اگه سال 2010 ارز دیجیتال میخریدم امروز چقدر پول داشتیم؟
اگه سال 2010 ارز دیجیتال میخریدم امروز چقدر پول داشتیم؟
امروزه سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین به عنوان بهترین و پرسودترین نوع سرمایه‌گذاری در جهان، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.

امروزه سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین به عنوان بهترین و پرسودترین نوع سرمایه‌گذاری در جهان، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. در سال ۲۰۱۰ هر ارز دیجیتال بیت کوین ارزشی کمتر از ۰٫۵ دلار داشت. اما امروزه هر بیت کوین بیش از ۶۴۰۰۰ هزار در بازار ارزهای دیجیتال معامله می‌شود. حالا تصور کنید اگر کسی در سال ۲۰۱۰ یک میلیون تومان از سرمایه خود را صرف خرید بیت کوین می‌کرد، امروز با چندین میلیون دلار سرمایه جزء افراد بسیار ثروتمند محسوب می‌شد. بی‌جهت نیست که این رمز ارز پر ارزش را با نام طلای دیجیتال می‌شناسند. البته به گفته کارشناسان تعداد افرادی که ده سال پیش وارد بازار بیت کوین شدند و حالا به یک فرد میلیونر تبدیل شده‌اند، زیاد نیست. در این مقاله قصد داریم درباره دلایل افزایش قیمت ارز دیجیتال بیت کوین صحبت کنیم.

ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟‌

ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟‌

ارز دیجیتال بیت کوین یک نوع ارز مجازی است که از طریق آن می‌توان به تمام نقاط جهان پول ارسال کرد و یا از آن برای دریافت خدمات یا خرید کالاهای مختلف استفاده کرد.‌ با بحران‌های اقتصادی جهان در سال ۲۰۰۸ فرد، سازمان یا گروهی موسوم به ساتوشی ناکاماتو اقدام به ساخت بیت کوین کرد. هنوز هویت اصلی این نام برای کسی مشخص نیست. بعد از بیت کوین ارزهای دیجیتال دیگری با نام اتریوم، تتر و غیره نیز به این بازار معرفی شده‌اند. غیر متمرکز بودن، سرعت بسیار بالا، کارمزد پایین، تضمین انجام تراکنش، امنیت بالا، شفافیت و دیجیتالی بودن به عنوان ویژگی‌های اصلی بیت کوین محسوب می‌شوند. این رمرز ارز مسیر تازه‌ای برای نظام اقتصادی جهان ایجاد کرده است. با کمک این ابزار مهم سرمایه‌گذاری می‌توان به راحتی و با انتقال ارز از فروشگاه‌های اینترنتی خرید کرد. این ارز در کنترل سازمان، گروه یا فرد خاصی نیست و مانند پول‌های دیگر توسط دولت‌ها عرضه و توزیع نمی‌گردد‌. کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال بیت کوین را دارند، باید به خوبی با قوانین مربوط به آن آشنا شوند. قوانین مربوط به بازار ارزهای دیجیتال به شکل کدهای برنامه‌نویسی در اختیار کاربران اینترنتی قرار گرفته می‌شود.

دلیل افزایش ارزش ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟‌

هنوز نمی‌توان به طور دقیق به دلایل اصلی افزایش قیمت بیت کوین در طول این سال‌ها پی برد. اما کارشناسان و تحلیل‌گران بازار ارزهای دیجیتال دلایل مختلفی برای آن ذکر کرده‌اند. وقتی روند افزایش قیمت بیت کوین را از سال ۲۰۱۰ تاکنون مورد بررسی قرار دهید، چشم‌انداز بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت به دست خواهید آورد. در بررسی روند افزایش قیمت این ارز دیجیتال به اتفاق‌هایی که در نزول یا صعود آن موثر بوده است نیز توجه کنید، زیرا تجربه ثابت کرده است که تاریخ همواره تکرار خواهد شد. در طول این ده سال رویدادها و وقایع مهم تاریخی زیادی روی قیمت این ارز تاثیر گذاشته‌اند. با توجه به این که بیت کوین توسط هیچ سازمان یا دولتی کنترل و نظارت نمی‌شود، بر خلاف ارزهای فیات مانند ریال، یورو، دلار و غیره متغیرهای اقتصادی هیچ تاثیری روی قیمت این ارز مجازی ندارند. در ادامه عوامل موثر روی قیمت بیت کوین را معرفی خواهیم کرد.

