آموزش کامل طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر خوشمزه با هویج و سبزیجات
آموزش کامل طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر خوشمزه با هویج و سبزیجات

طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر ترشی بادمجان شکم پر یکی از محبوب ترین ترشی های ایرانی است. این ترشی خوشمزه را می توانید به همراه انواع غذاهای ایرانی مثل آبگوشت ، انواع پلو ها و … مصرف کنید. در ادامه با طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر با می پاتوق همراه باشید. مواد لازم […]

طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر

ترشی بادمجان شکم پر تبریزی , طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر جنوبی , دستور ترشی بادمجان شکم پر شمالی

ترشی بادمجان شکم پر یکی از محبوب ترین ترشی های ایرانی است. این ترشی خوشمزه را می توانید به همراه انواع غذاهای ایرانی مثل آبگوشت ، انواع پلو ها و … مصرف کنید. در ادامه با طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر با می پاتوق همراه باشید.

مواد لازم ترش بادمجان شکم پر
بادمجان قلمی۱ کیلوگرم
سرکهبه مقدار لازم
سیر۲۵۰ گرم
هویج۲۰۰ گرم
سبزی ترشیبه مقدار لازم
فلفل سبز۵۰ گرم

ترشی بادمجان شکم پر تبریزی , طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر جنوبی , دستور ترشی بادمجان شکم پر شمالی

طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر

نکته مهم برای تهیه ترشی بادمجان شکم پر فوری اینست که اگر مواد این نوع ترشی را قبل از مخلوط کردن و ریختن سرکه نیم پز کنیم ترشی ما کمتر از یک هفته آماده مصرف می شود ف اما اگر مواد را بصورت خام استفاده کنیم مدت زمان بیشتری نیاز است تا ترشی نرم و قابل مصرف شود.

ابتدا مواد داخل بادمجان ها را آماده می کنیم ، برای این منظور فلفل ، هویج ، سیر و سبزی را به اندازه نگینی خرد می کنیم ، و همه مواد را داخل قابلمه ای بزرگ می ریزیم و آب پز می کنیم . چند قل که خورد مواد را از روی شعله گاز بر میداریم و اجازه می دهیم خنک شوند. اگر مواد زیاد در آب جوش بمانند له می شوند.

بعد از سر شدن مواد انها را خوب با هم مخلوط می کنیم و با دست زیر و رو می کنیم تا خوب یکدست شوند. حالا بادمجان ها را با دادن یک برش عمودی و باز کردن شکم آنها در داخل سرکه به مدت ۵ الی ۷ دقیقه می پزیم  و بعد از پختن آنها را از سرکه بیرون آورده و اجازه می دهیم تا خوب سرد شوند و سپس شکم بادمجان ها را با موادی که از قبل خرد و مخلوط کرده ایم پر می کنیم.

بادمجان های شکم پر را درون ظرف مورد نظر ریخته و سرکه را به آن اضافه می نیم به اندازه ای که سرکه تا اندازه ی دو انگشت بالاتر از بادمجان ها باشد ، در ظرف را خوب می بندیم و بعد از ۲الی ۳ روز ترشی قابل خوردن است. اگر مواد داخل بادمجان ها را آبپز کنید بعد از ۱۲ روز ترشی بادمجان قابل مصرف است.


پیشنهاد مدیر : ترشی گل کلم » ترشی کلم قرمز » ترشی هفت بیجار » ترشی قارچ

4.2/5 - (114 امتیاز)