ایمان یعنی چه + فیلم
ایمان یعنی چه + فیلم

ایمان به انسان امنیت از بلاها، ترس ها و صدمات دنیا می‌دهد.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ،احساس امنیت کاذب جلوی ایمان انسان را می‌گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: یاد مرگ جزئی از ناامنی است. احساس امنیت کاذب داشتن جلوی ایمان انسان را می‌گیرد.
 هدف حرکت انسان را تسهیل کرده و در او عزم ایجاد می‌کند. بسیاری از گرفتاری‌های ما این است که ارتباط ما با هدف نهایی یعنی خداوند ضعیف است.
هدفی جز خداوند برای انسان قابل تصور نیست، وقتی انسان نتواند با خداوند به عنوان هدف اصلی ارتباط برقرار کند به یک زندگی بیهوده وارد می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه تنها هدفی که انسان را اشباء می‌کند خداوند است. عنوان کرد: راه رسیدن به این هدف ایمان است که درگیری‌های بیهوده شما را نسبت به امور دیگر از بین ببرد. به عنوان مثال برای انسان در یک سنی شهوات و عواطف بسیار مساله بزرگی می‌شود ازدواج نشان می‌دهد که این مساله چندان مهم هم نیست. در دنیا چیزهایی ما را مشغول می‌کنند که اجازه نمی‌دهند ما هدف بلند زندگی یعنی خدا را ببینیم ایمان به ما یاد می‌دهد که از سرگرمی‌های زندگی دست برداریم و بدانیم ایمان امنیت خاطر به انسان می‌دهد و ارتباط انسان را با قدرت مطلقه خدا برقرار می‌کند و اینکه انسان بداند غیرخدا قدرتی وجود ندارد.
بیشتر بخوانید:ترسِ امام، از خدا بود نه از ناخدا
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید من به قلب مومن آرامش نازل می‌کنم، اظهار کرد: ایمان احساس آرامش و امنیت به واسطه پروردگار است. در قرآن از رحمانیت خداوند بسیار صحبت شده است. اصل آموزش خداشناسی را باید از سوره حمد بگیریم که مهربانی، مدیریت و قدرت او را بشناسیم. برای اولیاء الهی عبادت خداوند هیجاناتی دارد که با بهترین هیجانات دنیا به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست. آنها هر دفعه شناخت جدیدی از خداوند پیدا می‌کنند.
وی با بیان اینکه ، ابراز کرد: ایمان رابطه انسان را با دیگران قطع می‌کند. ذکر اصلی این قطع رابطه لااله الا الله است. اله یعنی حیران‌کننده، تنها کسی که می تواند انسان را حیران کند خداوند است.
حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه هیجانات خود را شوق رسیدن به خدا قرار دهید. گفت: ایمان ما را از هیجانات مثبت و منفی کاذب جدا کرده و به ما آرامش می‌دهد. ایمان انسان را برای فهمیدن این نکته آماده می‌کند که او بداند تنها چیزی که شایسته است برای او زندگی کند قرب خداوند است.
استاد حوزه علمیه افزود: برخی از دنیا و آخرت نسبت به هیچ چیزی هیجان ندارند، آنها درباره دین معرف بدی هستند، معرف دین باید کسانی باشند که هیجان دین آنها را کشته است. اگر انسان به واسطه ایمان آرامش پیدا کند می‌تواند مزه هیجان قرب الهی را بچشد. برای تقویت ایمان اهل‌بیت(ع) مسیر میانبر هستند. آرامش اهل‌بیت(ع) الگو و نمونه است که تجربه ارتباط با خدا را به ما نشان می‌دهند.
وی با بیان اینکه یاد مرگ جزئی از ناامنی است. عنوان کرد: احساس امنیت کاذب داشتن جلوی ایمان انسان را می‌گیرد. انسان در دنیای بسیار ناامنی زندگی می‌کند. ایمان در بستر ناامنی افزایش پیدا می‌کند. یاد مرگ تلخ است و دنیا را نزد انسان ناامن می‌کند در این بین خداوند امنیت حقیقی است. قرآن خواندن این معارف را به انسان انتقال می‌دهد.
حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان در پایان خاطرنشان کرد: امیرمومنان امام علی(ع) هیچ بنده‌ای مزه ایمان را نمی‌چشد مگر اینکه بداند هرچه به او قرار است برسد می رسد هرچه هم به دست او نرسیده بنا نبوده است که برسد. بهترین و آسان‌ترین راه قرب الهی امام حسین(ع) است برای چنین امری امام حسین(ع) همه هستی خود را دادند.منبع :شبستان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی