چگونه کودکان را به خوردن میوه و سبزیجات تشویق کنیم؟
چگونه کودکان را به خوردن میوه و سبزیجات تشویق کنیم؟

متقاعد کردن کودکان برای خوردن مواد غذایی سالم در مقایسه با مواد غذایی مضر که جذابیت بالایی دارند، کار دشواری است، مگر آنکه…

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، مصرف میوه و سبزیجات تازه برای سلامتی بسیار مهم است و متاسفانه اکثر این مواد غذایی از نظر جذابیت ظاهری و مزه توان رقابت با مواد غذایی مضر مانند فست فود‌ها و هله هوله‌های خوش آب و رنگ را ندارند. به همین دلیل متقاعد کردن کودکان برای خوردن این مواد غذایی کار دشواری است.

یافته‌های جدید یک پژوهش نشان می‌دهد، اگر قصد دارید فرزندان خود را وادار کنید که سبزیجات بخورد باید اول خودتان این مواد را مصرف کنید. نتایج یک نظرسنجی اخیر از ۲ هزار والدین دارای کودکان شش ساله و کمتر نشان داد که ۵۳ درصد معتقدند که کودکانشان سبزیجات را به طور خاص برای تقلید از آن‌ها می‌خورند. به طور کلی، ۷۸ درصد معتقدند: فرزندانشان آداب سفره خود را به طور خاص با تقلید از الگوی غذایی والدین سر میز یاد گرفته اند.
این نظرسنجی همچنین نشان داد: ۸۲ درصد افراد احساس می‌کنند که برای فرزندشان مهم است که در طول وعده‌های غذایی سر میز با آن‌ها بنشیند و ۸۰ درصد غذا خوردن با فرزندشان را یکی از راه‌های مورد علاقه شان برای ایجاد پیوند عاطفی توصیف کرده‌اند. به گزارش سیناپرس، اکثر پاسخ دهندگان زمان شروع به تغذیه کودکان خود با غذای جامد را بین شش تا ۱۲ ماهگی اعلام کردند، اما برنامه غذایی خود را تا زمانی که فرزندشان بین ۱۳ تا ۲۳ ماهگی نداشت، با آن‌ها هماهنگ نکردند.
با این حال، ۴۵ درصد والدین اعلام کردند زمانی که خوردن غذای مشترک با فرزندشان را شروع کردن احتمال کمتری برای درست کردن وعده‌های غذایی متفاوت برای کودکان در نظر گرفته و ۷۵ درصد نیز اعلام کردند غذای همه افراد خانواده یکسان بود.
دکتر یوهان اسمیت نیلسن، روانشناس بالینی در دانشگاه کپنهاگ، ددر این رابطه می‌گوید: هر تعامل بین والدین و فرزندان پنجره‌ای از فرصت برای یادگیری و توسعه است. در واقع، بیشتر والدین اغلب متوجه می‌شوند فرزندشان از رفتار آن‌ها تقلید می‌کند. به همین دلیل نوع الگوی مصرف غذای والدین تاثیر به سزایی در شکل گیری الگوی غذایی فرزندان دارد و اگر می‌خواهید فرزندتان از مواد غذایی سالم استفاده کند باید شما نیز در حضور آن‌ها از این مواد غذایی در رژیم روزانه خود استفاده کنید.
مترجم: ندااظهریمنبع: studyfinds