کیفیت بالای زندگی در کانادا
کیفیت بالای زندگی در کانادا

کیفیت بالای زندگی در کانادا یکی از دلایل تحصیل در کانادا است. کانادا یکی از امن ترین و با کیفیت ترین کشور های جهان برای تحصیل و زندگی است. اگر چه سطح زندگی در هر کشوری به طور واضحی از فردی به فرد دیگر متفاوت است ولی به طور کلی معیار های زندگی در کشور […]

کیفیت بالای زندگی در کانادا یکی از دلایل تحصیل در کانادا است. کانادا یکی از امن ترین و با کیفیت ترین کشور های جهان برای تحصیل و زندگی است. اگر چه سطح زندگی در هر کشوری به طور واضحی از فردی به فرد دیگر متفاوت است ولی به طور کلی معیار های زندگی در کشور کانادا از میانگین سطح زندگی سایر کشور ها بالاتر است.

ما در این مطلب می خواهیم به کیفیت بالای زندگی در کانادا به عنوان یکی از دلایل تحصیل در این کشور بپردازیم. پس تا پایان این مقاله با ما باشید.

کیفیت بالای زندگی در کانادا

سطح بالای بهداشت و ایمنی در کانادا

کانادایی ها به طور کلی مردمانی سالم هستند. این کشور هیچ مشکل خاصی در زمینه بیماری های خطرناک یا عفونی ندارد. متوسط امید به زندگی در کانادا برای مردان ۸۰ سال و برای زنان ۸۴ سال می باشد.

مجموعاً نیمی از مرگ ها در کشور کانادا به صورت مرگ طبیعی است.

کمتر از نیمی از یک درصد کانادایی ها از اچ آی وی یا همان ایدز رنج می برند.

وضعیت مناسب مسکن در کانادا

نرخ مالکیت خانه های کانادا در حدود ۶۶ درصد است. اکثریت کانادایی ها هم اگر قصد اجاره خانه، آپارتمان یا سوئیت اجاره ای را داشته باشند می توانند با قیمت بسیار مناسبی کیس مورد نظرشان را بیابند.

بیش تر کانادایی ها عموما تا سن ۲۰ سالگی با والدین خود زندگی می کنند و سپس تا زمانی که ازدواج کنند معمولا یک خانه را اجاره می کنند. انواع وام های مسکن با مقدار مناسب و بهره کم به میزان بالایی به قدرت خرید مسکن کانادایی ها کمک می کنند.

دولت کانادا تخمین می زند که بین ۱۵۰،۰۰۰ تا ۳۰۰،۰۰۰ کانادایی به عنوان بی خانمان به زندگی ادامه می دهند. شبکه ای از پناهگاه های بی خانمان ها که توسط دولت و موسسات خیریه اداره می شوند، به عنوان مکان های موقت اقامت برای اکثر کانادایی های بی خانمان شناخته می شوند. بیشتر جمعیت بی خانمان کانادا را مردان میانسال تشکیل می دهند. همچنین بومیان کانادایی نیز بطور چشمگیری جزوی از این آمار هستند.

وضعیت مالی کانادایی ها

وضعیت مالی کانادایی ها

کانادایی ها به دلیل قدرت اقتصادی کانادا از سطح زندگی بسیار بالایی برخوردار هستند. متوسط درآمد سالانه یک خانواده در کانادا در سال ۲۰۱۴ به میزان ۷۸۸۷۰ دلار برآورد شده است.

زندگی خانوادگی کانادایی

کانادایی ها زمانی خانواده های کاملاً پر جمعیتی داشتند، اما از دهه ۱۹۶۰ والدین کانادایی فرزندان کمتری به دنیا آوردند. یک زن کانادایی به طور متوسط اکنون فقط یک یا دو فرزند دارد. نرخ باروری در کانادا زیر سطح جایگزینی محاسبه شده است. به همین دلیل کشور کانادا اغلب از افزایش جمعیت مهاجران در کانادا استقبال می کند.

 فقر و نابرابری اقتصادی در کانادا

دولت کانادا مشخصاً تعریفی را برای فقر مشخص نکرده است. به این معنی که اطلاق واژه فقیر به کانادایی ها کار دشواری است. اما اداره آمار کانادا یک خانواده کانادایی را در صورت درآمد کمتر از متوسط درآمد سایر خانواده های کانادایی جزو خانواده کم درآمد طبقه بندی می کند. حدود ۱۳ درصد از کانادایی ها در سال ۲۰۱۴ به عنوان خانواده کم درآمد طبقه بندی شدند.

کانادا همچنین کشوری با نرخ تحرک اقتصادی بالا است و اکثریت قریب به اتفاق کانادایی های فقیر در طول زندگی خود افزایش ثروت شخصی را تجربه خواهند کرد.

جرم و مجازات در کانادا

نرخ جرم و جنایت کانادا پس از رسیدن به اوج خود در دهه ۱۹۹۰ در حال کاهش است، هرچند که هنوز هم بالاتر از دهه ۱۹۶۰ است.  بیش ترین موارد جرم مربوط به سرقت های کوچک، سرقت از خانه، جرایم رانندگی و جرایمی شامل توزیع یا نگهداری داروهای ممنوعه است. میزان قتل کانادا به طور کلی حدود ۶۰۰ نفر در سال است.

