درمان همه بیماری‌های معده با دانه جادویی بارهنگ+فیلم
درمان همه بیماری‌های معده با دانه جادویی بارهنگ+فیلم

اگر می‌خواهید چیزی بخورید که برای درمان همه مشکلات معده و جهاز هاضمه مفید باشد و از عوارض آن درامان باشید بارهنگ را دریابید.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من،بارهنگ از فواید فراوانی برخوردار است و از خواص مهم آن می توان به درمان بیماری های معده، افزایش سلامت پوست و مو و درمان عفونت ها اشاره کرد.
بارهنگ چیست و چه خواص درمانی دارد؟
بارهنگ، علف چند ساله با توزیع جهانی است که در حدود ۲۵۰ گونه وجود دارد که به طور گسترده توزیع شده اند و خیلی خوب رشد می کنند. تولید عمده آن ۱۳،۰۰۰ تا ۱۵،۰۰۰ دانه است و گزارش شده است که دانه ها تا ۶۰ سال در خاک باقی خواهند ماند.
بارهنگ ۲،۵۰۰ تا ۱۰،۰۰۰ دانه تولید می کند و بذر نسبتا کوتاه تری دارد. برگ های تازه بارهنگ، خواص ضد باکتریایی قوی دارند به همین جهت، برای التیام زخم ها، جراحت ها و بافت ملتهب و آزرده بدن مورد استفاده قرار می گیرد.
خواص سلامتی و زیبایی بارهنگ
درمان آفتاب سوختگی:
عصاره برگ های تازه بارهنگ را خارج کرده و آن را روی موضع آسیب دیده بمالید. همچنین می توانید با خرد کردن این برگ ها با آب سرد برای منافع مشابه، ضماد بسازید. طبیعت ضد التهاب آن سوزش، جوش و خارش را تسکین می دهد.
بارهنگ برای درمان نیش حشرات:
عصاره این برگ ها شامل عناصر ویژه ای است که خارش، التهاب و درد مرتبط با گزش حشرات و زنبور را کاهش می دهند. در نتیجه درد پوست را تسکین می دهند.
بارهنگ برای کمک به درمان فوری زخم ها:
مواد تشکیل دهنده در برگ گیاه، خاصیت میکروب کشی و ضد باکتریایی دارد. در نتیجه وقتی روی زخم ها به طور روزانه استفاده شود، این گیاه به کشتن میکروب ها کمک می کند و ترمیم سریع تر انجام می شود و سنتز سلول های پوست را تحریک می کند.
بارهنگ برای درمان جای زخم:
ترکیبی از فلفل قرمز، کامفری و عصاره برگ بارهنگ فرایند بازسازی پوست را تقویت می کند. این امر به نوبه خود جای زخم را روی پوست به خاطر جراحات و لکه ها کاهش می دهد.
خواص بارهنگ
درمان جای زخم با بارهنگ
بارهنگ برای درمان آکنه و روزاسه:
بیماری التهابی پوست مانند آکنه و روزاسه از کاربرد موضعی این عصاره گیاهی خنک بهره‌مند می شوند. علاوه بر تسکین التهاب و جلوگیری از عفونت، این گیاه با القای درمان سریع تر و بازسازی سلول های پوست، از زخم شدن پوست جلوگیری می کند.
بارهنگ برای از بین بردن لک:
همانطور که در بالا ذکر شد این گیاه خواص ضد التهابی دارد. مطالعات نشان می دهند که می توان از این روش به عنوان مکمل استفاده کرد، به خصوص در افرادی که جوش یا آکنه داشته باشند. لکه ها را پاک می کند و پوست را درخشان نگه می دارد.
فواید بارهنگ برای سلامت مو
بله! بارهنگ برای موها خوب است! در اینجا برخی فواید بارهنگ برای موها آورده شده است:
بارهنگ برای شست و شوی مو:
بارهنگ می تواند برای شست و شوی مو استفاده شود، ترکیب رشته ای این گیاه همراه با یک قاشق چای خوری سرکه سیب و کمی آب در صورت نیاز برای شست و شوی مناسب مو خوب است.
بارهنگ برای کمک به از بین بردن شوره سر:
این گیاه از زمان های دور برای درمان مؤثر شوره و پوسته‌پوسته شدن بسیار مفید بوده و خاصیت ضدعفونی کنندگی و ضد میکروبی این گیاه پوست سر را از عفونت و شوره سر محافظت می کند.
