وجود گیاهان در خانه، شما را از سرطان نجات می‌دهد
وجود گیاهان در خانه، شما را از سرطان نجات می‌دهد

گیاهان نه تنها به فضای زندگی شما طراوت و شادابی می‌دهند بلکه ممکن است شما را از سرطان نیز نجات دهند.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، در حالی که همه ما می‌دانیم گیاهان اکسیژن تولید می‌کنند، اما یافته‌های جدید محققان نشان می‌دهد:گیاهان خانگی همچنین می‌توانند مواد شیمیایی مضر را در هوا جذب کنند. محققان دانشگاه فناوری سیدنی با همکاری شرکت Ambius در زمینه راه حل‌های گیاهی، دریافته اند که گیاهان می‌توانند تقریباً تمام بخار‌های سرطان زا را از یک اتاق حذف کنند.

مطالعات متعددی نشان داد: کیفیت هوای داخل خانه اغلب به طور قابل توجهی آلوده‌تر از هوای بیرون است، که این موضوع به نوبه خود بر سلامت روحی و جسمی تأثیر می‌گذارد. اما خبر خوب این است که مطالعات جدید نشان داده است که وجود گیاهان در داخل خانه می‌تواند تفاوت بزرگی در شرایط سلامت ایجاد کند.
بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، کیفیت پایین هوای داخل ساختمان عامل ۶.۷ میلیون مرگ زودرس در سراسر جهان است. اکثر مردم ۹۰ درصد از زمان خود را در داخل ساختمان می‌گذرانند و به همین دلیل، وجود استراتژی‌های مؤثر برای کمک به کاهش اثرات مضر آلودگی هوا واقعاً مهم است.
این تیم مطالعاتی دریافت؛ ترکیبی از گیاهان آپارتمانی، در از بین بردن آلاینده‌های سرطان زای هوا بسیار موثر بوده و ۹۷ درصد از سمی‌ترین ترکیبات را در عرض هشت ساعت از هوای اطراف خود حذف می‌کند.
این اولین آزمایشی است که نشان می‌دهد، گیاهان می‌توانند دود‌های بنزین را که یکی از بزرگترین منابع ترکیبات سمی در ساختمان‌ها در سراسر جهان هستند، حذف کنند.
پروفسور فریزر تورپی، سرپرست این مطالعه و محقق زیست شناسی محیطی در این رابطه می‌گوید: این اولین باری است که گیاهان برای توانایی شان در حذف ترکیبات مرتبط با بنزین آزمایش می‌شوند و نتایج به دست آمده بسیار حیرت انگیز است.
بر این اساس مشخص شد گیاهان نه تنها می‌توانند اکثر آلاینده‌ها را در عرض چند ساعت از هوا حذف کنند، بلکه مضرترین آلاینده‌های مربوط به بنزین را به بهترین نحو از هوا تصفیه می‌کنند، به عنوان مثال، بنزن ماده سرطان زای شناخته شده‌ای است که با سرعت بیشتری نسبت به مواد کمتر مضر مانند الکل توسط گیاهان جذب می‌شود.
ما همچنین دریافتیم:هر چه سموم در هوا متمرکزتر باشند، گیاهان در از بین بردن سموم سریعتر و موثرتر عمل می‌کنند و این موضوع نشان می‌دهد که گیاهان قادر هستند با شرایطی که در آن رشد می‌کنند سازگار می‌شوند.
یافته‌های این تیم مطالعاتی نشان می‌دهد: استفاده از فضای سبز در محیط داخلی خانه‌ها، ادارات و مدارس می‌تواند تاثیری بسیار زیاد در بهبود شرایط سلامت جامعه داشته باشد.
دانشمندان معتقدند: بهترین، مقرون به صرفه‌ترین و پایدارترین راه برای مبارزه با آلاینده‌های مضر هوای داخلی در محل کار و خانه شما، استفاده از گیاهان است.
مترجم: رضوان خندانمنبع: studyfinds