازها در واقع یک سیستم مدیریت محتوای اشتراکی و کامل ایجاد می‌کنند که افراد مختلف برای مدیریت سایت خود از آن استفاده می‌کنند. از آنجایی که این سیستم‌های مدیریت محتوا به صورت اختصاصی و با کمک یک تیم مجرب طراحی شده‌اند، معمولا امکانات کامل و زیرساخت قدرتمندی را برای هر سایت مهیا می‌کنند.

برای انتخاب سایت ساز چه پلتفرم‌هایی را در نظر بگیریم؟

برای انتخاب سایت ساز چه پلتفرم‌هایی را در نظر بگیریم؟

تا اینجا فهمیدیم که سایت سازها دقیقا چه سرویس‌هایی هستند و چرا گزینه‌های خوبی برای ساخت سایت هستند. با این حال سرویس‌های سایت ساز زیادی وجود دارند که می‌توانید هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید. در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌هایی که می‌تواند یک سایت ساز را به گزینه‌ای مناسب تبدیل کند را به شما معرفی کرده‌ایم.

سادگی در استفاده

از آنجایی که یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از سرویس‌های سایت ساز، ساخت سایت بدون کدنویسی و دانش فنی است، حتما چک کنید ببینید آیا کار کردن با سایت سازی که می‌خواهید انتخاب کنید ساده است یا خیر. شما با بررسی نحوه طراحی و ایجاد یک سایت تستی در سرویس سایت ساز،‌ می‌توانید رابط کاربری و سادگی آن را به طور کامل بررسی کنید.

بررسی قیمت

اکثر سایت سازها قیمت مناسبی دارند، با این حال سرویس‌های مختلف را با یکدیگر بررسی کنید و آن‌ها را از نظر قیمت و عملکرد با یکدیگر مقایسه کنید. اگر یک پلتفرم به شما امکان ایجاد سایت تستی رایگان بدهد فوق‌العاده است؛ چراکه علاوه بر این که می‌توانید امکانات آن را بررسی کنید، نشان دهنده این است که از کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهند مطمئن هستند. در بررسی قیمت، امکانات مختلف سایت مثل دامنه، هاست، SSL، فروشگاه ساز، ایمیل سازمانی را بررسی کنید و مطمئن شوید که هزینه‌های پنهان روی دست شما نمی‌گذارد.

بررسی ویژگی‌های سایت ساز

در مرحله بعد ویژگی‌هایی که سایت ساز به شما ارائه می‌دهد را بررسی کنید. مطمئن شوید که سرویس انتخابی شما از یک الگوی اصولی برای مدیریت سایت استفاده می‌کند و ببینید چه قالب‌هایی و با چه کیفیت‌هایی برای سایت شما ارائه می‌دهد. همچنین انعطاف‌پذیری آن را بررسی کنید و ببینید چقدر می‌توانید در سایت خود تغییرات اعمال کنید. از طرفی وجود ویژگی‌هایی مثل امکان اتصال سایت به ابزارهای تحلیلی مثل گوگل آنالیتیکس، خدمات و کانال‌های بازاریابی مختلف و غیره را نیز بررسی کنید تا مطمئن شوید سایت کاملی را تحویل خواهید گرفت.

بررسی تیم پشتیبانی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک سایت ساز خوب باید داشته باشد، این است که تیم پشتیبانی فعال و قدرتمندی داشته باشد. سعی کنید یک سایت آزمایشی ایجاد کنید و از تیم پشتیبانی کمک بگیرید، هر چه تیم پشتیبانی شما را بهتر راهنمایی کنند، یعنی احتمالا انتخاب درستی داشته‌اید. از طرفی مواردی مانند وجود چت در لحظه، پاسخ دادن تیکت‌ها در کوتاه‌ترین زمان و پشتیبانی تلفنی شبانه روزی همگی از مواردی هستند که به شما کمک می‌کنند تا قدرت تیم پشتیبان یک سایت را بسنجید.

بررسی امنیت و سیاست‌های حفظ حریم خصوصی

در نهایت نیز سعی کنید میزان امنیت و سیاست‌های حفظ حریم خصوصی سایت ساز را بررسی کنید. وجود امنیت مناسب و امنیت داده‌ها شاید اولین چیزی نباشد که درباره یک سایت به ذهن شما برسد، اما بدانید که این مسئله بسیار مهم است. برای این مورد از تیم پشتیبان سوال بپرسید و ویژگی‌های سایت ساز مدنظر خود را مطالعه کنید. احتمالا به اطلاعات لازم درباره آن دست پیدا خواهید کرد.

بررسی امنیت و سیاست‌های حفظ حریم خصوصی

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با مهم‌ترین موارد درباره هر سایت سازی آشنا کنیم. در این متن به چیستی سایت ساز، نحوه کار و مهم‌ترین ویژگی‌های یک سایت ساز مطمئن اشاره کردیم که می‌تواند دید کاملا باز و شفافی را به شما درباره هر سایت سازی بدهد.

اگر می‌خواهید با سایت ساز یک سایت برای خود بسازید، پیشنهاد ما به شما این است که از سایت سازهای ایرانی استفاده کنید؛ چراکه به دلیل تحریم‌های بین‌المللی محدودیت‌های خیلی زیادی در استفاده از سایت سازهای خارجی داریم و امکان اتصال سایت به درگاه‌های ایرانی نیز در آن‌ها وجود ندارد. از طرفی سایت سازهای ایرانی نیز در سال‌های اخیر بسیار پیشرفت کرده‌اند و عملکرد خوبی را از خود نشان داده‌اند. امیدواریم از خواندن این مقاله نهایت استفاده را برده باشید.

5/5 - (1 امتیاز)