سیگار را با سیگار را ترک کن+فیلم
سیگار را با سیگار را ترک کن+فیلم

شاید یکی از دلایلی که معتادان به سیگار حاضر به ترک آن نیستند نیافتن جایگزین مناسبی برای آن است.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من،با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته است؛ نیکوتین (سیگار) از جمله موادی است که باعث افزایش سرطان ریه و فشارخون و بالا رفتن ضربان قلب و ایجاد مشکلات تنفسی و… در افراد می‌شود در نتیجه در این مقاله چند راه جالب برای ترک سیگار با توجه به طب سنتی را بیان می کنیم.
روش ترک سیگار و دخانیات با توصیخ دکتر تاجبخش متخصص طب سنتیسیگار را با سیگار ترک کنید!متخصص طب سنتی درخت زیتون به دلیل روغنی بودن تمام اجزا خوب می‌سوزد و یکی از گیاهانی که میل به دود را از انسان می‌گیرد همین کشیدن برگ زیتون است.حال اگر شرکت دخانیات سیگاری برای ترک سیگار تولید کند که ترکیباتی از برگ زیتون، شلتوک برنج، استوقدوس، زنیان و گزنه باشد، میل به دود با کشیدن آن کم کم سیگار را ترک نمی‌کنند.برگ زیتون و زنیان و هم استخدوس جاروی دماغ هستند یعنی مغز را از اخلاط فاسد دور می‌کند. این ترکیبات که گفته شد می‌تواند به صورت قلیان و سیگار استفاده شود و کم کم میل به سیگار را کم کند.پیشنهاد دکتر روازاده برای ترک سیگاراگر اعتیاد به سیگار دارید و خواهان سلامتی خود هستید، آنرا فوراً ترک کنید.برای ترک سیگار راه حل راحتی است.اگر یک فرد مثلا روزی بیست عدد سیگار می‌کشد باید بیست پاکت سیگار‌های متفاوت تهیه نماید و در یک پاکت خالی از هر کدام یکی بگذارد و در طی روز هر بار خواست سیگار بکشد از آن پاکت یکی در بیاورد تا هر بار یک نوع جدید باشد. اگر این کار را ادامه دهد قبل از اینکه این بیست پاکت تمام شود، وسطش می‌برد و بدن دیگر قبول نمی‌کند. این یکی از ساده‌ترین راه هاست.تذکر: افرادی که به تریاک اعتیاد دارند، توصیه می‌شود آنرا مخصوصاً اگر درد یا بی خوابی دارند، یکجا قطع نکنند.باید کم کم و ترجیحاً تحت نظر پزشک تریاک را ترک کرد. در این زمینه در مطب نیز مشاوره و درمان ارائه می‌شود.مصرف جوشانده یا عرق زنیان به ترک تریاک کمک شایانی می‌کند. انجام بادکش و حجامت نیز درد‌های عضلانی حین ترک را از بین می برد.
بیشتر بخوانید:نکات تغذیه‌ای برای کاهش استرس
در ترک سیگار و تریاک ایجاد آرامش روانی بسیار حائز اهمیت است. مصرف گل گاوزبان و سنبل الطیب و اسطوخدوس و بادرنجبویه بسیار کمک کننده است.بعد از انجام روش فوق جهت ترک کامل سیگار و دخانیات و یا به عنوان روش دوم می‌توانید از قلیان عنبر نسا استفاده کنید. هم دود مناسبی دارد و هم خواص درمانی زیاد برای عفونت‌ها و ناراحتی‌های تنفسی.پیشنهاد دکتر خیراندیش برای ترک سیگار۱) از ترکیب (۲ واحد عسل + ۲ واحد عرق نعنا + یک واحد سرکه طبیعی) یک سوم لیوان ریخته الباقی را عرق اسطوخودوس ریخته یک ساعت بعد از شام میل شود.۲) بادکش کتف یک شب در میان ۴۰ مرحله۳) استشمام عطر گرم درحال خواب۴) ارده با شیره ۴ وعده در هفته، مویز ۲۱ عدد روزانه و بادام درختی ۱۴ عدد.۵) انجیر شبی ۷ عدد در یک لیوان گلاب خیس دهید و صبح ناشتا میل کنید.۶) کاهش سودازا‌ها مخصوصا چای۷) حجامت عام دو مرحله هر ماه یک بار در ربع سوم ماه قمری، بعد از هر حجامت مصرف سیگار را نصف کنید. دو هفته بعد از حجامت دوم، حجامت سر انجام دهید. دو هفته بعد از آن پشت هر گوش ۵ عدد زالو بیاندازید. پس از زالو انداختن سیگار را هر ۳ روز یک بار یک عدد کم کنید تا به یک عدد سیگار در روز برسید. سپس هر دو روز یک بار یک سیگار را بکشید تا دو هفته و بعد هر ۴ روز یک بار تا دو هفته و در نهایت سیگار را کامل ترک کنید.۸) انگور و انار شیرین زیاد بخورید.
توضیحات دکتر تاجبخش برای ترک سیگار

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
منابع: افق، خیراندیش،روازاده