با حلقه ردیاب سلامت آشنا شوید
با حلقه ردیاب سلامت آشنا شوید

حلقه جدیدی با نام Iris در حال ورود به بازار است که با حلقه‌های هوشمند ردیابی سلامت پیشین کمی متفاوت است. ادعا می‌شود که این حلقه با استفاده از سنسور‌های کوچک شده خاص، کوچکتر و کم مصرف‌تر از هر نوع دیگری در بازار است.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، حلقه جدید Iris را استارتاپ سوئیسی Senbiosys که یکی از شاخه‌های انستیتو تحقیقاتی موسسه فناوری فدرال لوزان است، تولید می‌کند.

به گفته سازندگان، مانند سایر حلقه‌های هوشمند ناظر بر سلامت و ساعت‌های هوشمند، این حلقه نیز از حسگر‌های فتوپلتیسموگرافی (PPG) استفاده می‌کند. این حسگر‌ها روشی را تجزیه و تحلیل می‌کنند که در آن نوری که به بافت بیولوژیکی کاربر تابیده می‌شود، توسط خونی که در رگ‌ها حرکت می‌کند، جذب و منعکس می‌شود.
حسگر‌های فتوپلتیسموگرافی مورد استفاده در Iris در موسسه فناوری فدرال سوئیس طراحی شده اند و طبق گزارش‌ها یک چهارم اندازه حسگر‌هایی هستند که در دستگاه‌های دیگر استفاده می‌شوند. به گفته سازندگان، اندازه هر حسگر تنها چهار میلی‌متر مکعب است. شش عدد از این حسگر‌ها در امتداد زیرین حلقه قرار دارند، به علاوه ۱۸ میکرو ال‌ای دی که نور را تامین می‌کنند.
هنگامی که این حلقه با یک برنامه تلفن هوشمند، همراه می‌شود، داده‌های جمع آوری شده به کمک فتوپلتیسموگرافی حلقه و سایر حسگر‌ها که شامل دماسنج و شتاب سنج می‌شود، برای تعیین ضربان قلب، تعداد تنفس، تعداد گام ها، دمای بدن، سطح اکسیژن خون، کیفیت خواب، سطح استرس و کالری سوزانده شده استفاده می‌شود.
حلقه Iris در ۹ سایز و اندازه برای انگشت‌های مختلف موجود است. عرض آن ۵ میلی متر و ضخامت ۲٫۵ میلی متر و وزن آن کمتر از ۵ گرم است. همچنین تا عمق ۱۰۰ متر ضد آب است و ادعا می‌شود که با هر ۳۰ دقیقه شارژ، سه روز به خوبی کار می‌کند. به گفته تولید کنندگان، پیش بینی می‌شود که در زمان تولید، قیمت این حلقه به ۱۴۹ دلار آمریکا برسد.
مترجم: مهدی فلاحی پناه 
منبع: newatlas