تلاش برای تولید برق از هوا با روشی متفاوت + فیلم
تلاش برای تولید برق از هوا با روشی متفاوت + فیلم

دانشمندان استرالیایی در قالب یک دستاورد بزرگ علمی در حوزه تحقیقات انرژی پایدار، برای نخستین بار راهی برای تولید انرژی از هوای رقیق یافتند.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، برمبنای نتایج مطالعه جدیدی که این هفته در مجله نیچر منتشر شد، محققان دانشگاه موناش در ملبورن استرالیا یک آنزیم باکتریایی جدید کشف کردند که هیدروژن موجود در جو زمین را به الکتریسیته تبدیل می‌کند. این فناوری روزی می‌تواند در سلول‌های سوختی به کار رود و انرژی هر چیزی از ساعت هوشمند گرفته تا حتی خودرو‌های سواری را تامین کند.
پروفسور کریس گرینینگ از محققان این طرح گفت: «مدتی است که می‌دانیم باکتری‌ها می‌توانند از هیدروژن موجود در هوا بعنوان منبع انرژی برای کمک به رشد و بقای خود از جمله در خاک‌های قطب جنوب، دهانه‌های آتشفشانی و اعماق اقیانوس استفاده کنند. ولی ما تابحال نمی‌دانستیم آن‌ها چگونه این کار را انجام می‌دهند.»این آنزیم که Huc نام دارد از Mycobacterium smegmati- یک باکتری نسبتاً رایج و بسیار انعطاف پذیر – استخراج شده است. آنزیم یادشده از طریق بعضی روش‌های پیشرفته نقشه برداری مولکولی کشف شد.ریس گرینتر، محقق ارشد و پژوهشگر دانشگاه موناش گفت: «Huc فوق العاده کارآمد است. برخلاف تمام آنزیم‌ها و کاتالیزور‌های شیمیایی شناخته شده، حتی هیدروژن را بسیار اندک و به اندازه ۰.۰۰۰۰۵ درصد از هوایی که تنفس می‌کنیم، مصرف می‌کند.»
منبع : فیوچریسم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی