دلایل پرخوری عصبی چیست؟
دلایل پرخوری عصبی چیست؟

پرخوری عصبی یک بیماری است که فرد در فاصله کمی، حجم زیادی از غذا را مصرف می‌کند، اما در ادامه برای مقابله با زیاد خوردن خود، به روش‌های ناسالم رفتاری روی می‌آورد.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، ‌بسیاری از افراد مبتلا به پرخوری عصبی البته نه همه آنها، به بی اشتهایی عصبی نیز مبتلا هستند. این بیماری در دختران نوجوان و زنان رایج‌تر است و در کل جامعه زنان را بیشتر از مردان درگیر می‌کند.
علت‌های پرخوری عصبی 
علت‌های ایجاد پرخوری عصبی شناخته شده نیست، اما محققان ترکیبی از عوامل مختلف مانند مسائل روحی روانی، تاریخچه فامیلی، فاکتور‌های اجتماعی، صفات شخصیتی را در بروز این بیماری موثر می‌دانند. 
فرد ممکن است روش‌هایی را برای جبران پر خوری از جمله ورزش کردن بیش از حد، تخلیه اجباری معده، استفاده از مسهل ها، دارو‌های ادرار آور و تنقیه انتخاب کند.
به طور کلی ویژگی‌های رفتاری در این افراد می‌تواند شامل موارد زیر باشد:
 
· خریدن حجم زیادی از مواد غذایی و مصرف سریع آن
 
· خوردن مقدار زیادی غذا در زمان کوتاه
 
· رفتن منظم به دستشویی پس از صرف غذا 
 
· مصرف قرص‌های رژیمی
 
· مصرف دارو‌های تهوع آور
بیشتر بخوانید:
خواص درمانی روغن لیموترش که از آن بی خبرید!
 
پوسیدگی دندان یا عفونت لثه، سائیده شدن مینای دندان به علـت اسـیـد برگشتی از معده در استفراغ‌های مکرر پاره شدن مویرگ‌های چشم به دلـیـل فشار ناشی از استفراغ اجباری، خشکی دهان، کیسه مانند شدن گونه ها، دوره‌های نامنظم قاعدگی یا مختل شدن آن در زنان، اختلالات گوارش و جوش‌های پوستی از جمله عوارض شایع در این افراد است.
اغلب برای درمان فرد مبتلا به پرخوری عصبی از چندین نوع درمان به طور همزمان استفاده می‌شود، با این حال، ممکن است ترکیبی از روان درمانی به همراه دارو‌های ضدافسردگی برای غلبه بر این اختلال موثرترین راه‌حل باشد. علاوه بر این قطع چرخه پرخوری و پس دادن کالری و آغاز روند غذا خوردن طبیعی، بخش اصلی در رژیم درمانی این بیماران است.
 
منبع: بهداشت نیوز

5/5 - (1 امتیاز)