یونس شاهمرادی را بیشتر بشناسیم + فیلم
یونس شاهمرادی را بیشتر بشناسیم + فیلم

یونس شاهمرادی، قاری جوان متولد زنجان و ساکن تهران است که موفق شد در دومین دوره مسابقات عطرالکلام عربستان رتبه نخست را از آن کشورمان کند و جایزه این رویداد را از آن خود کند.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، یونس شاهمرادی قاری جوان کشورمان که به واسطه حضور در مسابقات قرآن کشور عربستان و کسب رتبه برتر این مسابقات و نیز رقم چشمگیر جایزه دریافتی از این رویداد، نام او در این روز‌ها بیشترین جستجو را در فضای مجازی داشته است، جوانی ۲۱ ساله و ساکن تهران است. او دانشجوی ترم اول رشته حسابداری در دانشگاه آزاد اسلامی است.

شاهمرادی از هشت سالگی وارد فعالیت در حوزه تلاوت قرآن کریم شده و اولین استاد او منصور کاظمی بوده است، او پس از فراگیری اصول اولیه تلاوت در ادامه به جلسه آموزش علی محرابی در مسجد علی ابن ابی طالب (ع) در غرب تهران راه می‌یابد و تاکنون حضور در این جلسه را ادامه داده است، او در حال حاضر در این جلسه به عنوان مربی نیز فعالیت می‌کند.
به گفته علی محرابی از استادان شاهمرادی، او بسیار اهل تلاش بوده و در بین همه شاگردان، او پیگیرترین قرآن‌آموزی بوده که با جدیت تمام به یادگیری تلاوت قرآن کریم پرداخته است.
یونس شاهمرادی سبک و سیاقی خاص و منحصر به فرد و البته اصیل و جذاب در تلاوت دارد. او همه سبک‌های تلاوت را با کیفیت خوبی کار کرده است. اما چیز‌هایی که با صدای او هماهنگ‌تر بوده استاد محمد رفعت، علی فرج، طبلاوی، حصان، کامل یوسف و مصطفی اسماعیل بوده است.
شاهمرادی تا قبل از رسیدن به موفقیت بزرگ در عربستان، موفقیت‌های دیگری نیز در عرصه مسابقات قرآن داشته است که از جمله آن کسب رتبه سوم مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران در سال ۱۴۰۱ است. او همچنین در این سال به فینال مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه که در اهواز برگزار شد، راه یافت و در آن رویداد با اختلاف یک نمره نسبت به نفر اول، جایگاه دهم کشوری را به دست آورد.
او تاکنون دو بار در جشنواره مردمی تلاوت‌های مجلسی موفق به کسب رتبه برتر شده و یک بار نیز در مسابقات دارالقرآن امام علی (ع) حائز رتبه اول شده است.
در ادامه فیلم تلاوت آقای شاهمرادی در مسابقه اخیر در عربستان را مشاهده می کنید. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی