روی برف به روش فنلاندی راه بروید
روی برف به روش فنلاندی راه بروید

کارشناسان توصیه می‌کنند اگر قصد دارید در هوای برفی و سرد پیاده روی کنید، استفاده از این روش می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، زمستان در بسیاری از مناطق دنیا با بارش برف و یخبندان همراه  است و در این میان پیاده روی نوردیک یا فنلاندی علاوه بر داشتن مزایای بسیار زیاد برای سلامتی، راهی برای سرگرمی و ورزش در محیط باز نیز محسوب می‌شود. پیاده روی نوردیک نوعی راه رفتن ویژه است که از میله‌های تخصصی و تکنیک‌های گام برداشتن برای درگیر کردن تمام گروه‌های عضلانی اصلی بدن استفاده می‌کند.
این نوع راه رفتن در دهه ۱۹۳۰ در فنلاند به عنوان راهی برای اسکی بازان صحرایی برای تمرین در ماه‌های تابستان به وجود آمد. از آن زمان،  این نوع پیاده روی به عنوان یک راه سرگرم کننده برای افراد در هر سنی برای حرکت و بیرون رفتن در طبیعت، در سراسر جهان محبوبیت پیدا کرد.برخلاف میله‌های پیاده روی که معمولاً در جلوی بدن نگه داشته می‌شوند تا به تعادل و ثبات کمک کنند، میله‌های پیاده روی نوردیک فقط باید با زمین پشت سر شما تماس داشته باشند. با هر قدم به جلو، بازوی مقابل – که مستقیماً در آرنج نگه داشته شده است – در مقابل شما تاب می‌خورد و میله را به آرامی روی زمین می‌کشد. همانطور که قدم بعدی خود را برمی دارید، تیرک را در زمین می‌کارید و به سمت پایین و عقب فشار می‌دهید تا به جلو رفتن خود کمک کنید.تکنیک نوردیک پیاده روی را به تمرینی برای آماده سازی تمام بدن تبدیل می‌کند که ماهیچه‌های شانه، پشت و همچنین بازو‌ها و پا‌ها را فعال می‌کند. در واقع، پیاده روی نوردیک تا ۹۰ درصد از توده عضلانی بدن را درگیر می‌کند! این موضوع بدان معناست که پیاده روی فوق برای بهبود وضعیت بدنی و سلامت قلب و عروق و همچنین سوزاندن کالری عالی است. مطالعات نشان می‌دهد که پیاده روی نوردیک می‌تواند بین ۱۸ تا ۶۷ درصد بیشتر از پیاده روی معمولی یا حتی دویدن سبک کالری بسوزاند.کارشناسان توصیه می‌کنند اگر قصد دارید در هوای برفی و سرد پیاده روی کنید، استفاده از این روش می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد، زیرا در این روش پیاده روی علاوه بر تمرین ورزشی مناسب، خطر سر خوردن و افتادن نیز کمتر خواهد بود. از سوی دیگر مانند هر ورزش دیگری، پیاده روی نوردیک می‌تواند به مدیریت استرس کمک کند و مزایای سلامت روانی اضافی را در خارج از منزل، اغلب در گروه‌های اجتماعی، ارائه می‌دهد. در نهایت، تقریبا هر کس با هر سنی می‌تواند این ورزش را انجام دهد. برای داشتن تجربه یک پیاده روی نوردیک تنها چیزی که نیاز دارید یک جفت کفش راحت و دومیله است!
منبع: sciencefocus