آموزش کامل طرز تهیه کاچی خوشمزه و سنتی با آرد سفید و آرد برنج
آموزش کامل طرز تهیه کاچی خوشمزه و سنتی با آرد سفید و آرد برنج

طرز تهیه کاچی کاچی در کنار شله زرد از دسرهای معروف و پرطرفدار ایرانی است. البته این دسر آنقدر مقوی است که می توان آنرا به عنوان غذای اصلی نیز سرو کرد. به دلیل استفاده از آرد و کره در تهیه کاچی این دسر به یک میان وعده خیلی مقوی تبدیل شده است. توجه داشته […]

طرز تهیه کاچی

کاچی , طرز تهیه کاچی , دستور پخت کاچی برای زن باردار

کاچی در کنار شله زرد از دسرهای معروف و پرطرفدار ایرانی است. البته این دسر آنقدر مقوی است که می توان آنرا به عنوان غذای اصلی نیز سرو کرد. به دلیل استفاده از آرد و کره در تهیه کاچی این دسر به یک میان وعده خیلی مقوی تبدیل شده است. توجه داشته باشید در مواد دستوری که در بالا برای تهیه کاچی آموزش دادیم بیشتر از ۳۰۰۰ کالری موجود است.

کاچی اصیل ایراین با موادی همچون آرد ، شکر ، گلاب ، کره ، روغن و زعفران تهیه می گردد . البته در این بین برخی شهرها به مواد این دسر مقوی و سالم چیزی اضافه یا کم می کنند.مثلا در برخی جاها به جای آرد گندم از آرد برنج استفاده می کنند. اگر لاغر هستید و زیاد دچار ضعف می شوید حتما کاچی را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

مواد لازم کاچی
آرد برنج یا گندم۳۰۰ گرم
کره۲۰۰ گرم
شکر۲۰۰ گرم
آب۷ لیوان
گلاب۱ لیوان
پودر هلبه اندازه کافی
پودر پسته و دارچینبه اندازه کافی

طرز تهیه کاچی

برای تهیه کاچی ابتدا یک قابلمه روی اجاق گاز قرار بدهید و درونش آب را بریزید سپس شکر را به آن بیفزایید و حرارت را نسبتا زیاد کنید تا شکر زودتر در آب حل شود، سپس زعفران آب کرده و گلاب را اضافه کنید و زیر شعله را خاموش کنید.

آرد را در تابه ای بریزید و زیر شعله را کم کنید و مرتبا با قاشق یا کفگیر چوبی تفت دهید تا تمام آرد به طور یکدست کمی رنگش تغییر کند سپس کره و روغن را به آن اضافه کنید و مواد را هم بزنید،

همین که دیدید طلایی شده است،شربت آماده شده را کم کم به آردو روغن در تابه بیفزاییید و هم بزنیدو اگر نیاز به آب بود میتوانید به آن اضافه کنید تا رقیق شود سپس روی حرارت ملایم قرار دهید

تا به اصطلاح به روغن بیفتد(روغن آن روی سطح کاچی بیاید)و در آخر به میزان غلیظی که تمایل دارید رسید پودر هل را اضافه کنید و زیر شعله را خاموش کنید.

(دقت داشته باشید کاچی مانند حلوا زمانی که خنک میشود سفت تر میشود پس اگر تمایل دارید که خیلی شل نباشد نگذارید حسابی غلیظ شود و کمی رقیق از روی شعله بردارید)

و کمی که خنک تر شد در ظرف بریزید و با دارچین و پسته تزئین کنید و با نان تازه یا بعنوان یک پیش غذا نوش جان کنید. جالب است بدانید که این دسر برای خانم هایی که تازه زایمان کرده اند دسر مناسبی است.


پیشنهاد مدیر : شیربرنج » فرنی » شله زرد » فرنی سیب

4.2/5 - (71 امتیاز)