سمبل پرندگان و معانی آنها. / قسمت سوم
سمبل پرندگان و معانی آنها. / قسمت سوم

بسیاری از ما انسان‌ها، از دیدن دسته‌ای از غاز‌ها که به شکل V پرواز می‌کنند لذت می‌بریم و اغلب آن را به عنوان نماد پیروزی در نظر می‌گیریم.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، بیشتر ما انسان‌ها، پرندگان را نماد آزادی و یا حتی نماد آینده می‌بینیم. توانایی پرندگان برای اوج گرفتن در آسمان و نزدیکی‌شان به آسمان باعث شده است که آن‌ها برای انسان‌ها که نمی‌توانند بدون بال‌های جایگزین پرواز کنند، خوشایند و مطلوب شوند. از زمان‌های خیلی دور، بشر پرندگان را نشانه‌ی زندگی ابدی و جاودانه تلقی کرده است. بیشتر داستان‌ها می‌گویند که پرندگان به عنوان نشانه‌ی زندگی تجدید شده و اغلب گذر از زندگی و مرگ در نظر گرفته شده‌اند. بسیاری حتی، پرندگان را به عنوان ایده و طرحی برای آینده در نظر می‌گیرند.
بیشتر بدانید؛  سمبل پرندگان و معانی آنها/ قسمت اول

تا به حال فکر کرده‌اید که این‌ها چه موجودات حیرت آور و شگفت انگیزی هستند؟ و چه کسی آن‌ها را آفریده و به آن‌ها آموزش داده است؟ لهجه‌ای که پرندگان با آن صحبت می‌کنندبرای همه آهنگین و دلنشین است.
در زیر به سمبلیک بودن برخی از پرندگان اشاره می‌کنیم که بسیار جذاب و دوست داشتنی است.
قو: وقار شخصی، پیش بینی مرگ قریب الوقوع
قو‌ها با پر‌های سفید زیبای خود به معنویت درونی، خلوص روح و معصومیت اشاره می‌کنند. هم چنین می‌تواند منسوب به وفاداری نسبت به همسر و خانواده باشد. قو نشانه‌ی راستی و درستی، ظرافت و وقار نیز هست. قو می‌تواند بیانگر بیداری معنوی و نشانه‌ی مرگ قریب الوقوع نیز باشد. برخی به خاطر گوشت سیاه قو، آن را نشانه‌ی تزویر و نفاق نیز در نظر می‌گیرند.

خروس: آگاهی از ایده‌ها، معنویت
خروس‌ها سمبل پرخاشگری و هشداری از آسیب قریب الوقوع هستند. هم چنین انعکاسی از جنبه‌های نوسانی شخصیت، آگاهی از ایده‌ها و معنویت هستند

ققنوس: نهایت معنویت، تجدید حیات زمین ققنوس همان طور که می‌دانید پرنده‌ی افسانه‌ای است و دیدن ققنوس در خواب می‌تواند نشانه‌ی گذر از بدبختی باشد. هم چنین ققنوس نماد جاودانگی، رستاخیز و تجدید حیات معنوی و یا تغییر شکل است. ققنوس می‌تواند نشانه‌ی رفتار مهاجمانه نیز در نظر گرفته شود.

کبوتر: شایعه، نسل جوان
کبوتر نمایانگر فرهنگ گمشده‌ی نسل جوان است و به طبیعت غافل، سرزنش گر و شایعه پراکن مردم اشاره می‌کند. هم چنین کبوتر نشانه‌ی شجاعت برای سرزنش خود، در نظر گرفته می‌شود.

کلاغ سیاه: یادآور عشق خدا، مربی
کلاغ‌های سیاه نشانه‌ی فال نیک در نظر گرفته می‌شوند، ولی می‌توانند قاصد بد شانسی و فریب نیز باشند. آن‌ها نشانه‌ی آگاهی، راز، مراقبت و شخصیت سازگار هستند. در کل آن‌ها سمبل شناخت موقعیت‌های معنوی و هم چنین یادآور عشق خدا در نظر گرفته می‌شوند

کوکوسان: چابکی، انعکاسات
دیدن کوکوسان می‌تواند به این معنی باشد که شما سریع هستید، بازتاب‌های عالی دارید و متفکر سریع هستید و ویژگی‌های رهبری دارید. هم چنین این پرنده می‌تواند به فردی که سازگاری خوبی دارد نیز اشاره کند.
 سینه سرخ: شروع تازه
سینه سرخ‌ها سمبل تولد دوباره و یا شروع یک ایده‌ی جدید هستند. هم چنین این پرنده دروازه‌ای به روی فرصت‌های جدید است و به داشتن دیدگاه صبورانه نسبت به زندگی اشاره می‌کند. سینه سرخ نماد رشد در زندگی فردی و معنوی نیز هست. هم چنین سمبل طبیعت از خود گذشتگی و فداکارانه فرد است.
 
یلوه: کاوش، جستجو و تلاشیلوه‌ها سمبل احساسات پدرانه‌ی بالا و هوش تیز هستند. این پرنده به روح ماجراجو و کاشف طبیعت نیز اشاره می‌کند. هم چنین یلوه نماد روش زندگی متمرکز نیز هست.

