فشار خون پایین با نوشیدن قهوه
فشار خون پایین با نوشیدن قهوه

اولین چیزی که شاید با آوردن نام قهوه به ذهن هر فردی خطور می کند خاصیت ضد خواب بودن قهوه است ، اما برای قهوه خاصیت های درمانی زیادی ذکر شده است.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، نوشیدن قهوه به حفظ فشار خون پایین کمک می‌کند. نتایج مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشگاه بولونیا انجام شد نشان داده است، افرادی که دو یا سه فنجان قهوه در روز می‌نوشند، نسبت به افرادی که فقط یک فنجان قهوه می‌نوشند یا اصلاً قهوه مصرف نمی‌کنند، فشار خون پایین تری دارند.

پژوهشگران توضیح دادند: بر اساس یافته‌های به دست آمده، کسانی که به طور منظم قهوه می‌نوشند، در مقایسه با افرادی که قهوه نمی‌نوشند، به طور قابل توجهی فشار خون مرکزی و محیطی پایین تری دارند. این داده ها، نشان دهنده تأثیر مثبت قهوه بر کاهش خطرات قلبی عروقی هستند. با این حال، دقیقا مشخص نیست که این فواید ناشی از چه چیزی هستند و به نظر نمی‌رسد که ارتباط مستقیمی با اثرات کافئین داشته باشند.محققان افزودند: اثرات مثبت قهوه بر سلامتی انسان، در افرادی که قهوه بدون کافئین مصرف می‌کردند نیز مشاهده شد. ما می‌دانیم که کافئین، فشار خون را افزایش می‌دهد، اما به نظر می‌رسد سایر اجزای زیست فعال موجود در قهوه، منجر به تعدیل سطح فشار خون می‌شوند. برای بررسی این اثرات، دانشمندان، داده‌های ۷۲۰ مرد و ۷۸۳ زن را مورد مطالعه قرار دادند. سطوح فشار خون و عادات مصرف قهوه، برای هر فرد مقایسه شد.محققان اظهار داشتند: ما مشاهده کردیم، فشار خون محیطی در افرادی که یک تا سه فنجان قهوه در روز مصرف می‌کردند به طور قابل توجهی کمتر از افرادی بود که قهوه نمی‌نوشیدند. این اثرات درمورد فشار خون مرکزی، فشار وارد شده به دیواره آئورت، نیز تأیید شدند. همه این نتایج، تاثیر مثبت قهوه در کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی را تایید می‌کنند.
شرح کامل این یافته‌های تحقیقاتی در مجله Nutrients منتشر شده است.