آموزش کامل طرز تهیه خورش به آلو مجلسی و خوشمزه با گوشت و مرغ
آموزش کامل طرز تهیه خورش به آلو مجلسی و خوشمزه با گوشت و مرغ

طرز تهیه خورش به آلو خورش به آلو یکی از خورش های مجلسی ایرانی است که به دلیل اینکه بِه در تمام فصول سال موجود نمی باشد می توانید این خورش خوشمزه را در فصل پاییز تهیه کنید. البته می توانید این خورش را با بِه فریز شده هم در فصل های دیگر سال تهیه […]

طرز تهیه خورش به آلو

خورش به آلو , طرز تهیه خورش به آلو , دستور پخت خورش به آلو , khoresh beh aloo , o,va fi hg,

خورش به آلو یکی از خورش های مجلسی ایرانی است که به دلیل اینکه بِه در تمام فصول سال موجود نمی باشد می توانید این خورش خوشمزه را در فصل پاییز تهیه کنید. البته می توانید این خورش را با بِه فریز شده هم در فصل های دیگر سال تهیه کنید.

در این دستور این خورش با گوشت خورشتی تهیه شده است در صورتی که می خواهید خورش به آلو را با مرغ تهیه کنید به اندازه ۶۰۰ گرم مرغ به صورت خرد شده اضافه کنید. دستور طرز تهیه خورش با گوشت یا مرغ تفاوتی ندارد.

مقدار مواد لازم استفاده شده در این دستور برای ۴ نفر در نظر گرفته شده است. در صورتی که می خواهید برای تعداد کمتر یا بیشتری خورش تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه خورش به آلو با می پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت خورشتی۴۰۰ گرم
پیاز متوسط۲ عدد
آلو خورشتی۱۰ عدد
شکر۱ قاشق غذاخوری
آبلیمو۱ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
روغن مایعبه اندازه کافی
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبهبه اندازه کافی

طرز تهیه خورش به و آلو

برای شروع پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید سپس با مقداری روغن مایع در یک قابلمه مناسب تفت دهید تا پیاز نرم و شفاف شود. سپس کمی زردچوبه به پیاز بزنید. در ادامه گوشت را بشویید و خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید. گوشت را به خوبی تفت دهید تا رنگش تغییر کند.

حالا رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا طعم خامی رب برود و کمی سرخ شود. در ادامه ۳ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید گوشت بپزد. حالا بِه ها را پس از شستشو به صورت دلخواه خرد کنید.

سپس به ها را در مقداری روغن تفت دهید تا به ها کمی سرخ شوند. وقتی گوشت پخت به ها را به خورش اضافه کنید و در ادامه کمی نمک و فلفل سیاه به خورش اضافه کنید. حرارت زیر خورش را کم کنید تا خورش به آرامی جا بیفتد.

آلو خورشتی را در آب سرد به مدت یک ربع ساعت بخیسانید سپس در آخر پخت خورش به آن اضافه کنید. به همراه آلو خورشتی آبلیمو شکر را نیز اضافه کنید و وقتی خورش به آلو آماده شد آنرا به همراه برنج زعفرانی سرو کنید.


همچنین ببینید : خورش قیمه | خورش گل کلم

3.8/5 - (10 امتیاز)