تاثیر خطرناک تزریق بوتاکس بر مغز انسان
تاثیر خطرناک تزریق بوتاکس بر مغز انسان

یک مطالعه تکان دهنده نشان داده است که تزریق بوتاکس می‌تواند بر مغز تاثیر خطرناکی داشته باشد.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، بسیاری از افراد از تزریق بوتاکس برای اهداف زیبایی استفاده می‌کنند، زیرا صورت را سفت و چین و چروک‌ها را به طور موثر و آسان پنهان می‌کند، اما اکنون محققان دریافته‌اند که بوتاکس بر فعالیت برخی از نواحی مغز انسان تأثیر می‌گذارد.
این مطالعه نشان داده است که بوتاکس نه تنها بر توانایی ابراز احساسات تأثیر می‌گذارد، بلکه مانع از توانایی مغز در تشخیص عبارات دیگران می‌شود.
تزریق بوتاکس با تزریق ترکیبی به نام “سم بوتولینوم” به صورت، در نواحی مانند پیشانی، اطراف چشم و دهان عمل می‌کند، به طوری که این ترکیب باعث مسدود شدن سیگنال‌های عصبی پوست می‌شود. با این حال، محققان UCLA با همکاری AbbVie سازنده بوتاکس، اسکن مغزی ۱۰ زن را قبل از تزریق بوتاکس به پیشانی و دوباره ۲-۳ هفته پس از عمل انجام دادند.
در طول آزمایشات، محققان از شرکت کنندگان خواستند تا سعی کنند احساسات و ابراز خشم و شادی را در تصاویر چهره‌ها شناسایی کنند.
محققان دریافتند که تزریق بوتاکس فعالیت نواحی مغز مرتبط با پردازش هیجانی مانند آمیگدال و شکنج دوکی شکل را تغییر می‌دهد.
محققان توضیح دادند که نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که بوتاکس نه تنها بر توانایی انسان در بیان احساسات با تأثیر گذاشتن بر ماهیچه‌های صورت مسئول لبخند، اخم کردن و سایر حالات تأثیر می‌گذارد، بلکه توانایی مغز را برای تشخیص عبارات دیگران مختل می‌کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران