دنباله دار بزرگی که تا ده روز دیگر به نزدیکی زمین می‌رسد!
دنباله دار بزرگی که تا ده روز دیگر به نزدیکی زمین می‌رسد!

در بهار سال گذشته دانشمندان موفق به شناسایی یک ستاره دنباله دار با نام C/2022 E3 (ZTF)  شدند که پیش بینی می شد در تاریخ ۱۲ بهمن به نزدیک ترین فاصله خود به زمین برسد.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، سرویس مطبوعاتی سیاره نمای مسکو اعلام کرد: دنباله‌دار C/۲۰۲۲ E۳ (ZTF) که در مارس گذشته کشف شد، در اول فوریه به نزدیک‌ترین حالت خود به زمین خواهد رسید.
ولادیمیر سوردین، محقق ارشد مؤسسه نجومی استرنبرگ، در این خصوص اعلام کرد: این دنباله ‌دار حتی در لحظه نزدیک ‌ترین فاصله خود، ۱۰۰ برابر از ماه، نسبت به زمین دورتر خواهد بود.
وی گفت:‌ نزدیک‌ ترین فاصله این دنباله دار به زمین در اول فوریه است، زمانی که این جرم فضایی تنها ۴۲ میلیون کیلومتر از زمین فاصله دارد.
در حال حاضر پیش ‌بینی این که جسم فضایی فوق چقدر واضح دیده شود، دشوار است و ممکن است تصور شود که روشنایی آن بسیار زیاد است. ستاره شناسان می گویند: این جسم فضایی مشروط بر اینکه آسمان به اندازه کافی تاریک باشد، با چشم غیرمسلح در آسمان دیده می شود.
ذکر این نکته اهمیت دارد که ستاره شناسان افلاک نمای مسکو تاکید کردند: برخورد این جرم فضایی با زمین منتفی است.
این دنباله دار که به عنوان یک دنباله دار دوره طولانی طبقه بندی می شود، از زمان کشف به طور جدی درخشندگی خود را افزایش داده و اکنون در حال عبور از بوتس، یک صورت فلکی نیمکره شمالی است. در حال حاضر، مشاهده آن در آسمان قبل از طلوع خورشید و با کمک تلسکوپ امکان پذیر است.منبع: tass