طرز تهیه قنبرپلو غذای محلی شیرازی+فیلم
طرز تهیه قنبرپلو غذای محلی شیرازی+فیلم

قنبر پلو یکی از انواع پلو و از غذا‌های محلی و سنتی شیراز است. این غذا طعمی ملس دارد که باب میل افرادی است که اینطور غذا‌ها را می‌پسندند. به قنبرپلو، غم بر پلو شیرازی می‌گویند.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، قنبرپلو یکی از انواع غذا‌های محلی شیراز می‌باشد که یک پلو قاطی خوشمزه و جذاب شیرازی است این پلو به غم بر پلو هم معروف است، زیرا زمانی که این غذا را میل می‌کنید تمام غم و قصه هایتان فراموش می‌شود. قنبرپلو از غذا‌های محلی و معروف شیراز است. قنبر پلو مزه‌ی ملس دارد و در شیراز از کوفته‌های ریز استفاده می‌شود.
طرز تهیه قنبر پلو غذای خوشمزه شیرازی‌هامواد لازم:برنج ۳ پیمانهگوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرمپیاز متوسط رنده شده ۱ عددپیاز بزرگ نگینی سرخ شده ۱ عددگردو خرد شده ۱۰۰ گرمرب انار ۲ ق غکشمش صدگرمروغن به میزان لازمزعفران ۳ ق غزردچوبه یک ق چآرد نخود چی یک ق غفلفل سیاه و نمک به میزان لازمطرز تهیه قنبرپلو:ابتدا گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز رنده شده آب گرفته شده، زردچوبه، نمک، فلفل و آرد نخودچی خوب ورز میدهیم تا حالت چسبندگی پیدا کند کمی داخل یخچال استراحت میدهیم سپس داخل کمی روغن و آب تفت میدهیم در حدی که رنگ گوشت عوض شود کنار میگذاریم.سپس پیاز نگینی را سرخ میکنیم و گردو خرد شده را اضافه میکنیم مقداری که تفت دادیم رب انار را با مقداری آب رقیق کرده به همراه شیره انگور اضافه میکنیم و در اخر کشمش شسته شده را به مواد اضافه میکنیم حرارت را پایین میاوریم تا نسوزد وقتی به روغن نشست کوفته قلقلی‌ها را اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم.برنج را پخته و آبکش میکنیم و دم میکنیم و موقع سرو از مایه گوشت لابه لای برنج میدهیم.
بیشتر بخوانید:روش های پخت ماهی
نکات مهم برای تهیه‌ی قنبرپلو:
• اگر رب انارتان ترش بود می‌توانید مقداری شیره انگور بریزید اگر رب انارتان شیرین بود نیازی به شیره نیست. اما قنبرپلو شیرازی اصل رب انار ندارد.
• مراقب باشید، هنگام تهیه‌ی سس و مواد قنبرپلو، کشمش‌ها نسوزند.• گوشت قلقلی‌ها را زیاد سرخ نکنید. زیرا در هنگام پخت عطر خوبی به برنج نمی‌دهد.• حتی در مناطقی از شیراز این سس را به صورت خورشت استفاده می‌کنند.• می‌توانید میزان گوشت و کشمش را به سلیقه‌ی خود کم و یا زیاد کنید.• بعضی افراد به مواد گوشت قلقلی آرد نخودچی می‌زنند که وا نرود که این سلیقه‌ای است. می‌توانید آب پیاز را بگیرید تا گوشت‌ها وا نروند.
آموزش تهیه قنبرپلو توسط خانم اصالت

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
 
منابع: به خانه برمیگردیم، بیتوته