مزایای بارهنگ
از بین بردن شوره سر با کمک بارهنگ
فواید سلامتی بارهنگ
بدن سالم یک بدن زیبا است! بارهنگ فوایدی برای سلامتی دارد که برخی از آنها عبارتند از:
بارهنگ مناسب برای کودکان:
عصاره برگ های بارهنگ را با روغن بادام شیرین و موم مخلوط کنید، این ترکیب می تواند به عنوان پادزهر مؤثر برای پوشک و نیز پشه گزیدگی برای کودکان مورد استفاده قرار گیرد. تکه ای یخ را در برگ قرار دهید و از آن برای ماساژ دادن پوست کودک استفاده کنید؛ این کار تضمین می کند که پوست عاری از قرمزی و التهاب شود. همچنین انعطاف پذیری و نرمی پوست را افزایش می دهد.
بارهنگ برای درمان اختلالات تنفسی:
مطالعات نشان می دهند خاصیت ضد التهابی این گیاه باعث تسکین التهاب مجاری تنفسی و در سرماخوردگی، برونشیت و آنفولانزا می شود. دوز ایده آل آن یک قاشق چایخوری این عصاره دو بار در روز است یک فنجان چای بارهنگ برای تسکین غشا مخاطی مناسب است.
بارهنگ برای درمان مسمومیت خونی:
درمانی مؤثر برای مسمومیت خونی ارائه می کند؛ می توانید از آن به طور روزانه به عنوان ضماد یا چای استفاده کنید تا از مزایای آن بهره ببرید.
بارهنگ یک ادرار آور طبیعی:
بارهنگ درمانی طبیعی برای بیماری های التهابی مثانه و کلیه ها می باشد. ادرار آور طبیعی و مسکن است و ادرار کردن مکرر را ممکن می سازد؛ در نتیجه سموم را از کلیه ها و مثانه پاکسازی می کند. همچنین در تسکین آماس در مسائل مختلف سلامتی نیز مؤثر است؛ به عنوان درمانی مؤثر برای خیس کردن بستر کودکان می تواند به کار رود.
بارهنگ برای اسهال
بارهنگ برای جلوگیری از خونریزی:
خاصیت قابض این گیاه می تواند در مورد خونریزی کوچک مورد استفاده قرار گیرد. فقط برگ آن را بجوید و یا خمیر آن را روی موضع خونریزی قرار دهید.
بارهنگ برای کمک به مقابله با مسائل بعد از زایمان:
مطالعات نشان می دهند که این گیاه می تواند برای بهبود پس از زایمان مورد استفاده قرار گیرد. در حالی که طبیعت قابض آن به کنترل خونریزی کمک می کند؛ این گیاه به از بین رفتن جفت نیز کمک می کند. مشخص است که اثرات مثبت آن بر کنترل و بهبود گرفتگی عضلات مرتبط با پس از زایمان مؤثر است. همچنین بعد از تولد کودک، به رحم کمک می کند.
کم شدن خونریزی قاعدگی با بارهنگ:
بارهنگ ضد اسپاسمی مؤثر است که این امکان را می دهد که در طول پریود های دردناک برای تسکین دردهای قاعدگی بکار رود. همچنین فرد می تواند از بارهنگ برای جلوگیری از خونریزی شدید در طول دوره ها استفاده کند.
بارهنگ مناسب برای دستگاه گوارش:
یک فنجان چای بارهنگ بنوشید و یا از برگ های آن در سالاد استفاده کنید تا التهاب معده را تسکین دهید؛ همچنین به بهبود دستگاه گوارشی و حتی مبارزه با یبوست در یک روش سالم کمک می کند. درمان مؤثر برای اسهال، برگ بارهنگ درمانی مؤثر برای زخم معده، سوء هاضمه، و اسهال خونی است.
خواص ضد سرطانی بارهنگ:
ماهیت ضد التهاب این گیاه کاملا مشخص است این امکان را می دهد که به عنوان عامل ضد سرطانی و ضد توموری نیز عمل می کند .بارهنگ رشد سلول های سرطانی و تومور را سرکوب می کند و در نتیجه در تسهیل و جلوگیری از شیوع این بیماری بدخیم بسیار کارآمد است.
بارهنگ مفید برای افراد چاق:
این گیاه دارای خواص ادرارآور است و سموم را دفع می کند. همچنین ویژگی هایی دارد که به مهار گرسنگی تا حد زیادی کمک می کند. مصرف تنها ۳ گرم از این گیاه در ۲۵۰ میلی لیتر آب، ۳۰ دقیقه قبل وعده غذایی؛ حداکثر سه بار در روز اشتها را محدود می کند.
بارهنگ برای درمان بیماری سل و سیفلیس:
این گیاه می تواند هم به صورت خارجی و هم به صورت داخلی برای درمان بیماری سل و سیفلیس مورد استفاده قرار گیرد.
