باهوش‌ترین اسکوتر برقی دنیا!
باهوش‌ترین اسکوتر برقی دنیا!

اسکوتر الکترونیکی هیلو وان، مجهز به همان فناوری هشدار پیش از برخورد است که در خودرو‌ها وجود دارد که با استفاده از هوش مصنوعی بینایی کامپیوتری، از طریق بازخورد بصری، شنیداری و حسی در دسته فرمان، خطرات قریب الوقوع را به راکبان این اسکوتر هشدار می‌دهد.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ،استارت‌آپ جدید هیلو که اندی پالمر آن را بنیان‌گذاری کرده و اغلب از وی به عنوان «پدرخوانده» خودرو‌های برقی یاد می‌شود، یک اسکوتر الکترونیکی جدید مملو از ویژگی‌های ایمنی با تکنولوژی بالا را در تلاشی برای مقابله با دیگر اسکوتر‌های ایمنی ضعیف این بخش طراحی کرده است.
اسکوتر الکترونیکی که هیلو وان نام دارد، مجهز به همان فناوری هشدار پیش از برخورد است که در خودرو‌ها وجود دارد. این اسکوتر الکترونیکی با استفاده از هوش مصنوعی بینایی کامپیوتری، از طریق بازخورد بصری، شنیداری و حسی در دسته فرمان، خطرات قریب الوقوع را به راکبان این اسکوتر هشدار می‌دهد.
پالمر که در زمان مدیریت خود در نیسان و بعداً به عنوان مدیر عامل در استون مارتین به راه اندازی ایستگاه‌های سوپرشارژ خودرو‌های برقی در بریتانیا کمک کرد، گفت: اسکوتر‌های برقی با چالش‌هایی در زمینه ایمنی و درک عمومی مواجه شده‌اند. Hilo One یک اسکوتر الکترونیکی است که این نگرانی‌ها را به طور مستقیم برطرف می‌کند.
هیلو وان به یک چرخ جلوی بزرگ ۳۱ سانتی‌متری مجهز شده است تا به رد شدن از چاله‌ها و از بین بردن پیچ و تاب‌هایی که برخی از مدل‌های اسکوتر‌های الکترونیکی را آزار می‌دهد، کمک کند. همچنین برای افزایش دید در شب، چراغ‌هایی را در اطراف این اسکوتر تعبیه کرده اند که در زمان لازم از جای خود بیرون می‌آیند. این چراغ‌ها زمانی که سایر مسافران به طور خطرناکی نزدیک می‌شود، چشمک می‌زند. رایانه داخلی اسکوتر همچنین به کلاه ایمنی راکب متصل می‌شود و می‌تواند استفاده از کلاه ایمنی را تشخیص دهد.
فراتر از مدارک ایمنی، هیلو وان، یک واحد کنترل داخلی دارد که با یک خودروی الکتریکی ادغام می‌شود، اطلاعات ناوبری را به اشتراک می‌گذارد و باتری‌ها را به صورت دوطرفه شارژ می‌کند – به ویژه برای رانندگان خودرو‌های برقی که به دنبال یک وسیله دوچرخ نقلیه دیگر در کنار ماشین خود هستند.
شارژ باتری‌ها را نیز می‌توان در منزل یا از طریق شارژر مخصوص داخل خودرو انجام داد. سازگاری با اندروید هم اجازه می‌دهد تا اطلاعات ناوبری و محدوده بین خودرو و هیلو وان به اشتراک گذاشته شود.
مهندسان شرکت تولید کننده خودرو‌های مسابقه‌ای لوتوس، در طراحی کلی هیلو وان، از جمله سیستم تاشوی در انتظار ثبت اختراع، مشارکت داشته اند. با این کار چرخ‌های این وسیله درون بدنه اسکوتر الکترونیکی محصور شده‌اند و امکان حمل یا چرخاندن هیلو وان با استفاده از دسته تلسکوپی را فراهم می‌کنند. هیلو وان مطابق با قوانین بین المللی،  محدودیت سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت دارد و موتور‌های الکتریکی ۳۵۰ واتی آن برد ۴۰ کیلومتری را ارائه می‌کنند.
این شیوه‌ طراحی به ظاهرِ اسکوتر نیز لطمه‌ای وارد نکرده است، این اسکوتر در کنفرانسی در آمستردام از نزدیک دیده شده است و باید بگوییم که این یک دستگاه شیک و با ظاهری آینده نگر است.
قابل پیش‌بینی است که این پکیج و ظاهر زیبایش دارای قیمت بالایی هستند – هیلو وان قیمتش از ۲۰۰۰ یورو شروع می‌شود. این استارت‌آپ در حال حاضر پیش‌سفارش‌هایی را می‌پذیرد که تحویل آن برای سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است.
مترجم: محمد زارعلیمنبع: سیناپرس