دانستنی های کوتاه و خواندنی
دانستنی های کوتاه و خواندنی

در این قسمت مطالبی کوتاه و آموزنده را قرار داده ایم که امیدواریم از خواندن آنها نهایت لذت را ببرید.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، در این مقاله با دانستنی‌های کوتاه جالب و خواندنی برای افزایش اطلاعات عمومی بیشتر آشنا شوید.
ـ شتر در هنگام تشنگی میتواند ۹۵ لیتر آب را در کمتر از ۳ دقیقه بنوشد.ـ تعداد افرادی که سالانه از نیش زنبور میمیرند بیشتر از کسانی است که سالانه از نیش مار میمیرند.ـ وزن اسکلت انسان بالغ ۱۳ تا ۱۵ کیلوگرم است.ـ اولین اتومبیل را مظفرالدین شاه قاجار وارد ایران کرد.ـ اولین آدامس را جان کورتیس در سال ۱۲۲۷ شمسی ساخت.

ـ پروانه‌ها با پای خود مزه را احساس میکنند.ـ تنها قسمت بدن که خون ندارد قرنیه چشم است.ـ با ۳۰ گرم طلا میتوان نخی به طول ۸۱ کیلومتر درست کرد.ـ سومری‌ها در قرن چهارم قبل از میلاد خط را اختراع کردند.ـ یک دهم مردم جهان در جزیره‌ها زندگی می‌کنند.ـ اولین تمبر جهان در سال ۱۸۴۰ در انگلستان به چاپ رسید.
ـ فیل بالغ در روز ۲۲۰ کیلوگرم غذا و۲۰۰ لیتر آب مصرف میکند.ـ تعداد حشرات موجود در ۵/۲ کیلومترمربع زمین کشاورزی از انسان‌های موجود در کل دنیا بیشتر است.ـ هرفرد عادی درسرخود ۹۰ تا ۱۲۰ هزار رشته مو دارد.ـ ریش انسان بالغ بر ۵ تا ۱۵ هزار و یک ابرو ۴۵۰ تا ۶۰۰ تار مو دارد.ـ گربه وسگ هر کدام ۵ گروه خونی  و انسان ۴ گروه خونی دارند.
ـ زنبور عسل دو معده دارد: یکی برای انبار کردن عسل ویکی برای غذا.ـ سریع‌ترین عضله بدن انسان زبان است.ـ در سال ۱۹۸۰ بوتان تنها کشور جهان بود که تلفن نداشت.ـ طول قد هر انسان سالم برابر ۸ وجب دست خود اوست.ـ طول رگ‌های بدن انسان ۵۶۰ هزار کیلومتر است.ـ در برج ایفل ۲۵۰۰۰۰۰ پیچ به کار رفته است.ـ میزان انرژی که خورشید در یک ثانیه تولید میکند؛ برای تولید برق مورد نیاز تمام کشور‌های جهان در مدت یک میلیون سال کافی است.
ـ خنده آسانتر از اخم کردن است؛ برای خندیدن انسان از ۱۷ عضله صورت وگردن استفاده می‌کند در حالی که برای اخم کردن از ۴۰ عضله.
ـ گربه در گوشش ۳۲ عضله دارد.
ـ خرس‌ها موجوداتی چپ دست هستند.

ـ مورچه به هنگام مسموم شدن همیشه روی پهلوی راست می‌افتد.
ـ در فصل پاییز ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار برگ درخت بلوط میریزد.
ـ درصورتی که زنی به کوررنگی مبتلا باشد؛ فرزندان پسر اوکوررنگ می شوند.
ـ مغز انسان بیش از سایر اعضای بدن کار میکند وبیش از۲۰% از انرژی بدن را مصرف می‌کند.
ـ هر یک لیتر بنزین معادل ۵/۲۳ تن گیاهان مدفون شده در قرن‌ها پیش است.
ـ ۹۰% یخ دنیا در سرزمین‌های قطبی است.
ـ متوسط وزن مردان در کره زمین بیش از وزن زنان است.
منبع: آکاایران