شهر پرگ آنتالیا در تورهای آنتالیا
شهر پرگ آنتالیا در تورهای آنتالیا

شهر پرگ آنتالیا در تورهای آنتالیا کشور ترکیه یکی از زیباترین کشورهای جهان است که زیبایی های بی نظیری دارد و سالانه افراد زیادی به انجا مسافرت میکنند. یکی از مهمترین شهرهای ترکیه آنتالیاست که به جرات میتوان گفت یکی از پربازدیدترین شهرهای ترکیه است. شهر توریستی آنتالیا دارای جاذبه های گرشگری فراوان است . […]

شهر پرگ آنتالیا در تورهای آنتالیا

شهر پرگ آنتالیا در تورهای آنتالیا

کشور ترکیه یکی از زیباترین کشورهای جهان است که زیبایی های بی نظیری دارد و سالانه افراد زیادی به انجا مسافرت میکنند. یکی از مهمترین شهرهای ترکیه آنتالیاست که به جرات میتوان گفت یکی از پربازدیدترین شهرهای ترکیه است. شهر توریستی آنتالیا دارای جاذبه های گرشگری فراوان است . سواحل زیبا و آب و هوای خوب آنتالیا و همچنین هتل ها و مراکز خرید آن گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. شما می توانید علاوه بر لذت بردن از ساحل زیبای مدیترانه از دیدنی های تاریخی آنتالیا هم دیدن کنید.

شهر پرگ آنتالیا ، در ۱۸ کیلومتری شرق آنتالیا در منطقه آکسو واقع شده است. سال ساخت این شهر به پیش از میلاد مسیح و عصر  برنز برمی گردد. تاریخ شهر پرگ هم عصر شهر پامفیلیا در یونان باستان است. زمانی این شهر در ابتدا تحت امر ایرانیان، سپس یونانیان و مجددا ایرانیان بود و در زمان حمله اسکندر، این شهر توسط ارتش او تصرف شد و ارتباط  بین پامفیلیا و پرگ قطع شد. بعدها این شهر به خاطر پرستشگاه آرتمیس، مجددا شهرتی برای خود بدست آورد. قیمت تور آنتالیا را در سایت ببینید.

امروزه جزء خرابه های شهر پرگ آنتالیا آثار دیگری از این شهر باقی نمانده است. این خرابه ها روزگاری مربوط به شهر بزرگ فیلادلفیا بود که پایتخت امپراطوری یونان  و پس از آن رومیان بوده است . ازخرابه های باقیمانده میتوان شکوه و عظمت این شهر باستانی را در آن دوره حدس زد . در این خرابه ها وجود معابد بزرگ ، حمام یونانی ، حمام رومی و  استادیوم های بزرگ ورزشی کاملاٌ مشهود است . هم اکنون معبدی از آن دوران بر روی تپه ای در خارج از شهر پرگ باقی مانده است.

به گزارش سفر باتو ، در روزگاران قدیم شهر بزرگ فیلادلفیا امپراطوری یونان و بعد از آن پایتخت امپراطوری رومیان باستان بوده است . از این خرابه ها می توانید عظمت و شکوه شهر پرگ در آن زمان را تصور کنید . در این خرابه ها می توان آثاری از معابد بزرگ , حمام رومی , حمام یونانی و نیز همچنین استادیوم های بزرگ ورزشی که در آن دوره وجود داشته را مشاهده کرد.

پرگ به پرستش آرتمیس شهرت یافت ، که معبدش در تپه ای در خارج از شهر ایستاده بود و جشن های سالانه به افتخار او جشن گرفته می شد. سکه های پرگ هم الهه و معبد او را نشان می دهد.

مشهورترین ساکن باستانی پرگا ، ریاضیدان آپولونیوس ، در آنجا زندگی و کار می کرد. وی مجموعه ای از هشت کتاب را برای توصیف خانواده ای از منحنی ها که به عنوان بخش های مخروطی شناخته شده است ، نوشت که شامل دایره ، بیضی و هایپربولا است.

مهمانانی که در منطقه لارا (و یا حتی بلک) مستقر هستند، فاصله کوتاهتری تا این شهر باستانی دارند. ساعت بازدید از این منطقه ۸ صبح تا ۷ شب است و معمولا بین ۲ تا ۳ ساعت زمان برای بازدید از این شهر نیاز است.

از دیگر مکان های تاریخی و توریستی شهر آنتالیا می توان به شهر قدیمی ترمسوس، منار شکسته، مسجد تکِلی مِهمت پاشا، آسپندوس و قلعه رومیان  اشاره کرد.

شهر قدیمی ترمسوس

شهر قدیمی ترمسوس در فاصله ۳۷ کیلومتری شمال شهر آنتالیا واقع شده است . این شهر قدیمی در دامنه کوه قرار دارد و به همین دلیل از حمله رومیان و یونانیان اکثرا درامان بوده و به ان گزندی نرسیده است .

آسپندوس

آسپندوس که در فاصله ۴۷ کیلومتری از شهر آنتالیا قراردارد ، بدون شک یکی از دیدنی های آنتالیا و جاذبه های توریستی است که توریست های زیادی سالانه برای بازدید از آن به آنتالیا سفر می کنند . در قرن دوم و سوم آپندوس یک تاتر رومی بسیار با عظمت بود که ظرفیت ۱۵۰۰۰ تماشاگر را داشت و امروزه ویرانه هایی از آن باقی مانده است .

مسجد تکِلی مِهمت پاشا

قدمت مسجد تکلی مهمت پاشا  به قرن هجدهم میلادی  مربوط میشود.این مسجد دقیقا کنار برج ساعت است که دز بدو ورود به شرح قرار دارد.  این مکان اگرچه مثل مسجدهای استانبول بزرگ نیست اما با تک‌‌منار بلندش از یکی مهم‌ترین مساجد عثمانی در آنتالیاست.

قلعه رومیان

قلعه رومی ها در پارکی مشرف به بندر آلانیا واقع شده است. این  قلعه که بلندی آن به ۱۴ مترمی رسد در گذشته برای دیده بانی کاربرد داشته است چون در موقعیتی واقع شده که دید کامل به بندر آلانیا دارد . امروزه میتوانید در پارک اطراف این قلعه قدم بزنید و از منظره زیبای دریای مدیترانه و بندر آلانیا لذت ببرید .

منار شکسته

«کسیک‌مناره» یا همان منارشکسته در اصل یک معبد رومی بود که بعدها در قرن پنجم میلادی به کلیسای بیزانتین با ۵ سالن گنبدی‌شکل تبدیل شد و به ویرجین ماری تعلق گرفت. این بنا که در کلیسای کورکوت قرار گرفته، بعد‌ها در زمان بایزید دوم به مسجد کورکوت یا مسجد کبیر تبدیل شد اما به خاطر خسارتی که از آتش‌سوزی سال ۱۸۹۶ به آن وارد شد و سوختگی قسمت چوبی بالای مناره‌اش، به مسجد مناره‌شکسته معروف است.

3/5 - (2 امتیاز)