سیر به جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کند
سیر به جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کند

با افزایش سن، خطر ابتلا به پوکی استخوان به خصوص برای زنان افزایش می یابد. دکتر پترسن می گوید شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف سیر می تواند به محافظت در برابر آن کمک کند. او می‌گوید: سیر می‌تواند سطح استروژن را در زنانی که وارد یائسگی می‌شوند، یعنی زمانی که استخوان‌ها بیشتر […]

با افزایش سن، خطر ابتلا به پوکی استخوان به خصوص برای زنان افزایش می یابد. دکتر پترسن می گوید شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف سیر می تواند به محافظت در برابر آن کمک کند. او می‌گوید: سیر می‌تواند سطح استروژن را در زنانی که وارد یائسگی می‌شوند، یعنی زمانی که استخوان‌ها بیشتر در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان هستند، افزایش دهد. به همین علت خرید و فروش عمده سیر در خانواده هایی که میانگین سنی بالاتری دارند، بیشتر انجام می شود.

سیر به جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کند

برخی مطالعات همچنین نشان داده‌اند که این سیر اثرات آرتروز را کاهش می‌دهد. در حالی که مطالعات اولیه امیدوارکننده هستند، تحقیقات بیشتری برای تایید این ارتباط باید انجام شود.

سیر اثر کاهش استروژن را با جذب کلسیم خنثی می کند. برخی گزارش ها اثرات ضد پوکی استخوان سیر را با نقش پیشگیرانه نشانگرهای زیستی کمبود استروژن و کاهش توده استخوانی و همچنین سطوح آلکالین فسفاتاز سرم نشان می دهد.

سیر خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد

سیر خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد

تحقیقات قابل توجهی نشان داده است که سیر در کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی مانند حمله قلبی و سکته مغزی، یعنی با کاهش فشار خون بالا و تنظیم سطح کلسترول (از جمله کاهش LDL یا کلسترول بد) نقش دارد. همچنین جالب است بدانید درست در بازه زمانی که فروش عمده پیاز شدت گرفت، میزان سکته در عموم مردم کاهش پیدا کرد.

این معطر حاوی آلیسین است، به عنوان مثال، یک ترکیب حاوی گوگرد محافظ قلب که هنگام جویدن، خرد کردن یا له کردن سیر خام آزاد می شود و مسئول عطر و طعم خاص سیر است. علاوه بر خواص دارویی متعدد دیگر، اثرات کاهش کلسترول و فشار خون آلیسین برای سیستم قلبی عروقی مفید است.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که سیر می تواند تأثیر مثبتی بر عروق و فشار خون شما داشته باشد. محققان معتقدند گلبول های قرمز، گوگرد موجود در سیر را به گاز سولفید هیدروژن تبدیل می کنند. که رگ های خونی ما را منبسط می کند و تنظیم فشار خون را آسان تر می کند.

با این حال، قبل از کنار گذاشتن داروهای فشار خون، با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا افزودن سیر بیشتر به رژیم غذایی شما می تواند برای شما مفید باشد یا خیر.

تقویت سیستم ایمنی بدن با سیر

تقویت سیستم ایمنی بدن با سیر

سیر علاوه بر سخت ‌تر کردن پاتوژن‌ ها، ممکن است با تقویت پاسخ گلبول‌های سفید به تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با آنها کمک کند. محتوای گوگرد سیر، به ویژه، برای تقویت پاسخ ایمنی بدن شناخته شده است. این ویژگی را در هویج نیز می توان پیدا کرد و با توجه به اینکه قیمت روز هویج از سیر بالاتر می باشد، انتخاب اکثریت افراد تهیه ی سیر می باشد.

چه کسی می دانست که تقویت ایمنی می تواند به سادگی خوردن سیر باشد؟ بر اساس یک مطالعه که بر روی ۴۱۰۰۰ زن بین سنین ۵۵ تا ۶۹ سال انجام شد، خطر ابتلا به سرطان روده در کسانی که به طور معمول سیر، میوه و سبزیجات مصرف می کردند، ۳۵ درصد کمتر بود.

یک مرور علمی که اثرات عصاره سیر کهنه شده را بر روی سیستم ایمنی مطالعه می‌کرد، افزایش فعالیت سلول‌های ایمنی را در شرکت‌کنندگانی که دوز معینی از عصاره سیر کهنه شده را به مدت ۹۰ روز در مقایسه با گروه دارونما مصرف کردند، مشاهده کرد. نتیجه گیری شد که عصاره سیر کهنه شده ممکن است عملکرد سلول های ایمنی را تقویت کند و تا حدی مسئول کاهش شدت سرماخوردگی و آنفولانزا باشد.