انجیر سیاه پلدختر خسروی
انجیر سیاه پلدختر خسروی
در طب سنتی از انجیر به عنوان میوه ای با طبع گرم و تر یاد می شود که با استفاده از آن می توانید به مراتب میزان ناراحتیها و مشکلات موجود در بدنتان را کاهش دهید

در طب سنتی از انجیر به عنوان میوه ای با طبع گرم و تر یاد می شود که با استفاده از آن می توانید به مراتب میزان ناراحتیها و مشکلات موجود در بدنتان را کاهش دهید، انجیر سرشار از آهن بوده و با ویتامین سی که دارد از بروز بسیاری از ناراحتیها جلوگیری کرده و به تحکیم لثه ها و استخوانها کمک به سزایی می نماید، این میوه سیاه رنگ که داخلش به رنگ قرمز است خاصیت ملینی دارد و یکی از روشهای از بین بردن یبوست می باشد.

انجیر سیاه پلدختر خسروی

شما می توانید با استفاده از آن روده های خود را از انواع آلودگیها پاکسازی نمایید و از نباشت سموم در بدن جلوگیری نمایید، فقرآهن و مشکل کم خونی را شما می توانید با استفاده از این میوه طبیعی در دراز مدت برطرف نمایید و چنانچه مشکل دیابت و یا افت قند خون دارید می توانید از این محصول برای رفع کاهش ناگهانی قتد خون به طور چشم گیری جلوگیری نمایید، انجیر قوای جسمی و جنسی را تقویت می بخشد و از تضعیف بدن جلوگیری می نماید ضمن اینکه مزایای دیگری نیز برای این تنقلات خوشمزه بیان شده است که در ادامه مقاله سایت آراد برندینگ به تفصیل به آنها خواهیم پرداخت.

انجیر سیاه دارای ماده ای به خصوص به نام گوگرد می باشد که برای افزایش میزان تقویت بدن بسیار مفید و موثر می باشد، اگر شوره سر دارید و یا سرماخورده اید بهتر است استفاده از انجیر را در برنامه ی غذایی خود قرار دهید، چرا که مصرف آن به کاهش عوامل بیماری و بهبود آن به طور چشمگیری کمک می کند.

انجیر سیاه خسروی

انجیر سیاه خسروی

اگر می خواهید حافظه خود را تقویت نمایید و قدرت یادگیریتان را بالا ببرید خرید انجیر سیاه و استفاده از آن را همواره به شما توصیه می کنیم، شما می توانید با ترکیب انجیر و دانه ی کندر و مصرف چهل روز از این ترکیب میزان سردی مغزتان را به راحتی کاهش دهید و به افزایش یادگیری و تقویت قدرت حافظه یتان کمک به سزایی بکنید.

از ویژگیهای این نوع انجیر باید به پوست سیاه و گوشت قرمز رنگی که در وسط آن مشاهده می شود، اشاره نمود و البته طعم شیرین آن باعث شده تا علاوه بر مصرف آن به صورت تازه، برای موارد دیگری نظیر تهیه مربا، ژله، دسر، میوه خشک و غیره استفاده شود.

نکته جالب این جاست که انجیر سیاه خسروی نه تنها میوه ارزشمندی داشته، بلکه برگهای آن هم دارای خاصیت درمانی است، به این گونه که از برگهای پنجه ای شکل این درخت می توان برای دمنوش در طب سنتی استفاده نمود.

یکی دیگر از مزایای انجیر سیاه خسروی، سازگاری نهال آن با بیشتر مناطق ایران است، چرا که برای رویش این نهال نیاز به آب و هوای گرمسیری و نیمه گرمسیری همراه با تابش کامل آفتاب خواهیم داشت و از آن جایی که ارتفاع این درخت بین ۴ الی ۷ متر می باشد، بنابراین امکان کاشت آن در حیاط منازل مسکونی وجود داشته و ساکنین می توانند در کنار بهره بردن از میوه های درخت انجیر سیاه خسروی، از درخت آن هم به عنوان یک سایه بان در ماه های گرم سال استفاده نمایند.

انجیر سیاه پلدختر

انجیر سیاه پلدختر

در فصول گرم سال به خاطر تبخیر آب بدن و باعث گرم شدن بسیار روده ها افراد زیادی دچار مشکل یبوست می شوند و برای رفع این ناراحتیها بهتر است از انجیر سیاه پلدختر استفاده شود که به تقویت بدن و افزایش قوای سیستم ایمنی بدن کمک به سزایی می کند، میزان آنتی اکسیدان انجیرهای سیاه نسبت به انجیرهای زرد بسیار زیاد بوده و از پیشروی سلولهای سرطانی در بدن جلوگیری می کند.

چنانچه دچار مشکل آرتروز هستید و می خواهید مشکلتان را حل کنید انجیر سیاه می تواند بهترین گزینه باشد چرا که با مصرف این میده ی شیرین و مغذی می توانید بدنتان را در برابر بسیاری از بیماریها ایمن سازی نمایید.

شما می توانید با تهیه ی جوشانده انجیر سیاه پلدختر و پودر سنجد همراه گل سرخ و یا انجیر خشک آردی به تقویت بدن خود کمک کنید و از ایجاد بلغم در ناحیه معده و روده پیشگیری نمایید.

انجیر دارای خاصیت سم زدایی بسیار قوی می باشد که برای رفع مشکلات در داخل بدن و تصفیه اخلات خون بسیار موثر می باشد، خاصیت ملینی موجود در انجیر به کاربر این امکان را می دهد تا به راحتی مواد زائد بدن و سموم آن را دفع نموده و بتوانید بدنی پاک و سالم داشته باشد، از انجیر برای تهیه انواع مربا و مارمالاد نیز استفاده می شود این میوه برای رفع تب نیز بسیار مفید بوده و به کاهش چین و چروک و ناراحتیهای پوستی بسیار کمک می کند.

5/5 - (1 امتیاز)