آبشار تماشایی روستای باغوبه در استان هرمزگان+ فیلم
آبشار تماشایی روستای باغوبه در استان هرمزگان+ فیلم

اگر بازدید از جا‌های بکر برای شما هیجان‌انگیز است و از پیمایش در راه پر پیچ‌وخم یک تنگه لذت می‌برید و دوست دارید بخشی از مسیر را شنا کنید، تنگه باغویه شبیکوه مقصد مناسبی برای سفر شما خواهد بود.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، روستای تماشایی باغوبه در استان هرمزگان، شهرستان بندر لنگه، بخش شبیکوه واقع شده است و تا بندرلنگه تقریبا ۱۵۰ کیلومتر فاصله دارد. برای این که خود را به این روستای زیبا برسانید، چند راه پیش روی شما خواهد بود. یک روش آن است که ابتدا به بندرعباس یعنی مرکز استان بروید. فاصله تنگه باغویه شبیکوه تا بندر عباس ۳۴۰ کیلومتر است. راه دیگر آن است که از طریق عسلویه به این روستا بروید که فاصله عسلویه تا این جاذبه دیدنی تنها ۱۴۰ کیلومتر است.برای سفر به عسلویه می‌توانید از هواپیما، اتوبوس و وسیله شخصی استفاده کنید. اگر سفر با هواپیما را ترجیح می‌دهید لازم است بدانید همه روزه پرواز‌هایی از تهران، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان به مقصد عسلویه صورت می‌گیرد و گردشگران می‌توانند از این روش برای رسیدن به مقصد استفاده کنند. تقریبا از تمامی مراکز استان اتوبوس‌هایی به مقصد عسلویه وجود دارد.بعد از آن که خود را به عسلویه رساندید، لازم است تا به سمت چاه مبارک حرکت کنید. در این راه از کنار فرودگاه بین‌المللی عسلویه خواهید گذشت. پس از رسیدن به چاه مبارک به یک دو راهی رسید که هر دوی این مسیر‌ها شما را به تنگه بکر باغویه خواهد رساند، ولی مسیر منتهی به پارسیان نزدیک‌تر است. این راه در جنوب شرقی چاه مبارک است و در این جاده بعد از گذشتن از سواحل، سهمو جنوبی، بندو، برکه دکان، عمانی، میلکی و فومستان به پارسیان خواهید رسید. از جاده جنوبی پارسیان خارج شوید تا به بندر بستانو، زیارت، مغدان و بندر مقام برسید. وارد مسیر شرقی بندر مقام شوید تا پس از ۲۰ دقیقه رانندگی به این روستای تماشایی برسید. اگر قصد بازدید از تنگه را دارید، ورودی آن تقریبا ۵۰۰ متر از جاده اصلی فاصله دارد و درست رو به روی روستا قرار گرفته است.چرا از تنگه باغویه دیدن کنیم؟این منطقه که به نام باغوه نیز مشهور است یکی از روستا‌های هرمزگان محسوب می‌شود که در کنار نخلستان‌ها و نیزار‌های وسیعش تنگه زیبایی را در خود جای داده است. مسیر این تنگه پر پیچ‌وخم بوده و شاید به همین دلیل باشد که هنوز بکر و دست‌نخورده باقی مانده است. صخره‌ها در این تنگه اشکالی منحصربه‌فرد دارند، زیرا که شکل‌گیری آن‌ها اساسا به دلیل فرسایش توسط آب بوده است. مسیر تنگه نسبتا پر پیچ‌وخم بوده، اما به دلیل آن که عمق آب کم است گذر از تنگه دشوار نیست و مبتدی‌ها هم می‌توانند از تماشا و حضور در این منطقه دیدنی لذت ببرند. البته باید جوانب ایمنی رعایت شود تا خطری گردشگران را تهدید نکند. در ادامه در این رابطه بیشتر خواهیم گفت. به طور کلی گذشتن از این تنگه حیرت‌انگیز سی تا چهل و پنج دقیقه طول خواهد کشید و در بخش کوتاهی از مسیر نیاز است تا برای گذر از تنگه شنا کنید.
تنگه باغویهجاذبه دیگری که در این منطقه وجود دارد، آبگیری است که در هنگام ورود به روستا آن را خواهید دید. در این آب‌گیر ماهی‌های کوچکی دیده می‌شود و آب آن رنگ سبز زمردی دارد. وجود آبگیری به این شکل نشان‌دهنده آن است که در منطقه چشمه‌هایی وجود دارد. یک چشمه در روستاست که آب آن شیرین بوده و بومیان برای آنکه بهترین استفاده را از آب این چشمه بکنند، آسیاب آبی و آب‌بند طراحی و در بخش‌هایی قنات حفر کرده‌اند تا آب در مسیری مناسب پیش برود. توصیه می‌کنیم اگر به این روستا رفتید حتما سری هم به آب‌بند بزنید. این آب بند از سنگ و گل ساخته شده است و ۴ پایه سنگی دارد. هم آب‌بند و هم آسیاب دقیقا در مسیر گذر از تنگه قرار دارند و در هنگام پیمایش آن‌ها را خواهید دید.
بهترین زمان سفر به باغویهبه دلیل جغرافیای منطقه سفر به این روستا در ماه‌های گرم سال می‌تواند اذیت‌کننده باشد؛ با این حال، دیوار‌های صخره‌ای بلند که در اطراف تنگه وجود دارند، کمی روی مسیر سایه می‌اندازند و از سوزان بودن آفتاب می‌کاهند. همچنین همان طور که اشاره شد، در بخش کوتاهی از مسیر این تنگه گردشگران باید تن را به آب زده و شنا کنند. همه این‌ها باعث تعدیل گرمای هوا می‌شود. اما به طور کلی اگر می‌خواهید از آب‌بند و آسیاب و تنگه بازدید کنید، بهترین زمان برای این سفر اواسط آبان تا اواسط فروردین خواهد بود. سفر در این زمان به خاطر مطبوع بودن هوا، لذت بیشتری خواهد داشت. اکثر طبیعت دوستان آذرماه را برای سفر به این تنگه انتخاب می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
نکات مهم و لوازم مورد نیاز برای سفر به باغویهبرای کم کردن خطرات احتمالی بهتر است لوازم ایمنی و طناب داشته باشید. پوشیدن جلیقه نجات برای گذر از این تنگه اجباری نیست، اما می‌تواند تا حدی برای کاهش خطر کمک‌کننده باشد.مسیر پیمایش کاملا مشخص است و به همین دلیل حضور لیدر برای گذر از این راه اجباری نیست.در بخش کوتاهی از مسیر نیاز است تا شنا کنید، پس توصیه می‌شود پوششی مناسب برای نگهداری از وسایل الکترونیکی خود مثل تلفن همراه داشته باشید.کف مسیر به شدت لغزنده است و بهتر است مراقب باشید.از آسیب به طبیعت بکر منطقه جدا بپرهیزید تا نسل آینده نیز بتواند از این تنگه تماشایی لذت ببرد.