ساخت یک خودروی همه جا رو که تجربه سفر را متحول می‌کند
ساخت یک خودروی همه جا رو که تجربه سفر را متحول می‌کند

چشم انداز‌های مفهومی مانند جیپ رانگلر و شاسی بلند‌های جدید با تغییر زبان طراحی نشان می‌دهد، چگونه فناوری رانندگی خودران می‌تواند مسافران، افراد و ماجراجویان را به سطح جدیدی از فناوری و تجربه سفر برساند.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، استودیوی طراحی پیشرفته خودروسازی GAC در میلان، یک خودروی مفهومی شاسی بلند جدید طراحی کرده است که ون لایف (VanLife) نام دارد. این خودور کاملاً خودران است و برای رانندگی در انواع زمین‌های خاکی طراحی شده است و مسافران را به تجربه ماجراجویی‌های خارج شهری سوق می‌دهد.در طراحی ون لایف، تیم طراحی شرکت GAC توجه خود را به سبکی از فرهنگ خودرو معطوف کرده که به نسل‌های پیشین و سفر‌های ماجراجویانه باز می‌گردد. تحقیقات برای طراحی نمونه شاسی بلند این خودرو  در  حال انجام است که می‌تواند در آینده‌ پیشرفته‌تر و کامل تر شود.
تیم طراحی تصور می‌کند که این خودرو نه تنها برای تعطیلات مورد استفاده قرار می‌گیرد بلکه برای انواع سفر‌های خاص و مسافت‌های طولانی که در حال حاضر با هواپیما انجام می‌شود و حتی مقاصد بالای ۲ هزار کیلومتر مناسب است. این خودرو یک باتری جامد با قابلیت‌های شارژ سریع نسل جدید دارد و بدنه ون برای استفاده کارآمد باتری، جمع و جور و به اندازه کافی ساده نگه داشته شده است.
این خودرو نه تنها در تمام بزرگراه‌ها و خیابان‌های اصلی بلکه در هر جاده یا بیراهه‌ای می‌تواند با اتکا به سیستم ناوبری خودمختار و جی پی اس و باترکیب داده‌های نقشه برداری، یک نقشه جدید ساخته و حتی در محیط‌های خارج از جاده به صورت خودران و قابل اعتماد حرکت کند. به همین منظور این خودرو مجهز به لاستیک‌هایی برای تمام مقاصد و تمام فصول است که می‌تواند با تکرار آینده از طراحی تایر همه زمینی بدون هوا، روی چرخ‌ها سوار شود و می تواند روی آسفالت، شن، برف، سنگ و موارد دیگر به راحتی حرکت کند.
با برخورداری از فناوری خودران، سرنشینان می‌توانند از سفر لذت ببرند و از طریق پنجره‌های بزرگ و سقف شیشه‌ای کاملا با محیط اطراف ارتباط برقرار کنند.
یک قاب در وسط وسیله نقلیه تعبیه شده که مانند کمربند دور خودرو می‌پیچد و اجزای داخلی و بیرونی خودرو در بالا و پایین را به هم وصل می‌کند. سرنشینان همچنین می‌توانند از آن برای اتصال و تعویض همه اشکال اجزای مدولار استفاده کنند که شامل دستگاه‌های هوشمند، بلندگوها، سیستم روشنایی، تبلت ها، کیسه‌های ذخیره سازی و موارد دیگر می‌شود.
این قاب به نظر می‌رسد راهی مناسب برای هر تغییر و تبدیل بدنه اتومبیل به شکل‌های مختلف بوده و مطمئناً یک ایده جالب و خلاقانه برای مطالعه طراحی خودرو است. در خارج، این قاب از یک سیستم سکوی قابل جمع شدن پشتیبانی می‌کند که به نظر می‌رسد آشپزخانه است که البته هیچ تجهیزات داخلی ندارد، اما فضای زیادی برای پخت و پز، تهیه وعده‌های غذایی، تعمیر تجهیزات ورزشی و … ارائه می‌کند.
مترجم: مهگل غفاریمنبع: GAC Motor