 
بیشتر بدانید؛  سمبل پرندگان و معانی آنها/ قسمت دوم
سیگال: آزادی، پیغام آور
سیگال‌ها شدیداً عقلانی و منسوب به توانایی‌های عقلانی و هوشی هستند. آن‌ها می‌توانند بیانگر آزادی باشد و پیغام آور نیز در نظر گرفته می‌شوند. اما آن‌ها فاقد نگرانی برای زندگی و یا کار‌ها هستند. شما می‌توانید آن را روش زندگی ماهرانه نیز در نظر بگیرید.
گنجشک: عقلانی، دانش اجدادی
گنجشک‌ها شیرین و نجیب‌اند و پرنده‌های کوچکی هستند که نماد همراهی و سمبل امید هستند. آن‌ها نشانه‌ی باروری، هوش، دانش اجدادی و جوان شدن و تازه شدن روح نیز هستند.

لک لک: باروریلک لک به دیدار می‌آید! دیدن لک لک سمبل فرد خلاق و نظری است. این پرنده به تولد و جوان شدن نیز اشاره می‌کند. علاوه بر این به معنی روش زندگی فیلسوفانه نیز هست.

پرستو: نشان الهه‌ی عشق و زیبایی
دیدن پرستو می‌تواند به روش زندگی منضبط اشاره کند. هم چنین می‌تواند دلالت بر جوان شدن روح داشته باشد و سمبل رابطه‌ی بین دو برادر است. این پرنده می‌تواند قاصد بهار و نشان الهه‌ی عشق و زیبایی نیز باشد.
 
تاناگر: جنگ و خون ریزیتاناگر‌ها به فرد تک رو و خود محور اشاره می‌کنند. هم چنین به خاطر بی‌قراری، نشانه‌ی هشدار قریب الوقوع نیز هستند. تاناگر منسوب به خون ریزی، سر و صدا و بیداری معنوی فرد نیز هست.
طوفان: سعادتطوفان می‌تواند سمبل مشارکت و همراهی باشد. هم چنین منسوب به آسودگی و آرامش است. طوفان به کار گروهی و خانواده اهمیت می‌دهد و هشداری از مرگ قریب الوقوع است.

بوقلمون: بی‌قراری، فراگیری، اکتساب 
بوقلمون سمبل از خود گذشتگی است و تأکید بر با هم بودن خانواده دارد. هم چنین دلالت بر ترمیم بدن بعد از عمل جراحی سخت و جوان شدن معنوی دارد. بوقلمون به فرد از جان گذشته اشاره می‌کند و سمبل برخاستن سریع از وضعیت دشوار است. اما بوقلمون بیانگر بی‌قراری و تمایلات فراگیری نیز هست.

کرکس: مهاجم، حفاظتکرکس‌ها منسوب به فرد حریص هستند. کرکس به روش زندگی پیش گویانه و یا جنی اشاره دارد. هم چنین می‌تواند به معنی رویا گرایی و قاصد ملالت و مرگ قریب الوقوع نیز باشد.

دارکوب: غیب گویی، قاصد باران و طوفاندارکوب محافظ درختان و منسوب به افراد حامی طبیعت و محیط اطراف خود است. آن‌ها قاصد باران و طوفان و حافظ درختان هستند. هم چنین دارکوب‌ها به موج آشکار قدرت و دید کوشا و ساعی نسبت به زندگی اشاره می‌کنند. آن‌ها سمبل نیرو‌های پیش گویی و صوفیانه نیز هستند

 
 
شترمرغ: ایمانگفته می‌شود شتر مرغ‌ها خجالتی و گریزان هستند و دیدن شتر مرغ می‌تواند نمایانگر شخصیت متفکر باشد. همانند طاووس، شتر مرغ نیز نماد غرور است و دیدن آن می‌تواند به این معنی باشد که شما در مذهب خود منافق و ریاکار هستید. در برخی فرهنگ‌ها شتر مرغ نشانه‌ی باروری نیز در نظر گرفته می‌شود.
 
بلدرچین: حفاظت و حراست. بلدرچین‌ها به صورت گروهی زندگی می‌کنند در نتیجه سمبل هماهنگی گروهی هستند. بلدرچین نماد عشق، سمبل پیروزی و حتی توانایی غلبه بر موانع نیز هست.
 
مطمئناً شما شباهت‌های زیادی بین سمبل پرندگان پیدا کرده‌اید و نه تنها بین سمبل پرندگان بلکه بین سمبل حیوانات نیز شباهت‌هایی وجود دارد. این سمبل‌ها و نماد‌ها در مناطق مختلف متفاوت هستند. مثلاً یک پرنده ممکن است در یک فرهنگ فال نیک در نظر گرفته شود در حالی که در فرهنگ دیگری، نشانه‌ی طالع بد باشد. نهایتاً این که تعبیر و تفسیر پرندگان به شما و باورهایتان بستگی دارد. به غیر از سمبل‌ها، هر وقت خسته و کسل شدید و کاری برای انجام دادن پیدا نکردید پرندگان را تماشا کنید و از صدای آن‌ها لذت ببرید.

 

 

منبع:راسخون / دینو/مترجم بهروزی