مراقبت های بهداشتی و عروقی:
مطالعات نشان داده اند این گیاه پتانسیل کاهش سطح تری گلیسرید را دارد و آنها را تحت مقادیر مورد نیاز نگه می دارد. همچنین مشهور است که کلسترول بد را کاهش داده، کلسترول خوب را بهبود می بخشد و تعادل بین این دو را حفظ می کند. وقتی همه این عناصر تحت کنترل هستند، ریسک بیماری های قلبی عروقی کاهش می یابد.
بیشتربخوانید:نسخه‌های خانگی برای درمان سرفه با عناب
این گیاه به ندرت واکنش منفی می دهد و کاملا ایمن است که مورد استفاده قرار گیرد؛ با این حال، همیشه مطمئن شوید که از مقدار توصیه شده برای به دست آوردن بیشترین فواید سلامتی پیروی می کنید.
بارهنگ برای یبوست:
دانه های بارهنگ برای در درمان یبوست مزمن مؤثر هستند. این دانه ها برای نرم کردن مدفوع بعد از عمل جراحی راست روده، در طول دوران بارداری، یا افراد مبتلا به بواسیر و آنهایی که شکاف مقعد دارند مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین در درمان سندروم روده تحریک پذیر، اسهال خونی و اسهال مؤثر است.
۱۰ گرم از این دانه ها را در حدود ۱۰۰ میلی لیتر آب بریزید؛ سپس، حداقل ۲۰ میلی لیتر آب را بنوشید.
جوشانده دانه “بارهنگ” به رفع بیماری های التهابی کلیه و مثانه کمک می کند.
 بدون آب کافی، این دانه ها وقتی خورده می شوند گلو را مسدود می کنند و یا باعث انسداد می شوند و می توانند شما را خفه کنند.
بارهنگ برای دیابت:
بارهنگ ممکن است به کنترل قند خون خود نیز کمک کند؛ فیبرهای محلول در آب می توانند بعد از صرف غذا، سطح قند خون و میزان جذب کربوهیدرات را کاهش دهند. مطالعه ای نشان داد زمانی که مردان با دیابت نوع ۲ به مدت ۸ هفته ۵٫۱ گرم بارهنگ روزانه مصرف می کنند سطح قند خونشان بهبود می یابد.
بارهنگ برای زخم معده:
مدتهاست از بارهنگ برای درمان زخم معده نیز استفاده می کنند. مطالعات نشان می دهند که دارای خواص ضد التهابی است؛ همچنین معتقدند که اثرات ضد التهاب بارهنگ برای افرادی که زخم معده دارند مفید است.
با توجه به روش های سنتی، برگ های خشک شده با عسل با معده خالی برای کمک به زخم معده مصرف می شوند.
همچنین برگ بارهنگ ضد عفونی کننده و خلط آور خوبی برای دستگاه تنفسی است.
روش استفاده  بارهنگ برای یبوست و کولیک نوزاد و کودکان
گیاه دارویی بارهنگ به دلیل خاصیت ضد اسپاسم به کاهش درد و اسپاسم ناشی از کولیک در نوزادان و کودکان استفاده کرد.برای درمان زخم معده گاز روده کولیت ملین و نرم کننده روده جهت رفع یبوست یک قاشق مرباخوری تخم بارهنگ در یک لیوان عرق نعناع ۵ دقیقه جوشانده بعداز ولرم شدن با یک قاشق مرباخوری عسل شیرین کنید و روزی یک لیوان میل شود.بمدت چهل روز .
افردای که یبوست دارند یک استکان گلاب و عرق نعناع ترکیب کنند و با تخم بارهنگ طبق دستور بجوشانند و مصرف کنند استفاده از این ترکیب در نوزادان روزانه ۳ تا ۵ قاشق چایخوری بدون عسل در خردسالان روزانه یک استکان تحت نظر طبیب باید مصرف شود.
خواص بارهنگ و عرق نعنا
یکی از بهترین راه‌های درمان طبیعی و گیاهی برای رفلاکس معده مصرف مخلوطی از یک لیوان عرق نعناع با تخم بارهنگ به اندازه یک قاشق چای خوری و مقداری عسل است. برای بهره مندی از خواص این ترکیب بهتر است آن را یک ساعت بعد از خوردن وعده غذایی خود استفاده کنید.
مصلح بارهنگ، عرق نعنا
مصلح بارهنگ، عرق نعنا است که طبع گرمی دارد و شربت بارهنگ و عرق نعناع یک ترکیب عالی و متعادل است که فرادی با طبع سرد و گرم هر دو می‌توانند مصرف کنند و از خواص بارهنگ و عرق نعناع بهره ببرند.
ترکیب بارهنگ و عرق نعناع برای لاغری و کاهش وزن نیز مفید و موثر است.خواص بارهنگ و عرق نعناع برای لاغری به دلیل خاصیت کاهش اشتها و ادرار آوری بارهنگ و عرق نعنا، همچنین رفع یبوست و درمان سردی مزاج بر اثر چاقی است.
