لحاف ارزشمندی که در زباله‌دانی پیدا شد!
لحاف ارزشمندی که در زباله‌دانی پیدا شد!

مردم یک روستا در اونتاریوی کانادا از اینکه یادگاری ۹۳ سالۀ مادربزرگ‌هایشان دوباره به شیوه‌ای عجیب به نزد آن‌ها برگشته شگفت‌زده و خوشحال هستند.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، در سپتامبر سال ۲۰۲۱، یک باغبان ساکن کالیفرنیا به اسم لسلی باک، در حال قدم زدن در خیابان، چشمش به یک لحاف چهل‌تکه افتاد که در کنار یک زباله‌دانی آویزان شده بود. لحاف به نظر لسلی زیبا آمد و به همین خاطر آن را با خود به خانه برد.
خیلی زود معلوم شد که این لحاف پیدا شده در زباله‌دانی در واقع یک میراث صدساله متعلق به یک جامعۀ کوچک روستایی در کانادا است. لسلی این را وقتی فهمید که می‌خواست لحاف را بشوید.

او متوجه وجود نوشته‌هایی در داخل روکش لحاف شد. اسامی ۲۴۰ نفر در قسمت داخلی لحاف سوزن‌دوزی شده بود. در مرکز این اسم‌ها هم عبارت «کلیسای متحد اِکوبِی؛ ۱۹۳۰» دوخته شده بود.

لسلی با کلیسای روستای اکوبی در کانادا تماس گرفت و موضوع را به آن‌ها اطلاع داد. معلوم شد که این لحاف یک یادگاری از اعضای کلیسای این روستا در حدود یک قرن پیش است. احتمالا این لحاف در جریان یک فعالیت خیریه دوخته شده بود و اسم اعضای مختلفی که با پرداخت پول به کلیسا کمک کرده بودند را روی آن سوزن‌دوزی کرده بودند.

حالا مردم روستا از اینکه این یادگاری جالب از نسل قبلشان دوباره به وطن خودش برگشته بسیار هیجان‌زده هستند؛ دیدن اسم مادربزرگ‌هایشان روی این لحاف قدیمی، آن را به گنجینه‌ای از خاطرات برای آن‌ها تبدیل کرده است. قرار است این لحاف چهل‌تکه در موزۀ اکوبی نگه‌داری شود.