شاسی بلند الکتریکی ولوو با قابلیت های زیاد
شاسی بلند الکتریکی ولوو با قابلیت های زیاد

ولوو شاسی‌بلند کوچک برقی کاملاً جدید EX30 را عرضه کرده و معتقد است کوچک‌ترین شاسی ‌بلندش یکی از تاثیرگذارترین محصولاتش در تمام دوران خواهد بود.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، این کراس اوور تا ۴۴۳ کیلومتر برد در هر شارژ داشته و در ۳٫۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد. با این محصول جدید ولوو دلیل دیگری را به خریداران ارائه کرده است تا به فکر تغییر خودروی برقی یا اضافه کردن آن به ناوگان شخصی خود باشند. EX30 این هفته در میلان به نمایش درآمد تا در مقابل EX90 در خانواده خودروهای الکتریکی کاملاً جدید “EX” ولوو عرضه شود.

در حالی که EX90 پرچمدار ولووهای الکتریکی است، EX30 جمع و جورترین شاسی بلند آن است که عضوی کوچک اما قدرتمند از سری EX است. این خودروی جدید دارای قوس‌های گرد نیمه شناور جلو، ستون عقب ضخیم‌تر و نمای جلوی بازسازی‌ شده مدل EX90 است. نشانه ‌های چراغ‌های جلو و عقب تا حد زیادی یکسان هستند. ولوو قصد دارد دو گزینه پیشرانه ارائه دهد، که با ترکیب حداکثر برد تک موتوره RWD و باتری لیتیومی NMC با برد بالا شروع می‌ شود که با هر بار شارژ حدود ۴۴۳ کیلومتر رانندگی می ‌کند. کسانی که به دنبال حداکثر کارایی هستند می توانند درایو الکترونیکی دو موتوره را انتخاب کنند.

این دو موتور تا ۴۴۳ اسب بخار با هم ترکیب شده و سرعت ۱۰۰ کیلومتر را در ۳٫۴ ثانیه طی می کند. هر دو پیشرانه برای شارژ تا سرعت ۱۵۳ کیلووات مجهز خواهند بود و ۱۰ تا ۸۰ درصد زمان کمتری خواهد داشت که حدود ۲۷ دقیقه است.به گزارش سیناپرس، پس از عرضه اولیه، ولوو همچنین یک نسخه کراس کانتری با افزایش فاصله از زمین، صفحات لغزش، و نشان‌های منحصربه‌فرد ارائه خواهد کرد. در حالی که ولوو تمام فناوری‌های پیشرفته ایمنی را از EX90 به این مدل منتقل نمی ‌کند، اما تاکید می‌ کند که EX30 در واقع به همان اندازه ایمن خواهد بود. بسته ایمنی آن، مهندسی ساختاری و مهاری سطح بالا را با ویژگی‌های دیجیتالی مانند سیستم هشدار دوچرخه ‌سوار ترکیب می ‌کند که به سرنشینان نزدیک شدن دوچرخه‌سواران، دوندگان و اسکوتر سواران را هشدار می‌ دهد.

همچنین آخرین نسل از قابیلیت پارک خودکار به خودی خود یک ویژگی ایمنی نیست، اما مراقبت از خودرو از انواع پارکینگ ها، از جمله موازی، منحنی، عمود بر و مورب، مطمئناً برای همه افراد داخل و اطراف خودرو ایمن تر خواهد بود. EX30 برای دستیابی به کمترین ردپای کربن در بین تمام مدل های ولوو تا کنون، به توان باتری خالص و بسته‌بندی کارآمد کوچک خود متکی است.

برآورد ولوو از انتشار کمتر از ۳۰ تن کربن بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتربوده و همچنین استفاده از مواد سازگارتر با محیط زیست در داخل و خارج و روش های تولید تمیز و مدرن را در نظر می گیرد. قیمت EX30 از ۳۴۹۵۰ دلار شروع خواهد شد و ولوو انتظار دارد که EX30 به یکی از پرفروش ترین خودروهای خود تبدیل شود.
منبع: Volvo