راز‌های فست فودی که نمی‌دانستید!
راز‌های فست فودی که نمی‌دانستید!

خیلی سریع‌تر از آن‌چیزی که فکر می‌کردیم، فست‌فود‌ها وارد زندگی ما شده‌اند و چه بخواهیم و چه نخواهیم، در زندگی روزمره‌مان نقش بزرگی دارد

 
به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، سالم‌ترین غذای فست فودی، ساندویچ فیله کبابی مرغ است. برای اینکه در مقابل پدیده مدرن فست فودی، رفتار متفاوتی داشته باشید، راز‌های فست فود‌ها را بخوانید…
نکته ۱همیشه در فست‌فود فروشی‌ها، غذا‌های محبوب، زودتر پخته و در محلی نگهداری می‌شوند. قاعده این است که بعد از یک زمان معین، اگر مشتری پیدا نشد، این غذا‌ها دور ریخته شود، اما بعضی اوقات این اتفاق نمی‌افتد؛ بنابراین بهترین زمان سفارش غذا و خوردن فست‌فود‌ها برای ناهار بین ساعت ۱۲/۳۰ تا ۱۳/۳۰ ظهر و برای شام بین ساعت ۸/۳۰ تا ۹/۳۰ شب است.
نکته ۲سالم‌ترین غذای فست فودی، ساندویچ فیله کبابی مرغ است. اما قبل از خوردن ساندویچ فیله کبابی مرغ اطمینان حاصل کنید که با کره کمی تفت داده و سپس کبابی شده باشد. برای اطمینان، کافی است کمی از گوشت مرغ را جدا کنید و بچشید. 

نکته ۳وسایل آشپزخانه و سرو نوشیدنی در فست‌فود‌ها را با ماده‌های شوینده شیمیایی در آخر شب تمیز می‌شوند. اگر اولین مشتری فست‌فود‌ها در صبح بعد باشید، قاعدتا آثار این مواد همچنان وجود دارد و ممکن است در غذای شما هم باشد. 
نکته ۴به نظر شما خطوط گریل روی همبرگر شما واقعی است و به خاطر آتش است؟! ابدا این‌طور نیست، آن کار کارخانه تولید همبرگر است. 
نکته ۵فست فود‌ها وظیفه دارند که اگر شما بخواهید بایستی غذایتان را همان لحظه حاضر کنند و از غذای از قبل آماده شده برای شما نگذارند. حالا برای اینکه مسأله‌ای و درگیری‌ای پیش نیاید، می‌توانید به عنوان مثال بخواهید که سیب‌زمینی شما را بدون نمک بدهند یا ساندویچ را بدون سس.
نکته ۶از واژه «اضافه» برای درخواست تغییر ماده‌ای در غذای خود استفاده نکنید. زیرا با شنیدن این واژه، درخواست شما به هر شکلی که برداشت شود، انجام می‌شود. به طور واضح درخواستتان را بگویید

نکته ۷مطمئن باشید سفارش دادن غذا‌های رژیمی، سالاد ماکارونی، سالاد مرغ با نان تست سرخ شده و یا یک ساندویچ فیله کبابی، نسبت به غذا‌های فست فودی دیگر کالری کمتری دارد. 
نکته ۸اگر شما رفتار درستی با کارکنان و کارگران یک رستوران نداشته باشید، احتمال اینکه غذای شما، تمیز و سالم سرمیزتان نیاید وجود دارد.
نکته ۹ساده‌ترین راه برای اینکه بفهمید به رستورانی تمیز و پاکیزه آمده‌اید، توجه کردن به یخ‌های داخل لیوان است. اگر یخ‌ها شفاف باشند و املاح نداشته باشند، مطئمن باشید غذایی تمیز می‌خورید. 
نکته ۱۰اشتباه‌ترین راه برای انتخاب فست‌فود‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که وقتی اسم فست‌فود را می‌شنوید، به طور ناخودآگاه یاد عکس همبرگر‌ها و سوخاری‌های خوشمزه تبلیغات می‌افتید و حتی ممکن است به خاطر عکسی که در تبلیغات رستوران‌ها می‌بینید، به آنجا بروید. دلیل این اشتباه این است که برای آن‌چیزی که در عکس مشاهده می‌کنید، عکاس خوب، فیلتر‌های عکاسی و چند ساعت زمان، هزینه شده، ولی برای غذای شما کمتر از ۲۰ دقیقه.
نکته ۱۱سعی کنید که تلفن همراه خود را هنگام سفارش در جیبتان بگذارید تا هم صندوقدار خسته و اذیت نشود و هم سفارش دقیق تری داشته باشید.
نکته ۱۲گاهی غذا‌ها رایگان یا با تخفیف سرو می‌شوند، چون آماده شده‌اند و یا ممکن است زمان سرو آن‌ها سررسیده باشد. البته این به شیفت مدیر بستگی دارد و این امکان وجود دارد که مدیر با این پیشنهاد‌های جذاب به مشتریان موافقت نکند.

منبع: چیشی