ادویه‌ای که نابود کننده قند خون است
ادویه‌ای که نابود کننده قند خون است

یک متخصص تغذیه گفت: این ادویه به علت خاصیت آنتی اکسیدانی خود موجب حفظ و بهبود سلول‌های بدن در زمان آلودگی هوا می‌شود.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، نرگس جوزدانی متخصص تغذیه درباره خواص دارچین اظهار کرد: دارچین یکی از ادویه‌های پرطرفدار و پر خاصیت است که به ۲ گونه سیلان و کاسیا در جهان وجود دارد.وی افزود: رایج‌ترین دارچین موجود در ایران کاسیا است که در این نوع دارچین ماده‌ای به نام کورامین وجود دارد و مصرف بیش از اندازه آن به بدن آسیب می‌رساند.
بیشتر بخوانید: چای دارچین جایگزینی برای انسولین
جوزدانی درباره فواید دارچین افزود: این ادویه خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی دارد که برای بیماران قلبی- عروقی و حفظ و ترمیم سلول‌های بدن انسان به خصوص در زمان آلودگی هوا بسیار اهمیت دارد.این متخصص تغذیه تصریح کرد: تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که دیابت دارند و یا از قند خون بالا رنج می‌برند می‌توانند از دارچین استفاده کنند. زیرا باعث افزایش حساسیت سلول‌های بدن نسبت به انسولین شده و این امر موجب جذب سریع‌تر گلوکز (قند خون) به درون سلول‌ها می‌شود.
وی با بیان اینکه این نوع ادویه باعث کاهش تری گلیسرید و ADL (کلسترول بد بدن) می‌شود، افزود: تحقیقات انجام گرفته درباره فواید دارچین نشان می‌دهد این ادویه پرخاصیت، باعث افزایش HDL یا کلسترول خوب بدن می‌شود.جوزدانی تصریح کرد: دارچین بر ترشح هورمون‌های گوارش بدن تاثیرمی‌گذارد به طوری که این ادویه باعث تحریک هورمون‌ها شده و کربوهیدارت و گلوکز کنترل شده را به سلول‌های خونی وارد می‌کند و همین امر موجب کاهش ۱۰ تا ۳۰ درصدی قند خون بدن می‌شود.وی با اشاره به اینکه دارچین بر روی سیستم اعصاب بیماران آلزایمری و پارکینسون اثرات مثبت دارد، گفت: ترکیبی در دارچین وجود دارد که موجب مهار یک پروتئین در مغز می‌شود که این پروتئین یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد عارضه آلزایمر است.جوزدانی یادآوری کرد: دارچین به دلیل خاصیت ضد التهابی خود باعث مقابله با عفونت‌ها و باکتری‌ها می‌شود. همچنین روغن دارچین به دلیل وجود ماده‌ای به نام «سینامالدهید» باعث کاهش عفونت‌های تنفسی می‌شود. همچنین روغن دارچین در پیشگیری از ویروس HIV (ایدز) نیز موثر است.
منبع: صدآنلاین