فوت و فن تهیه شیر برنج مجلسی
فوت و فن تهیه شیر برنج مجلسی

شیر برنج یکی از غذا‌های محبوب و قدیمی است که طرز تهیه بسیار ساده‌ای دارد، اما برای خوشمزه‌تر شدن باید نکات و فوت و فن خاصی که دارد را بدانید.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، شیر برنج از غذاهای قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که معمولا در مراسم و مناسبت های خاص مذهبی درست می شود. برای خوشمزه تر شدن این غذای پرطرفدار باید نکات زیر را رعایت کنید.

نکات خوشمزه تر شدن شیربرنج
اگر می خواهید شیر برنج خوش طعم و خوش عطر با لعاب فراوان بپزید، به نکات زیر توجه نمایید.
استفاده از  برنج نیم دانه ایرانی 
برای خوشمزه شدن شیربرنج از برنج ایرانی و مرغوب استفاده کنید، بهتر است از برنج نیم دانه برای تهیه شیربرنج استفاده کنید.
استفاده از شیر به مقدار کافی
برخی از افراد برای تهیه شیربرنج از شیر کم استفاده می کنند، استفاده از شیرکم و ناکافی سبب می شود که شیر برنج خوشمزه نشود البته میزان شیر را نباید خیلی زیاد بریزید زیرا شیربرنج خیلی شل می شود.
افزودن دارچین به شیربرنج
برای خوش طعم و عطر شدن شیربرنج می توانید روی دسر خود را با پودر دارچین تزیین کنید و یا آن که در دقایق آخر پخت شیربرنج خود دو عدد چوب دارچین در آن بیندازید.
خوشمزه شدن شیربرنج با گلاب
برای خوش طعم و عطر شدن شیر برنج در مرحله آخر هنگامی که می خواهید شیر برنج را از روی حرارت بردارید می توانید گلاب اضافه کنید.

کم کردن شعله
به منظور خوشمزه تر شدن شیر برنج بهتر است مراحل پخت آن را با صبر و حوصله انجام دهید و دقت داشته باشید تا شیر برنج ته نگیرد و دانه های برنج خیلی خوب بپزد و از هم باز شود تا لعاب کافی داشته باشد.
افزودن کره
برای خوشمزه وخوش طعم شدن شیربرنج به آن کره اضافه کنید، کره از ته گرفتن برنج بعد از اضافه کردن شکر جلوگیری می‌کند.
افزودن مغزیجات به شیربرنج
برای خوشمزگی شیربرنج می توانید از خلال پسته و بادام که چند ساعت در گلاب خیس شده است، استفاده کنید. خیس کردن بادام موجب می شود تلخی آن گرفته شود.
خامه برای خوشمزگی شیربرنج
اگر مایلید شیربرنجتان خوشمزه تر شود، می توانید یک پیمانه از شیر را کم کنید و به‌جای آن یک پیمانه خامه بریزید اما باید بعد از افزودن خامه، قابلمه را از روی حرارت بردارید و یک دم کنی تمیز روی درب قابلمه قرار دهید و اجازه دهید ده دقیقه شیربرنج به طور کامل جا بیفتد.
سرو شیربرنج با شیره انگور
می توانید به جای افزودن شکر به شیربرنج، آن را با شیره انگور میل کنید هم طعم بی نظیری به شیر برنج می دهد و هم خاصیت بسیار زیادی دارد. در تبریز شیربرنج به همراه مربای گل محمدی سرو می شود که آن هم بسیار خوشمزه است.
خوش عطرشدن شیربرنج با زعفران
در صورت دلخواه برای خوش عطر شدن شیر برنج می توانید به آن کمی زعفران بیافزایید، می توانید شیر برنج زعفرانی را به صورت دو رنگ تهیه کنید، برای این کار قبل از اضافه کردن زعفران باید به دو قسمت تقسیم کنید.