دلیل افزایش ارزش ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟‌

  • میزان عرضه و تقاضا

میزان عرضه و تقاضای بیت کوین در بازار دیجیتال به عنوان مهمترین عمل تاثیرگذار در کاهش یا افزایش قیمت این ارز به شمار می‌رود‌. هر چه میزان تقاضا بیشتر شود، قیمت افزایش خواهد یافت. یکی از عواملی که باعث افزایش تقاضای بیت کوین می‌شود، خرید این رمز ارز توسط کارگزاری یا نهادی خاص می‌باشد. زمانی که استخراج بیت کوین توسط ماینرها افزایش می‌یابد، قیمت آن کاهش یافته و در نتیجه تقاضای سرمایه‌گذاران بیشتر می‌شود‌. با افزایش تقاضا دوباره قیمت این رمز ارز بالا می‌رود.

  • قوانین و مقرراتی که توسط دولت‌ها وضع می‌شود

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، ارز دیجیتال بیت کوین به هیچ نهاد یا سازمانی متعلق نیست و برخی از دولت‌ها هنوز آن را به رسمیت نمی‌شناسند. اما با توجه به اینکه در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی کسب کرده، تعداد سرمایه گذاران این رمز ارز روز به روز درحال افزایش است و دولت‌ها برای جلوگیری از کلاهبرداری قوانین مخصوصی برای بازار دیجیتال وضع می‌کنند که در افزایش قیمت آن موثر است‌.

  • رسانه‌ها و اخبار انتشار یافته

همه اخبار جهانی که با بازار ارزهای دیجیتال ارتباط دارد، تاثیر مستقیمی روی کاهش یا افزایش قیمت آن خواهد داشت. حتی ممکن است یک خبر به طورکلی روند تغییر قیمت بیت کوین را تغییر بدهد.

  • وجود ارزهای دیجیتال رقیب

در حال حاضر رمز ارز بیت کوین در بین ارزهای دیجیتال رتبه اول را در بازار به خود اختصاص داده است و به عنوان محبوب‌ترین ارز در بین سرمایه‌گذاران شناخته می‌شود. با این حال ارزهای دیجیتال جدید نیز سعی دارند، در رقابت با بیت کوین پیروز شوند.

معرفی صرافی خرید ارز دیجیتال اکس اونیکس

  • افزایش اعتبار بیت کوین

با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین دارای وجود فیزیکی نیستند و فقط به صورت دیجیتالی وجود دارند، برای بقا حتما باید در بین سرمایه‌گذاران این بازار دارای اعتبار باشند. هرچه اعتبار بیت کوین بیشتر شود، به همان میزان قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. علاوه بر این هزینه استخراج، کارمزد ماینر و غیره نیز در قیمت این رمز ارز تاثیرگذار هستند.

معرفی صرافی خرید ارز دیجیتال اکس اونیکس

برای خرید و فروش انواع مختلف ارز دیجیتال از جمله بیت کوین می‌توانید به صرافی خرید ارز دیجیتال اکس اونیکس با آدرس اینترنتی http://exonyx.ir مراجعه کنید. در این مقاله توضیح دادیم که اگر کسی در سال ۲۰۱۰ نسبت به خرید بیت کوین اقدام می‌کرد، امروز به یکی از افراد ثروتمند با میلیون‌ها دلار سرمایه تبدیل شده بود. با توجه به تحریم‌های اعمال شده بر ضد ایران امکان تجارت با کشورهای دیگر برای ایرانیان وجود ندارد. تنها راهی که می‌توان به سرمایه‌گذاری بین‌المللی فکر کرد، ورود به بازار ارزهای دیجیتال است. امروزه با استفاده از ارزهای دیجیتال می‌توان برای خرید هاست، سرور، لایسنس، پرداخت هزینه دانشگاه بین‌المللی، خرید کتاب مجازی، پرداخت هزینه حضور در دوره‌های آموزشی آنلاین، خریدهای اینترنتی و غیره اقدام کرد. در صرافی خرید ارز دیجیتال اکس اونیکس خرید و فروش ارزهای دیجیتال با کارمزد پایین و قیمتی ارزان انجام می‌شود‌ و در کمتر از نیم ساعت می‌توان معاملات دیجیتالی خود را انجام داد.‌ مراحل احراز هویت در این سایت در کمترین زمان ممکن مورد بررسی قرار گرفته و تایید می‌شود.

3/5 - (2 امتیاز)