ثواب ذکر «ما شاء اللَّه لاحَولَ و لاقوه الّا باللَّه‏»
ثواب ذکر «ما شاء اللَّه لاحَولَ و لاقوه الّا باللَّه‏»

اذکار مختلف خواص و برکات مختلفی دارند و شیعیان از آن‌ها برای رفع گرفتاری‌های بزرگ و حاجات قلبی خود استفاده می‌کنند.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، گفته می‌شود که ذکر‌ها علاوه بر ثواب بسیار زیاد، انرژی خاصی دارند و می‌توانند موجب آرامش روح و روان شوند. تاثیر این ذکر‌ها به قدری زیاد است که می‌توانند انواع بلا‌ها و حوادث ناخوشایند را دفع کنند و یا حتی موجب افزایش رزق و روزی شوند.
بیشتر بخوانید: ثواب ذکر سبحان الله
هشام بن سالم، از امام جعفر صادق روایت کرده است که فرمود:«چون کسى دعا کند و بعد از آنکه دعا کرد بگوید که: ما شآءَ اللَّهُ لاحَوْلَ وَلا قُوَّهَ الّا بِاللَّهِ؛ «آن‏چه خواستِ خدا بود، نیست گردیدنى و نه توانایى ‏اى، مگر به خدا»،
خداى تعالى بفرماید که:بنده من تن به مردن داد و امر خود را به من وا گذاشت و امر مرا گردن نهاد، حاجتش را برآورید».
جمیل، از امام جعفر صادق علیه السلام روایت کرده است که گفت: شنیدم از آن حضرت که مى ‏فرمود:«هر که هفتاد مرتبه بگوید: ما شآءَ اللَّهُ لا حَوْلَ وَلا قُوَّهَ الّا بِاللَّهِ؛ (آن‏چه خواست خدا بود، نیست گردیدنى و نه توانایى‏اى، مگر به خدا) خدا هفتاد نوع از انواع بلا را از او بگرداند، که آسان‏ترین آن‌ها خَنِق است».
عرض کردم که: فداى تو گردم! خنق چیست؟ فرمود: «پیچیده یا ناخوش و بیمار نمى ‏شود به واسطه دمل‏ ها و مانند آنکه بر عضو برآید» تا به سبب آن گلو گرفته شود و خفه شود؛ چه خنق – به فتح خاء و کسر نون – ، گلو گرفتن و خفه کردن باشد.منبع:تحفه الأولیاء (ترجمه أصول کافى)، ج‏۴، ص‏۴۱۶.

5/5 - (1 امتیاز)