تاثیر یک ژل گیاهی در کاهش موخوره
تاثیر یک ژل گیاهی در کاهش موخوره

اختلال موخوره به همراه شکنندگی و ریزش مو از جمله مشکلات رایجی است که اکثر افراد به آن دچار می‌شوند و فرمولاسیون ژل دانه این گیاه پرخاصیت در درمان آن موثر است.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، براساس نتایج به دست آمده، فرمولاسیون ژل دانه گیاه شنبلیله در کاهش بروز موخوره در بیماران دریافت کننده ژل دارویی تاثیرات مفید و قابل قبولی از خود نشان داد است. علاوه براین درکتب مختلف طب سنتی ایران هم از شنبلیله جهت درمان اختلالات مو ازجمله موخوره تحت عنوان تششق الشعر نام برده شده است.
بیشتر بخوانید: خلاصی از موخوره با ۳ راهکار
افزایش استفاده از وسایل حرارتی، مواد و لوازم آرایشی باعث افزایش این اختلال در بین بیماران به خصوص در خانم‌ها گردیده است. با این وجود هنوز درمان مشخص و کارامدی در بازار دارویی برای درمان این اختلال موجود نمی‌باشد.هرچند انواعی از شامپو‌ها و لوسیون‌های تقویتی موضعی با تبلیغاتی در خصوص رفع این مشکل در بازار مواد آرایشی وجود دارد، اما تاثیر چشمگیری در کاهش این اختلال نشان نداده اند. یافتن فرمولاسیون ژل گیاهی مناسب جهت پیشگیری از بروز موخوره به خصوص در مو‌های بلند می‌باشد؛ و همچنین پودر دانه شنبلیله تاثیر بسزایی در ضخیم و پرپشت شدن مو‌ها دارد.
مزایای استفاده از تخم شنبلیله برای پوست:
دارای اثرات ضد پیری: تخم شنبلیله می‌تواند از مزایای شگفت انگیزی برای پوست داشته باشد. از جمله از بین بردن علائم پیری، مانند:چین و چروک و خطوط ظریف.
دانه‌های شنبلیله برای کمک به درمان آکنه:کسانی که مدام از آکنه رنج می‌برند، می‌توانند از تخم شنبلیله برای از بین بردن آن استفاده کنند، که بسیار موثر است.منبع: بهداشت نیوز