آموزش طرز تهیه کوکوی سیب زمینی پفکی سریع و ساده خوشمزه و ترد
آموزش طرز تهیه کوکوی سیب زمینی پفکی سریع و ساده خوشمزه و ترد

آموزش طرز تهیه کوکوی سیب زمینی پفکی سریع و ساده خوشمزه و ترد آموزش آشپزی و دستور تهیه کوکو سیب زمینی خوشمزه و پفکی مواد لازم کوکوی سیب زمینی سیب زمینی :•: یک کیلو تخم مرغ :•: ۴ تا ۵ عدد پکینگ پودر :•: یک قاشق مرباخوری سرخالی نمک و فلفل :•: به مقدار کافی […]

آموزش طرز تهیه کوکوی سیب زمینی پفکی سریع و ساده خوشمزه و ترد

طرز تهیه کوکوی سیب زمینی , کوکوی سیب زمینی آب پز , کوکو سیب زمینی پخته

آموزش آشپزی و دستور تهیه کوکو سیب زمینی خوشمزه و پفکی

مواد لازم کوکوی سیب زمینی

سیب زمینی :•: یک کیلو

تخم مرغ :•: ۴ تا ۵ عدد

پکینگ پودر :•: یک قاشق مرباخوری سرخالی

نمک و فلفل :•: به مقدار کافی

کوکوی مرغ و سبزیجات , طرز تهیه کتلت کوکوی مرغ و سبزیجات , دستور پخت کوکو مرغ و سبزیجات خوشمزه

طرز تهیه کوکوی سیب زمینی , کوکوی سیب زمینی آب پز , کوکو سیب زمینی پخته

آموزش آشپزی و دستور تهیه کوکو سیب زمینی خوشمزه و پفکی

طرز تهیه کوکوی سیب زمینی

در ابتدا سیب زمینی ها را داخل یک قابلمه قرار می دهیم و روی آن آب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا کاملا بپزند. بعد از پخته شدن سیب زمینی ها آنها را با دقت پوست می کنیم و رنده می کنیم. اگر رنده ندارید با پشت قاشق یا گوشکوب سیب زمینی ها را کاملا له کنید.

تخم مرغ ها را در یک ظرف جدا می شکنیم و آنقدر هم میزنیم تا تخم مرغ ها کاملا کف کنند ، اینکار کمک می کند کوکو سیب زمینی ما ترد و پفکی شود. مقداری نمک ، فلفل و بکینگ پودر درون تخم مرغ ها میریزیم و سیب زمینی سرد شده را به تخم مرغ ها اضافه می کنیم و خوب بهم میزنیم.

در ماهیتابه مقداری روغن مخصوص سرخ کردن می ریزیم و اجاز می دهیم کاملا داغ شود و مایه کوکو سیب زمینی را در روغن می ریزیم و به سرعت حرارت زیر تابه را ملایم می نمائیم ، سپس با پشت قاشق روی کوکوی سیب زمینی را صاف می کنیم تا سطح آن در همه جا به یک اندازه شود.

در ماهیتابه را می گذاریم و حرارت را باز هم کمی ملایم تر می کنیم تا مایه کوکو سیب زمینی کاملا بسته شود و قابل بریدن شود. کوکو سیب زمینی را ابتدا به شکل به علاوه (+) می بریم با دو چنگال قطعات کوکو را برمی گردانیم و باز هر قطعه را دو نیم می کنیم در اینصورت هشت قطعه کوکو سیب زمینی خواهیم داشت.

قطعات کوکو سیب زمینی را بر می گردانیم و اجازه می دهیم قسمت زیرین کوکوی سیب زمینی هم به خوبی سرخ شود بعد در ظرف گرد مناسبی قطعات کوکو را می چینیم و اطراف آنرا با حلقه های گوجه فرنگی و خیار شور تزیین می نماییم.

اگر بخواهیم می توانیم کتلت سیب زمینی هم شبیه شامی کباب درست کنیم. به این صورت که کمی از مایه کوکو سیب زمینی را در کف دست خود گرد می کنیم و داخل روغن قرار می دهیم تا سرخ شود سپس برمی گردانیم تا طرف دیگر کتلت سیب زمینی هم سرخ شود.

در پایان کوکوهای را در دیس بچینید و با کاهو ، گوجه فرنگی و خیار شور تزیین نمایید. بهترین سس برای بهتر کرده مزه این کوکو سس فرانسوی می باشد حتما امتحان کنید این ترکیب خوشمزه را !

طرز تهیه کوکوی لوبیا سبز , دستور پخت کوکوی لوبیا سبز تبریزی , طبخ کوکوی لوبیا سبز مجلسی

طرز تهیه کوکوی سیب زمینی , کوکوی سیب زمینی آب پز , کوکو سیب زمینی پخته

نکات مهم در مورد کوکو سیب زمینی

اگر کوکو سیب زمینی شما انسجام کافی ندارد و در زمان سرخ شدن در تابه یا برگرداندن تکه تکه می شود به این دلیل است که تخم مرغ به اندازه کافی استفاده نکرده اید و در دفعات بعدی باید تخم مرغ بیشتری به مخلوط کوکوی سیب زمینی خود اضافه کنید

هیچ وقت از روغن زیاد برای سرخ کردن کوکو سیب زمینی استفاده نکنید چون باعث میشود زمان سرو کردن کوکوها روغن پس بدهند. این اشتباه هم باعث کور شدن اشتهای خانواده شما می شود ، هم باعث هدر رفتن روغن !

اگر تمایل دارید کوکوهای شما کریپسی و ترد باشند باید در زمان سرخ کردن کوکوها دقت و حوصله به خرج بدهید و کوکوی سیب زمینی را با قطر زیاد داخل روغن نگذارید ، اینکار باعث می شود کوکوی شما طعم جالبی نداشته باشد یا حتی خام باشد.

در تهیه این کوکوی خوشمزه باید توجه داشته باشید که سیب زمینی ها کاملا پخته شده باشند سپس پوست انها را بگیرید. نکته مهم دیگر اینست که این غذا به خاطر وجود سیب زمینی خاصیت جذب بالای نمک دارد که باعث می شود نیاز به استفاده بیشتری از نمک داشته باشید.

کوکوی قارچ و سیب زمینی , طرزتهیه کتلت قارچ و سیب زمینی , کوکو قارچ و سیب زمینی

آموزش طرز تهیه کوکوی سیب زمینی پفکی سریع و ساده خوشمزه و ترد

4.1/5 - (518 امتیاز)