آموزش کامل طرز تهیه خورش آلو مسما شمالی مجلسی و خوشمزه
آموزش کامل طرز تهیه خورش آلو مسما شمالی مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه خورش آلو مسما خورش آلو مسما یکی از خورش های خوشمزه ایرانی است که از خورش های شمال کشور محسوب می شود. این خورش خوشمزه مانند خورش فسنجان طعمی ملس دارد و می توانید آنرا به صورت ترش یا شیرین هم تهیه کنید. مقدار مواد لازم استفاده شده در این دستور برای ۴ […]

طرز تهیه خورش آلو مسما

خورش آلو مسما , طرز تهیه خورش آلو مسما , دستور پخت خورش آلو مسما

خورش آلو مسما یکی از خورش های خوشمزه ایرانی است که از خورش های شمال کشور محسوب می شود. این خورش خوشمزه مانند خورش فسنجان طعمی ملس دارد و می توانید آنرا به صورت ترش یا شیرین هم تهیه کنید.

مقدار مواد لازم استفاده شده در این دستور برای ۴ نفر در نظر گرفته شده است. در صورتی که می خواهید برای تعداد کمتر یا بیشتری خورش آلو مسما تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه خورش آلو مسما با می پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه یا ران مرغ۴ تکه
پیاز متوسط۲ عدد
آلو سیاه۸ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
قیسی زرد آلو۸ عدد
زعفران دم کرده۱ قاشق چایخوری
روغن مایعبه اندازه کافی
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبهبه اندازه کافی

طرز تهیه خورش آلو مسما

ابتدا پوست قطعات مرغ را بگیرید و آنها را تمیز کنید سپس مقداری نمک و فلفل سیاه روی مرغ ها بریزید. یک تابه مناسب روی اجاق گاز بگذارید و کمی روغن مایع داخلش بریزید. در ادامه قطعات مرغ را داخل روغن سرخ کنید. پس از سرخ کردن مرغ ها آنها را کنار بگذارید.

در گام بعدی یک قابلمه روی اجاق گاز بگذارید و کمی روغن داخلش بریزید. پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید. در ادامه کمی فلفل سیاه و زردچوبه به پیاز بزنید. در گام بعدی آلو و قیسی را اضافه کنید و کمی تفت دهید.

در پایان هم رب گوجه فرنگی را به همراه مرغ ها به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا طعم خامی رب گوجه فرنگی از بین برود و سرخ شود. حالا چند لیوان آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید خورش با حرارت ملایم جا افتاده و به روغن بیفتد.

در نیم ساعت پایانی پخت خورش زعفران دم کرده را اضافه کنید و در صورتی که دوست دارید خورش طعمش ملس باشد کمی شکر اضافه کنید. این خورش باید آبش خیلی کم باشد و روغن بیندازد. در پایان خورش را با برنج سرو کنید.


همچنین ببینید : خورش آلو اسفناج | خورش فسنجان

2/5 - (4 امتیاز)