با تصویر سازی ذهنی ۸ برابر سریع‌تر لاغر می‌شوید
با تصویر سازی ذهنی ۸ برابر سریع‌تر لاغر می‌شوید

یافته‌های پژوهشگران نشان می‌دهد: چگونگی تصویرسازی ذهنی می‌تواند به شما کمک کند بدون مشکلات رژیم لاغری یا ورزش، ۸ برابر سریع‌تر وزن کم کنید.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، تحقیقات جدید نشان می‌دهد: تصویرسازی ذهنی می‌تواند کاهش وزن را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. بر این اساس ادعا می‌شود آموزش تصویرسازی عملکردی، افراد را قادر می‌سازد تا ۸ برابر بیشتر از افرادی که از روش درمانی جایگزین استفاده می‌کنند وزن کم کنند.

بررسی‌های انجام شده همچنین نشان می‌دهد: آموزش تصویرسازی به افراد کمک می‌کند تا تقریباً ۵ سانتیمتر از دور کمر خود را از دست بدهند.  با کمال شگفتی، افرادی که در این مطالعه شرکت کردند، هیچ ورزش اضافی انجام نداده و رژیم غذایی نداشتند و تصویرسازی ذهنی صرفاً برای افزایش انگیزه آن‌ها طراحی شده است. این تصویرسازی ذهنی شامل تمرکز افراد بر روی ظاهر و تجسم خود پس از کاهش وزن است.
 
دکتر لیندا سولبریگ، که این مطالعه را رهبری کرد، اصول اولیه تصویرسازی ذهنی را این چنین توضیح می‌دهد: ما از شرکت کنندگان خواستیم تصور کنند که خود را در حال کاهش وزن تصور کنند. هدف ما این بود تا تأکید کنیم که تصورات ما چقدر با احساسات فیزیکی ما مرتبط هستند.
 
گفتنی است ۱۴۱ نفر در این مطالعه شرکت داشتند که یا آموزش تصویرسازی ذهنی یا تکنیک جایگزینی به نام مصاحبه انگیزشی را دریافت کردند. نتایج نشان داد: پس از شش ماه افراد گروه تصویرسازی ذهنی ۴ و نیم کیلوگرم از دست دادند در حالی که در گروه مقایسه فقط ۶۰۰ گرم وزن کم کردند.
 
یک سال بعد، افراد گروه تصویرسازی ذهنی حدود ۶ کیلوگرم وزن کم کردند، در حالی که در گروه مصاحبه انگیزشی فقط ۷۰۰ گرم وزن کم کرده بود. دکتر سولبریگ در این رابطه توضیح داد:‌بیشتر مردم موافق هستند که برای کاهش وزن، باید کمتر غذا بخورید و بیشتر ورزش کنید، اما در بسیاری از موارد، مردم انگیزه کافی برای توجه به این توصیه را ندارند، هر چقدر هم که ممکن است با آن موافق باشند.
 
تصویرسازی ذهنی با هدف اصلی ترغیب افراد به ارائه تصاویری از تغییرات ظاهری و احساسی برای آنها، نحوه دستیابی و حفظ آن، حتی زمانی که چالش‌ها پیش می‌آید، وارد عمل می‌شود. در واقع افرادی که تصویرسازی ذهنی را انجام می‌دادند به طور ناخودآگاه بر نوع غذا خوردن و تمرینات ورزشی خود جدی‌تر عمل کرده و بهتر لاغر شدند.
 
منبع: spring.org.uk