چگونه درختان فندق را بارور کنیم؟
چگونه درختان فندق را بارور کنیم؟
چگونه درختان فندق را بارور کنیم به جای کود مایع از کود دانه ای استفاده کنید و دستورالعمل های زیر را دنبال کنید. اگر نمی دانید چه مقدار کود درخت فندق استفاده کنید

چگونه درختان فندق را بارور کنیم به جای کود مایع از کود دانه ای استفاده کنید و دستورالعمل های زیر را دنبال کنید. اگر نمی دانید چه مقدار کود درخت فندق استفاده کنید، از درختی به درخت دیگر متفاوت است. به این دلیل که مقدار کود مورد نیاز درخت فندق به اندازه تنه درخت بستگی دارد. خرید فندق عمده نیز با توجه به نوع درخت با قیمت های مختلفی انجام می شود. وقتی درختان فندق شما جوان هستند، قطر درخت را در ارتفاع سینه اندازه گیری کنید. اگر قطر تنه از ۱۵ سانتی متر بیشتر نیست، برای هر ۲٫۵ سانتی متر قطر تنه، ۴۵۴ گرم اعمال کنید.

چگونه درختان فندق را بارور کنیم؟

اگر نمی توانید قطر تنه را تشخیص دهید، دور تنه را اندازه بگیرید (نوار اندازه گیری را دور آن بپیچید) در ارتفاع سینه. این عدد را بر ۳ تقسیم کنید تا به قطر تقریبی برسید. برای درختان فندق بزرگتر، آنهایی که قطر آنها بین ۱۸ تا ۳۱ سانتی متر است، برای هر اینچ قطر از ۹۰۷ گرم استفاده کنید. درختانی که حتی بزرگتر هستند باید برای هر اینچ قطر ۱ کیلوگرم دریافت کنند.

روش کاشت درخت فندق

روش کاشت درخت فندق

اولین کاری که باید انجام دهید این است که ریشه ها را خیس کنید و سپس یک سوراخ عمیق و به اندازه کافی گسترده ایجاد کنید تا سیستم ریشه را در خود جای دهد. به دنبال حلقه “J” باشید و درخت را در فاصله ۱۲ اینچی از آن پایه بکارید. در لیست قیمت میوه و تره بار امروز شیراز، اسم و نرخ میوه ی تازه ی فندق وجود دارد.

سوراخ را با مقداری خاک تقویت شده دوباره پر کنید. بهتر است از خاکی که مخصوص فندق طراحی شده است استفاده کنید. مرکز باغ یا مهد کودک شما به شما نشان می دهد که چه چیزی باید تهیه کنید. در حالی که هر بیل را پر می کنید، مطمئن شوید که خاک به طور محکم در اطراف ریشه ها بسته شده است.

هنگامی که سوراخ حدود ۳/۴ پر شد، حدود دو گالن آب اضافه کنید. می توانید با آخرین گالن آب از کود مایع استفاده کنید. اگر تصمیم به کاشت درخت در پاییز دارید، برای کوددهی تا بهار صبر کنید. سپس سوراخ را کاملاً با خاک پر کنید.

از طرف دیگر، می توانید یک درخت فندق را از فندق های برداشت شده قبلی پرورش دهید. این فرآیند زمان زیادی می برد زیرا فندق باید جوانه بزند. مردم همچنین اغلب خرید یک درختچه یا درخت کوچک و کاشت مجدد آن در باغ یا حیاط را آسان تر می کنند.

هرس درخت فندق چگونه است؟

هرس درخت فندق چگونه است؟

شما باید درخت ریشه لخت خود را هرس کنید تا مجبور شوید قوی تر شود و تنه خود را حفظ کنید. اگر درخت فندق گلدانی دارید، می توانید از هرس صرف نظر کنید. برای هرس آنها، مطمئن شوید که یک سوم از قدیمی ترین رشد را قطع کرده اید. این کار را با اره کردن یا برش دادن ساقه ها به سطح زمین انجام دهید. خرید بادام عمده و فندق به دلیل زمان و نحوه ی هرس مشابهی که دارند با قیمت یکسانی انجام می شود

همچنین می توانید مناطق پر ازدحام را نازک کنید تا مرکز درخت مطبوع و روشن بماند. شاخه های متقاطع را قطع کنید و رشد شاخه مانند و جوان را رها کنید زیرا این شاخه دارای گل های ماده است.

ممکن است مکنده هایی را پیدا کنید که از ریشه گیاه رشد می کنند و معمولاً در نزدیکی تنه یا ساقه اصلی یافت می شوند. همچنین اگر آنها را بکشید یا بیرون بیاورید تا از داشتن توده ساقه جلوگیری کنید، کمک خواهد کرد.

5/5 - (1 امتیاز)