مطالعات جدید پژوهشگران نشان میدهد: نحوه لباس پوشیدن شما وقتی تصمیم میگیرید برای شام بیرون غذا بخورید ممکن است بر سطح خدماتی که در یک رستوران دریافت میکنید تأثیر بگذارد.
به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، تحقیقات جدید نشان میدهد: بسیاری از کارکنان رستورانها صرفاً بر اساس لباس مشتریانشان پیشبینی میکنند که آیا آنها انعام خوبی خواهند داد یا خیر؟پژوهشگران دانشگاه میسوری به این نتیجه رسیدند که کارکنان رستورانها اغلب بر این باورند که خوش پوشترین مشتریان، بهترین انعام را میدهند. تحت این مفهوم، گارسونها مهمان نوازی خود را برای آن دسته از مشتریان خوش لباس، افزایش میدهند.دای یونگ کیم، دانشیار مدیریت مهمان نوازی، به همراه یک دانشجوی دکترا، ۲۲۲ نفر را که در حال حاضر به شغل پیشخدمتی در رستورانها اشتغال داشته یا قبلاً و تا سال ۲۰۱۷ مشغول به این کار بودند، استخدام کردند. به شرکت کنندگان تصاویری از مشتریان اعم از زن و مرد و از قومیتهای مختلف نشان داده شد، برخی لباسهای غیررسمی و برخی دیگر لباسهای رسمی و گران به تن داشتند. از آنها خواسته شد که مشخص کنند کدام مشتریانی انعام خوب داده و کدام گروه انعام نمیدهند.محققان دریافتند: پیشخدمتهای رستوران نسبت به افرادی که زیبا لباس میپوشند واکنش مثبت تری نشان داده و نژاد نقش چندانی در واکنشهای آنها نداشت، اما آنها دریافتند که اقلیتهایی که خوش پوش هستند، بیشتر انعامهای سنگین تری را ارائه میکنند، در حالی که اقلیتهایی که لباسهای معمولی میپوشند به عنوان انعام دهندگان ضعیف در نظر گرفته میشوند.آنها همچنین دریافتند: مردان خوش پوش بیشتر از همتایان زن خود انعام میدهند و به طور کلی مردانی که لباس غیر معمولی میپوشیدند به عنوان کمترین احتمال در بین هر گروهی در نظر گرفته میشدند که انعامهای خوبی برای کارکنان بگذارند.دکتر کیم در این رابطه میگوید: بیشتر پیشخدمتها از اولین برداشتها برای قضاوت فوری استفاده میکنند. پیشخدمت ها، به ویژه گروه پرمشغله، اغلب باید تصمیم بگیرند که چگونه زمان و انرژی خود را به بهترین نحو اختصاص دهند، بنابراین به دنبال راههایی برای شناسایی مشتریان هستند. بیشترین پاداش را برای خدماتشان به آنها خواهد داد. این مطالعه همچنین نشان داد، مردان خوش لباس بیشتر از زنان انعام میدهند.این تحقیق ممکن است به ویژه برای مدیران و صاحبان رستورانها مفید باشد. شرح کامل این پژوهش در آخرین شماره مجله تخصصی Cornell Hospitality Quarterly منتشر شده است.منبع: studyfinds