برای درمان زخم معده گاز روده کولیت ملین و نرم کننده روده جهت رفع یبوست یک قاشق مرباخوری تخم بارهنگ در یک لیوان عرق نعناع ۵ دقیقه جوشانده بعداز ولرم شدن با یک قاشق مرباخوری عسل شیرین کنید و روزی یک لیوان میل شود.
بمدت چهل روز . افردای که یبوست دارند یک استکان گلاب و عرق نعناع ترکیب کنند و با تخم بارهنگ طبق دستور بجوشانند و مصرف کنند استفاده از این ترکیب در نوزادان روزانه ۳ تا ۵ قاشق چایخوری بدون عسل در خردسالان روزانه یک استکان تحت نظر طبیب باید مصرف شود.
درمان میکروب معده
 میکروب موجود در معده، میکروب هلیکوباکتر است. از بهترین راه‌های درمانی میکروب معده استفاده از ترکیب عرق نعنا و بارهنگ است. مقداری تخم بارهنگ را حرارت دهید، وقتی که رنگ بارهنگ شروع به تغییر کرد و از آن بویی خارج شد، تخم بارهنگ بو داده شده است. این تخم بارهنگ بو داده شده را آسیاب کنید و با عرق نعنا ترکیب کنید. به مدت دو هفته هر روز یک لیوان از این ترکیب را پیش از خوردن وعده غذایی، بنوشید.
خواص بارهنگ و قدومه
بارهنگ به همراه قدومه و به‌دانه مخلوطی درست می‌کنند که به عنوان نرم‌کننده سینه و برطرف‌کننده سرفه وخارش‌های گلو مصرف سنتی دارد.
خواص بارهنگ و عسل
جوشاندهٌ ریشه گیاه همراه با عسل، اگر به صورت غرغره مصرف شود، ورم حلق را از بین می‌برد.
روش استفاده بارهنگ و گلاب و خواص آن
اگر شبی یک لیوان گلاب را با یک قاشق مرباخوری تخم بارهنگ داخل ظرفی ریخته یک ربع ساعت ملایم بجوشانید ، پس از ولرم شدن با کمی عسل میل کنید برای درمان یبوست خیلی خوب است. برای درمان ناراحتی های معده از عرق نعنا در تهیه شربت استفاده کنید و برای درمان ناراحتی روده از گلاب. اگر هم مشکل روده دارید و هم معده، از نیم لیوان عرق نعنا و نیم لیوان گلاب در تهیه شربت استفاده کنید.
روش استفاده از بارهنگ و بادام و خواص آن
۵۰ گرم بادام(۴ تا ۵ عدد) را پوست میگیریم و آسیاب میکینم و با یک قاشق مرباخوری بارهنگ داخل نصف استکان ابجوش همراه با نبات خیس میکنیم و بعد نیم ساعت میتوانید نوش جان کنید. نکته: این نوشیدنی بسیار گوارا است و فواید فراوانی دارد. الکترولیت‌های بدن را تنظیم می‌کند، برای رشد و کودکان و نوجوانان بسیار مفید است ‌و باعث لطافت پوست می‌شود و به آن نشاط و شادابی می‌بخشد. برای تقویت مفاصل نیز بسیار مفید است. در تقویت مغز و جلوگیری از پوکی استخوان بسیار مفید بوده و می تواند جایگزینی برای مکملهای کلسیم غیر ضروری باشد.
روش استفاده از بارهنگ و بالنگو و خواص آن
دمنوش برای مقابله با کرونا و تقویت سیستم ایمنی بدن: مصرف خیسانده تخم بالنگو
و بارهنگ در آب و گلاب به‌همراه کمی زعفران، ‌یکی از دمنوش‌های موثر خواهد بود.
برای تهیه این دمنوش باید سه چهارم لیوان آب، یک چهارم لیوان گلاب و یک قاشق چایخوری
تخم بالنگو را به‌همراه یک قاشق چایخوری تخم بارهنگ با یکدیگر مخلوط کرده و نیم ساعت صبر کنید
تا بالنگو و بارهنگ به‌خوبی لعاب دهند. سپس سرِ قاشق چایخوری زعفران ساییده شده را به مواد قبلی اضافه کرده و دوباره هم بزنید؛
پس از آن می‌توانید دمنوش را با افزودن کمی عسل طبیعی آرام‌آرام بنوشید. این مقدار ۲ تا ۳ بار در روز برای بزرگسالان قابل تکرار و مفید است.منابع: نمناک، ایسنا، فال و خواب،عالیس
درمان مشکلات معده بارهنگ از زبان دکتر کردافشار

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی