احیای صخره‌های مرجانی در خطر انقراض
احیای صخره‌های مرجانی در خطر انقراض

در دهه‌های اخیر به علت تغییرات اقلیمی، گرم شدن آب دریا‌ها و اسیدی شدن محیط اقیانوس ها، اکو سیستم‌ مرجان‌های دریایی دچار آسیب دیدگی شده اند که در این میان تلاش‌های متعددی برای احیای این اکو سیستم‌ها انجام شده.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، دولت چین طی سال‌های اخیر تلاش‌های متعددی برای احیای محیط زیست در دستور کار قرار داده و آمار‌ها نشان از احیای بسیاری از مناطق جنگلی در این کشور است. در این میان چین تلاشی جدی برای احیای مرجان‌های آسیب دیده خود داشته و نتایج این طرح نشان می‌دهد، محققان چینی در باز زنده سازی بافت‌های مرجانی موفق عمل کرده اند.
بر اساس گزارشی که روز گذشته منتشر شد، چین رسما خبر از احیای قابل توجه بافت مرجان‌های دریایی خود در خلیج یالونگ، سانیا، استان هاینان در جنوب چین داد. در این طرح غواصان به طور مصنوعی مرجان‌هایی را که در محیط آزمایشگاه پرورش داده شده اند، به صخره‌های اصلی در زیر آب پیوند می‌زند.گفتنی است، این پروژه بازسازی اکوسیستم صخره‌های مرجانی در آب‌های خلیج یالونگ در سانیا به طور رسمی تکمیل شده است و می‌تواند به عنوان الگویی موفق برای سایر کشور‌ها مورد استفاده قرار گیرد. در این پروژه، کار با قرار دادن صخره‌های مصنوعی و پیوند نهال مرجان انجام می‌شود.انتظار می‌رود بیش از ۸۰ درصد نهال‌های مرجان حداقل شش ماه زنده بمانند، در حالی که بیش از ۷۰ درصد آن‌ها حداقل یک سال زنده می‌مانند. این موضوع به تکثیر طبیعی و رشد این ساختار در محیط زیست کمک شایانی خواهد کرد.در این تصاویر شاهد بخش‌هایی از اجرای این پروژه و عملیات پیوند مرجان‌ها در صخره‌های دریایی توسط غواصان چینی هستید.