طرز تهیه سالاد کاب
طرز تهیه سالاد کاب

سالاد یکی از پیش غذا‌هایی است که مورد علاقه افراد زیادی قرار دارد. همچنین از بعضی سالاد‌ها می‌توان به عنوان وعده سبک غذایی نام برد

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، سالاد کاب یکی از انواع سالاد‌های خوشمزه بین المللی است که اصالت آن متعلق به کشور روسیه می‌باشد، برای تهیه این سالاد خوشمزه با ما همراه باشید
مواد لازم سالاد کاب
تخم مرغ ۴ عددی / ژامبون مرغ ۳۰۰ گرم/ فلفل دلمه قرمز ۱ عدد/ کنسرو ذرت ۱ لیوان/ خیاریا خیار شور ۲ عدد/ پیازچه ۳ ساقه/ شوید تازه ۱ مشت/ سس مایونز ۳ قاشق غذاخوری/ نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

 
طرز تهیه 
برای تهیه سالاد کاب خوشمزه ابتدا تخم مرغ‌ها را آبپز می کنیم و پوست آن‌ها را جدا می‌کنیم و کنار می‌گذاریم.
بعد ژامبون مرغ را به صورت خلالی یا نگینی ریز خرد می‌کنیم و داخل یک کاسه بزرگ و جادار می‌ریزیم. در ادامه فلفل دلمه‌ای و خیار را نیز را به صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم و پیازچه را به صورت حلقه‌ای ریز خرد می‌کنیم و به کاسه حاوی مواد می‌افزاییم.
در صورت تمایل می‌توانیم به جای استفاده از خیار معمولی از خیارشور و بجای پیازچه از دو عد پیاز کوچک به صورت حلقه‌ای در این سالاد استفاده کنیم که سلیقه‌ای می‌باشد.
در ادامه کنسرو نخود فرنگی را به همراه تخم مرغ خرد شده اضافه می‌کنیم.
حالا به آرامی مواد سالاد را با هم مخلوط می‌کنیم، به دلیل اینکه تخم مرغ‌ها بافت لطیفی دارد ممکن است له شود، پس بهتر است مخلوط کردن مواد را با آرامش انجام دهیم تا سالادمان علاوه بر طعم خوب ظاهر خوبی نیز داشته باشد.
تهیه سس سالاد
برای تهیه سس سالاد، سس مایونز را به هرماه شوید خرد شده و مقداری نمک و فلفل سیاه ترکیب می‌کنیم، سپس به مواد سالاد اضافه می‌کنیم و به آرامی مخلوط می‌کنیم تا سس به تمام نقاط سالاد برسد.
در این مرحله روی کاسه را با سلفون می‌پوشانیم و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می‌دهیم تا سالاد جا بیفتد، سپس سرو می‌کنیم. در صورتی که بخواهیم سالاد را چند ساعت بعد سرو کنیم، بهتر است یک ساعت قبل از سرو سس را اضافه کنیم.
می‌توانیه به این سالاد سیب زمینی پخته شده و هویچ نیز اضافه کنید

منبع: چی شی/تاپ کوکینگ