طرز تهیه کوکو بادمجان خوشمزه و مجلسی+ فیلم
طرز تهیه کوکو بادمجان خوشمزه و مجلسی+ فیلم

کوکوی بادمجان یکی از انواع کوکو‌های خوشمزه و مجلسی است که شاید مانند کوکو سبزی و کوکو سیب زمینی مطرح نباشد، ولی به خاطر استفاده از بادمجان طرفدران بسیار زیادی دارد. این کوکو را می‌توانید به عنوان یک شام سبک سرو کنید.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می‌توانید برای ۴ نفر کوکوی بادمجان تهیه کنید. در صورتی که می‌خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کوکو بادمجان تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. 
مواد تشکیل دهنده کوکوی بادمجان:۳۰۰ گرم (۱ قوطی) گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری (۳۰ میلی لیتر) روغن زیتون۱ حبه سیر۱ قاشق چایخوری پونه کوهی۲ بادمجان متوسط ​​۳۰ گرم (¼ فنجان) پارمزان۲ توپ موتزارلا۱۲۰ میلی لیتر (½ فنجان) شیر۲ تخم مرغآرد۱ قاشق چایخوری ریحان خشکخرده نان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
روش تهیه:در یک تابه متوسط ​​روغن زیتون را گرم کنید و ۱ حبه سیر خرد شده را اضافه کنید. گوجه فرنگی‌های کنسرو شده را ریخته و سس را به مدت ۱۰ دقیقه بپزید. بادمجان‌ها را برش بزنید و آن‌ها را برای ۵-۷ دقیقه در مایکروویو قرار دهید، بگذارید تا خنک شوند. یک قاشق غذاخوری سس را بالای یک بادمجان قرار دهید، یک تکه موزارلا، مقداری پنیر پارمزان و ریحان خشک اضافه کنید. با یک برش بادمجان دیگر بپوشانید. بادمجان را در آرد له کرده، درون تخم مرغ آغشته کرده، سپس با آرد سوخاری بپوشانید. پوشش تخم مرغ و آرد سوخاری را یک بار دیگر تکرار کنید. بادمجان‌ها را در روغن از قبل گرم شده به مدت ۵-۴ دقیقه سرخ کنید، تا طلایی شود.