به طو کلی میزان بروز جرم و جنایت در کانادا از سایر کشور های مشابه کم تر است و همین امر موجب شده که کانادا برای تحصیل و زندگی شرایط بسیار مناسبی داشته باشد.

انواع آلودگی های محیط زیستی در کانادا

از نظر معیارهای کیفیت زیست محیطی، کانادا در رده اول کشورها قرار دارد. سازمان بهداشت جهانی (WHO) به کانادا یکی از بالاترین رتبه های کیفیت هوا را داده است. در حالی که یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ از مرکز قانون و سیاست های زیست محیطی ییل به کانادا امتیاز جامع ۸۵/۱۰۰ کیفیت محیطی را براساس تعداد زیادی متغیر از جمله کیفیت هوا و آب، کشور را به طور کلی در مکان ۲۵ از بین ۱۸۰ کشور مورد مطالعه قرار می دهد.

کانادا در حدود دو درصد از نرخ کل انتشار گازهای گلخانه ای جهان (GHG) را بر عهده دارد.

از آنجا که کانادا کشوری بزرگ و عمدتاً غیرمسکونی است، خطر تخریب قابل توجه محیط زیست ناشی از انسان به طور کلی کم است.  نگرانی های محیط زیستی  بیش تر حول ایجاد پروژه های جدید استخراج منابع مانند معادن، نیروگاه ها، سدها یا نفت و مواد طبیعی است. چاه های گاز یا خطوط لوله در مناطق بکر هم یکی دیگر از عوامل ایجاد آلودگی در کانادا هستند.

با این حال اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید باید بدانید که کانادا جزو یکی از سالم ترین کشور ها است و میزان کمی به محیط زیست آسیب می رساند.

حقوق زنان در کانادا

طبق قانون اساسی کانادا هر دو جنسیت زن و مرد در این کشور برابر شناخته شده اند.   قوانین مختلف حقوق بشر استانی و فدرال از تبعیض جنسیتی در مشاغل دولتی و خصوصی مراقبت می کنند. قوانین فدرال مربوط به ازدواج، طلاق و خدمت سربازی نیز همگی رسماً از نظر جنسیتی خنثی هستند و طرفدار جنس خاصی نمی باشند.

حتی ممکن است شما هم شنیده باشید که قانون کشور کانادا به حقوق انسانی بسیار  احترام می گذارد. مخصوصا برای زنانی که از سایر کشور ها به این کشور می آیند این قضیه بسیار مورد پسند و جالب  خواهد بود.

حقوق کودکان در کانادا

میزان مرگ و میر نوزادان در کانادا – میزان مرگ نوزادان قبل از اولین تولد – بسیار کم و تقریباً پنج در هر ۱۰۰۰ است و مدت زیادی است که با این میزان ثابت مانده است. همچنین بیمارستان های کانادا در جلوگیری از تولد نوزادان مرده و در نتیجه بالا بودن میزان تولد  کارآیی بسیار بالایی دارند.

کار کودکان در کانادا از نظر قانونی مجاز است  اما تحت مقررات پیچیده ای که توسط دولت های استانی وضع شده است. اگر چه قوانین ممکن است از جایی به جای دیگر متفاوت باشند اما کودکانی که به طور کلی نمی توانند در ساعات مدرسه کار کنند و کودکان بسیار کوچک هم به اجازه والدین و هم به اجازه دولت برای کار نیاز دارند. برخی از مشاغل هم ممکن است دارای حداقل سن کار قانونی برای کودکان باشند. کانادایی های بین ۱۴ تا ۱۷ سال اکثر کارگران غیر بزرگسال کانادا را تشکیل می دهند و بیشتر در خرده فروشی ها کار می کنند.

حقوق کودکان در کانادا

جمع بندی

همان طور که با هم دیدیم تحصیل در کانادا و زندگی در این کشور به دلیل بالا بودن کیفیت زندگی بسیار مورد توجه است. ما به افرادی که قصد ادامه تحصیل و زندگی در یک کشور خارجی را دارند پیشنهاد می کنیم تا حتما کشور کانادا را در لیست خود بگذارند و آن را بررسی کنند. کیفیت زندگی بالا در کانادا این کشور را برای کسانی که قصد زندگی و ادامه تحصیل در آن جا را دارند، بسیار ایده آل می‌کند. ما به شما پیشنهاد می کنیم تا اگر در رابطه با تحصیل در کانادا و شرایط زندگی در این کشور  سوالات بیشتری دارید به موسسات مجاز در این زمینه مراجعه کنید. شرکت بلواسکای یکی از موسسات معتبر در زمینه ی اخذ پذیرش از تمامی دبیرستان ها و کالج ها و دبیرستان های  کانادا و سایر کشور ها است. شرکت بلواسکای با کادری مجرب و متخصص می تواند شما را در رابطه با شرایط تحصیل و زندگی در کانادا (www.blueskystudy.org) و گرفتن پذیرش برای تحصیل در دبیرستان ها و کالج هاو دانشگاه های این کشور یاری رساند.

5/5 - (1 امتیاز)