وقتی فراعنه مصر به پاریس می‌روند!
وقتی فراعنه مصر به پاریس می‌روند!

این روز‌ها شهر پاریس میزبان نمایشگاهی با عنوان رامسس دوم و طلای فراعنه است که از ۷ آوریل شروع شده و تا ۶ سپتامبر برابر با ۱۵ شهریور ادامه دارد.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، گروهی از مومیایی‌های فراعنه مصری در قالب یک تور تابستانی به پاریس سفر کرده ، در نمایشگاهی که تا نیمه شهریور ادامه دارد به نمایش گذاشته می‌شوند. تابوت رامسس دوم فرعون مصر، برای حضور در نمایشگاه از قاهره به پاریس با یک پرواز معمولی ایرفرانس که توسط ایرباس A۳۵۰ انجام می‌شد، حمل شد.
مومیایی این فرعون مشهور مصری به محض ورود به پاریس توسط پلیس اسکورت شده و به محل این نمایشگاه واقع در Grande Halle de la Villette منتقل شد.
 مومیایی این فرعون مشهور مصری پیش از این و حدود ۴۵ سال پیش، به فرانسه سفر کرده بود. به باور باستان شناسان، این نمایشگاه یک مناسبت بسیار ویژه برای کارشناسان و علاقه‌مندان مصر شناسی است.

در کنار رامسس، گروه دیگری از مومیایی ها نیز از مصر به فرانسه منتقل شدند و به همین دلیل ایرفرانس یک تیم کامل و متخصص را برای ارسال محموله فوق استخدام کرده است. این تیم متخصصین حمل و نقل اشیا خاص با کارشناسان مصری و فرانسوی همفکری و تعامل کرده اند تا شرایط حمل و نقل بهینه را در هر مرحله از سفر تعریف و تضمین کنند.

منبع: tradearabia